Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Babylånerne på NRK 3

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-09, 20:46   #1
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Babylånerne på NRK 3

Jeg blir så fryktelig lei meg, sint og provosert at man kan lage en slik dokumentar/underholdningsserie. Låne ut babyen sin til unge par i 3 døgn, små babyer (6-12 mnd) som er redde og gråter! Parene skal liksom prøve å plutselig takle foreldrerollen. Det er helt absurd!

Amerikansk trash-TV på sitt verste. Tittelen på serien taler vel for seg, men nysgjerrigheten min tok overhånd.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 20:47   #2
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Babylånerne på NRK 3

Hva er dette for en serie?

Gammel 13-01-09, 20:48   #3
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

såpass! Jeg satt det på opptak på pvr'en i sted. Skal se det en dag jeg får tid, men ante ikke atd et var det det handlet om!

Gammel 13-01-09, 20:49   #4
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 20:52   #5
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg husker jeg sa til mannen min da jeg så reklamen: "Jeg ville aldri ha latt mine barn være med på dette!"

Kunne de ikke heller fått en spesialdukke i stedet?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 20:53   #6
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oj! Jeg trodde de skulle ha dukker jeg... stakkars små unger midt i separasjonsangstalderen.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 20:53   #7
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Uff, nå fikk jeg skikkelig vondt i magen med tanke på disse små som må utsettes for dette.

Gammel 13-01-09, 20:55   #8
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tenkte det samme. Helt tullete å utsette et lite barn for noe sånt. Riktignok så kan foreldrene følge med på alt som skjer, men de gråter en god stund før de griper inn.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 20:57   #9
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Standard

Synes det er omsorgssvikt å ha så små barn med på slikt. Hvilke foreldre er så dumme i hodet at de gjør slikt mot barna sine?!

Gammel 13-01-09, 20:59   #10
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Ganske vilt, men et godt formål å vise babysjuke 17-18 åringer at det tar på å være foreldre og ha ansvar hele døgnet. Det var godt å se at foreldrene kunne gripe inn når som helst.

Jeg hadde aldri mitt barn være med på noe sånt, og tror helt sikkert at en dukke hadde gjort nytten. Men da blir det vel ikke god nok tv

Gammel 13-01-09, 21:01   #11
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Omsorgssvikt er vel å dra det "litt" langt.. men fullstendig unødvendig er det absolutt.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 21:01   #12
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Er
det
Mulig?!

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 21:01   #13
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Oj! Jeg trodde de skulle ha dukker jeg... stakkars små unger midt i separasjonsangstalderen.

Ja, midt i den verste alderen til de stakkars små. Og til uerfarne, umodne og utålmodige - ufordragelige unge mennesker. Babyene ble stresset, den ene kastet opp og gråt med redde, fortvilte øyne. Da fikk jeg helt klump i halsen, og måtte skynde meg inn hit.

Foreldrene fulgte med på kameraene for å ha mulighet til å følge med og gripe inn. En mor grep inn da den ene gutten sa "La den ligge og gråte på et annet rom, så vi får sove" (om den lille babyjenta på rundt 6-7 mnd)
Foreldrene sine kjente ikke sine søte, små babyer igjen, for de bare gråt...

Det var en dansk dokuserie jeg zappet innom en annen gang, da brukte de unge (lett psykisk utviklingshemmede....) programmerte dukker i 3 døgn for å se om de egnet seg som mødre. Men levende, små babyer.

Gammel 13-01-09, 21:02   #14
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette programmet sto på i bakgrunnen, så jeg fikk det litt med meg. Hva jeg reagerte på var at foreldrene somlet så lenge med å gripe inn. Jeg hadde aldri klart å sitte og se på at barnet mitt gråt, gråt og gråt enda litt til mens to tenåringer fomlet og prøvde å gjøre sitt beste, noe som tydeligvis ikke var bra nok i flere tilfeller.

Jeg har selv vært med på å prøve ut en dukke med datastyrt program, eller rettelse, jeg var med og hadde den i hus. Ei studievenninne av meg hadde dukken med hjem en helg for å teste ut hvor reell den var før de slapp den løs på intetanende engelske tenåringsjenter som "syntes det så så søtt ut med en baby."

Dukka var mildt sagt reell, for å si det pent. Jeg tror de hadde fått en vel så interessant - og god - vinkling om ungdommen fikk låne ei slik dukke ei ukes tid for så å sjekke om det fungerte eller ei. Dette er bl.a. brukt overfor mennesker med lettere psykisk utviklingshemming i Danmark dersom de ønsker seg barn. De må øve, og få godkjent, på ei dukke før de får grønt lys til å bli foreldre.

Gammel 13-01-09, 21:05   #15
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Dukke = god idé og bra tv (og kult å utvikle!).
Låne baby = barnevernet burde ta opp rulleteksten og sjekke forholdene hos alle de inngrodde idiotene involvert.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 21:10   #16
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Dukke er bedre, ja. Likevel stusser jeg over det prosjektet de bla har i Danmark der de tester det på psykisk utv hemmede. Tror de har dukken i 6 dager.

For det første er jo 6 dager ingenting. For det andre handler jo omsorgsrollen om SÅ mye mer enn å kunne stelle, mate og kose med en baby.
Litt avsporing..

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 21:13   #17
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aldri, aldri, aldri om jeg hadde gjort det mot ungen min!

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 21:13   #18
mari1974
Fullverdig medlem

mari1974 sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
mari1974 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sjokkert jeg, er dette et program på tv???

mari1974 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 21:16   #19
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Standard

Apple: Ja, jeg så såvidt bare en episode, men jeg tror de døgnene var slitsomme og reelle nok til at ingen av dem ønsket å få barn. Men de fikk prøvd seg i foreldrerollen, og det var sikkert en spennende og nyttig erfaring for dem og jeg fikk inntrykk av at det ble litt "been there, done that".

Skjønt den store kjærligheten til barnet eller dukken uteblir jo - kan man si heldigvis?

Gammel 13-01-09, 21:16   #20
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde aldri latt mine unger bli med på det.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:16.