|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Pappa'r i perm?Har dere sett den reklamen fra Chess mobil? Er det mulig å være så bakstreverske, selv om det sikkert skal være bare for gøy. Man må jo for all del "manne" opp pappapermen, det er jo så flaut kvinnelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Pappa'r i perm?Kan ikke noe bare være morsomt, uten å analysere det så veldig?
![]() |
#5 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Pappa'r i perm?Nei, synes egentlig bare den forsterker litt at det ikke er mandig nok å ta perm jeg. Men jeg er fryktelig humørløst på slikt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
villende
|
![]() Sv: Pappa'r i perm?Jeg syns ikke den sier noe om at det ikke er mandig å ta permisjon. Jeg tror heller at tekstforfatteren har tenkt "Hm, hvordan oppfører "gutter" seg i en barselgruppesituasjon?" Og så har de spunnet videre på det. En "mandig" tilnærming til pappaperm er en som slenger ungen i en bæredings på ryggen og drar på jakt halve dagen. Disse reklamene er jo bare gutter som gjør det beste ut av pappapermisjonen ved å leke på guttevis, bare med barna. (Og jeg ser for meg flere gutter som helt klart hadde syntes at det å arrangere krabbekonkurranse hadde vært gøyalt. Når jeg tenker over det så tror jeg faktisk at jeg syns det hadde vært litt gøyalt, forutsatt at babyen var med på "leken" og syns det var morsomt selv. "Rapekonkurransen" var litt mer teit, men mest fordi så små barn ikke bør drikke Farris pga. saltet.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Pappa'r i perm?Hm, mannen min reagerte faktisk og fortalte meg først om denne reklamen. Han mente at det var så sterotyp å tenke at det er slik menn er, men han er kanskje ikke så mandig av seg? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
villende
|
![]() Sv: Pappa'r i perm?Jammen, det er jo ikke menn. Det er "gutter". Hvis man ikke er typen som syns at rapekonkurranser er festlig til vanlig, så syns man jo heller ikke det når man er hjemme i perm. Mannen min humrer faktisk av reklamene, selv om han ikke er den typen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Pappa'r i perm?Ok, så å lage sterotype mannereklamer er ok, men ikke damereklamer?
Kan nok være litt såre følelser her i heimen, første permisjon måtte mannen krangle seg til med et par skikkelig sjåvinistiske holdninger fra arbeidsgiver, i andre permisjon hadde han en datter som bare akte på rumpa så der hadde han jo ikke sjans i krabbekonkurransen. Slikt sitter i lenge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Pappa'r i perm?Jeg synes de fleste typer stereotype reklamer kan være morsomme hvis det er gjort på en sånn måte at det er åpenbart at det er tøys. En karikaturtegner overdriver jo karakteristiske trekk, hvorfor kan ikke en person som lager reklame gjøre det?
![]() |
#19 |
Pulled back in
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pappa'r i perm?
Neida, så lenge vi menn kan gjøre narr av klønete og teknofobe kjerringer i reklamer uten å bli kalt kvinnediskriminerende så er det greit for meg.
![]() |
#20 |
|
![]() Sv: Pappa'r i perm?
Ja! Og klatre-på-kjøkkenbenken, orientering av type "finn mammas hemmelige godislager" og hvor fort man kan herpe en DVD-spiller. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|