|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Pannekaker - oppskrift eller gefühl?Jeg har lovet mine barn pannekaker i dag. Jeg liker ikke pannekaker selv, og det er på lykke og fromme om jeg får dem til. Har kjøpt meg ny steikepanne og satser på at det skal hjelpe litt, men hvordan er det; lager du pannekaker på gefühlen eller har du en bankers oppskrift som du følger slavisk? Og som du kunne tenke deg å dele?
![]() |
![]() |
#2 |
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() Sv: Pannekaker - oppskrift eller gefühl?På gefühlen, men har sånn ca oppskrift i hodet.
![]() |
![]() |
#3 |
kamerat
|
![]() Sv: Pannekaker - oppskrift eller gefühl?Gefühl, definitivt. Men mange egg og ikke så mye melk er mitt mantra.
![]() |
#4 |
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pannekaker - oppskrift eller gefühl?MAnnen tar den på "slumsern" og jeg må ha oppskrift..
![]() |
#6 |
madmanized
![]() Sv: Pannekaker - oppskrift eller gefühl?
Det er sånn hos oss også, det er han som er Pannekakemesteren i heimen. Men i dag er jeg nødt til å lage røra...
![]() |
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Pannekaker - oppskrift eller gefühl?Jeg er HELT med på mange egg og lite melk. Fløte- og rømmerester går også i røra. Kesam er supert! |
![]() |
![]() |
#8 |
madmanized
Masse kesam som går ut på dato i dag! Takk for tips!
![]() |
![]() |
#9 |
I mål
|
![]() Sv: Pannekaker - oppskrift eller gefühl?Jeg bruker 4 egg til 1 liter væske. Såpass må du iallfall ha, men det er antagelig ikke spesielt mye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Passiv
|
![]() Sv: Pannekaker - oppskrift eller gefühl?Jeg bruker åtte egg til en halv liter melk, omtrent. Vi er fem personer, de små spiser omtrent en pannekake hver. |
![]() |
![]() |
#12 |
madmanized
Wo-how - takk for spesifiseringen - jeg hadde aldri hatt fantasi til det blandingsforholdet!
![]() |
![]() |
#13 |
Passiv
|
![]() Sv: Pannekaker - oppskrift eller gefühl?Hvis du skal ha kesam oppi må du selvsagt justere med melk etter behov da. Jeg liker pannekakene litt tykke, andre foretrekker dem tynnere og da trengs mer melk. De oppfører seg litt rart når de inneholder så mye egg, de løfter seg gjerne litt og blir ikke helt jevnt stekt. Bare sånn at du vet det, liksom. |
![]() |
![]() |
#15 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Pannekaker - oppskrift eller gefühl?Jeg lager også pannekaker på gefühlen. Bruker som regel 4 egg og ca 1 liter melk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
trenger lading
|
![]() Sv: Pannekaker - oppskrift eller gefühl?skal og ha pannekaker i dag.
![]() |
#18 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Pannekaker - oppskrift eller gefühl?Lager det på slump. Ca 7-8 egg, en liten dæsj sukker, melk og mel til ca 1,7 - 1,8 liter røre. Bruker også litt smør og litt bakepulver i. Lar den stå og svelle en stund for da er det enklere å steke pannekakene selv om røra er litt tynn. Bruker litt forskjellig typer mel, havremel, byggmel blandet med hvetemel eller bare hvetemel innemellom.
![]() |
#20 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Pannekaker - oppskrift eller gefühl?Her skal det og stekes pannekaker i dag, de to største skulle ha med venenr hjem, og da er pannekaken standardmiddagen. Jeg må ha oppskrift forann meg, men etter inspirasjon her skal jeg jammen hive kesam oppi. Ser jeg har bacon som gikk ut for 4 dager siden, der kan ikke brukes overhode nå eller? (prøver å slutte å hive mat).
![]() |
|
|