Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Nespresso-drikkere: Hvordan drikker du din nespresso?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-09, 21:25   #1
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nespresso-drikkere: Hvordan drikker du din nespresso?

Nå har vi hatt Latissimaen ( ) i hus i hele to uker og på lørdag kom endelig velkomstpakken med 250 kapsler. Mannen og jeg har shottet vilt og hemningsløst de siste dagene, og jeg har pushet kaffe på alle som har vært innom.

Foreløpig konstaterer jeg at alle espressoene med styrke over 5 også fungerer som latter. Favoritten er en latte laget på enten Arpeggio, Roma eller Decaffinato Intenso. Dessuten er det snadder med en Vollutto eller Decaffinato espresso med en liten dråpe varm melk. Mannen liker sine lungoer og har kommet frem til at alle kapslene over 8 også fungerer som lungo.

Hvordan liker du din nespresso? Følger du anbefalingene fra Nespresso slavisk eller leker du litt? Hvor mye vann i hhv espresso og lungo? Og, ikke minst, hvilken kapsel passer best til Mocca?

Sist redigert av Gaia : 12-01-09 kl 21:38.
Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 21:56   #2
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nespresso-drikkere: hvordan drikker du din nespresso?

Jeg gjør det jeg føler for den dagen. Har et assortert utvalg i en sånn blank kube og plukker etter innfallsmetoden. Vannmengde også; sjelden jeg drikker espresso egentlig; lager oftest en americanovariant vel. Latte og mocca liker jeg ikke.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 10:43   #3
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er fortsatt på eksperimentstatidet. Jeg drikker latte eller mokka, og hvis jeg skal si som sant er, kjenner jeg ikke så godt forskjell på de ulike kaffetypene. Dette er selvsagt strengt hemmelig.

Jeg holder meg til koffeinfri etter klokka X om kvelden.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 11:18   #4
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til de som liker mocca så kan jeg anbefale følgende:

1 liten ts kakao og en knivsodd vaniljesukker blandes ut i litt varmt vann, ha en liten sukkerbit av brunt sukker i koppen, fyll på med like mye melk som du ville hatt i en latte og tilsett en eller to shotter Roma eller Capriccio, avhengig av om du foretrekker enkel eller dobbel latte.

Gammel 15-01-09, 11:44   #5
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Jeg også eksprimenterer litt for tiden. Jeg liker lungovariantene, og så lager jeg ofte americano av de mørkeste espressoene. Jeg har sansen for litt kaffe i koppen. Jeg er ikke så glad i kaffe med melk i, men har testet ut litt latte også.

Problemet mitt er at jeg er i permisjon og ender opp med å drikke MYE kaffe i løpet av en dag, det er jo så enkelt!!

Den moccavarianten skal jeg teste.

Gammel 15-01-09, 13:23   #6
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jeg er fortsatt på eksperimentstatidet. Jeg drikker latte eller mokka, og hvis jeg skal si som sant er, kjenner jeg ikke så godt forskjell på de ulike kaffetypene. Dette er selvsagt strengt hemmelig.

Jeg holder meg til koffeinfri etter klokka X om kvelden.

Jeg signerer Dragen. Jeg merker heller ikke særlig forskjell.. bruker mest lilla eller svart til latte. Den blå limited greia synes jeg er litt bitter. Jeg drikker koffeinfri jeg også, og synes det funker fint på ettermiddagen.

Jeg er ikke så glad i kaffevarianter uten melk, så her blir det mest kaffe latte.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 13:23   #7
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Til de som liker mocca så kan jeg anbefale følgende:

1 liten ts kakao og en knivsodd vaniljesukker blandes ut i litt varmt vann, ha en liten sukkerbit av brunt sukker i koppen, fyll på med like mye melk som du ville hatt i en latte og tilsett en eller to shotter Roma eller Capriccio, avhengig av om du foretrekker enkel eller dobbel latte.

Den må jeg teste.

Gammel 15-01-09, 13:31   #8
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Iskaffe. To isbiter, 1 kapsel 9 eller 10 og kaldt melkeskum på toppen.

Gammel 15-01-09, 14:46   #9
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Iskaffe. To isbiter, 1 kapsel 9 eller 10 og kaldt melkeskum på toppen.

Det skal jeg jammen teste når jeg komme hjem i dag

Jeg er først og fremst en latte-drikker men etter at nespresso-maskinen kom i hus så har jeg drukket mer og mer svart kaffe (holder meg til de svakeste typene ennå - stort sett den gule og den brune (Cosi)

Gammel 16-01-09, 19:51   #10
livit
Duracell

livit sin avatar

Hvor: Rivieraen-Vestfold
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Arpeggio til cappucino

livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 19:56   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har hatt Latissima i hus i litt over en måned.

Jeg lager latte på arpeggio. Mannen har kjøpt capuccinodryss, og det blir veldig godt å ha det på toppen.

Jeg kan ikke drikke koffein om kvelden, men det funker helt fint å lage latte med decaff intenso. Nå fikk jeg skikkelig lyst på en slik. Tror jeg lager en

Gammel 16-01-09, 20:00   #12
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Jeg har vært på Nespressobutikken her i Oslo og kjøpt decaff idag.

Gammel 16-01-09, 20:05   #13
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Decaff latter går det en del av her også. Veldig kjekt på kveldstid. Jeg merker at jeg har funnet mine favoritter. Det blir oftere og oftere en Roma, Volutto eller Capriccio. Ristrettoen og Arpeggioen går det overraskende lite av, tatt i betraktning at vi er to "heavy users" i huset.

Gammel 16-01-09, 20:34   #14
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Drikker kun latte og espresso, bruker bare de to sterkeste.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 20:49   #15
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker de sterkeste med melkeskum...(Heter det macciato ??) Og ellers alle som vanlig kaffe med litt mer vann enn espresso.
Jeg kjøpte forøvrig en av hver av de nye smakstilsatte kaffene-mandarin og karamell, og det er definitivt noe av det VÆRSTE jeg har smakt noen gang

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 20:51   #16
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Decaff latter går det en del av her også. Veldig kjekt på kveldstid. Jeg merker at jeg har funnet mine favoritter. Det blir oftere og oftere en Roma, Volutto eller Capriccio. Ristrettoen og Arpeggioen går det overraskende lite av, tatt i betraktning at vi er to "heavy users" i huset.

Roma og Volluto er mine favoritter også - og Livanto. Jeg lager stort sett cappuccino med dem. Capriccio faller ikke i smak hos meg. Den er altfor syrlig og bitter. Ristretto og Arpeggio egner seg best i iskaffe, synes jeg. Mokka iskaffe.

Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 20:54   #17
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Roma og Volluto er mine favoritter også - og Livanto. Jeg lager stort sett cappuccino med dem. Capriccio faller ikke i smak hos meg. Den er altfor syrlig og bitter. Ristretto og Arpeggio egner seg best i iskaffe, synes jeg. Mokka iskaffe.

Men, hva er forskjell på latte og cappuccino? I følge Nespresso sine oppskrifter er det lik mengde kaffe og melk?
Er det kun koppen liksom?

Gammel 16-01-09, 20:55   #18
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Latte: Varm melk
Cappuccino: Varmt melkeskum (eller det blir jo en blanding av varmt melkeskum og melk)

Når man er på VK-kjøret så er forskjellen at cappuccino har halvparten så mange kalorier.

Gammel 16-01-09, 20:57   #19
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Så når du lager cappuccino lager du tykt skum? Aha.
Skjønner.

Gammel 17-01-09, 09:13   #20
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ender som oftest opp med en Americano, som er favoritten.
Den lager jeg ved å trykke to ganger på stor kopp med den samme kapselen i.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:40.