|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Impulsiv innimellom
|
Trenger de sko når de tar sine første skritt?Overskriften sier vel det meste.
|
|
|
#4 |
|
Fortynnet
|
Sv: Trenger de sko når de tar sine første skritt?Han trenger ikke sko før han skal gå utendørs. Det er veldig greit med sånne skinntøfler inne, a la Robeez og Bobux, de sitter godt på og gjør at det ikke er så lett å skli. Men det de sa i gamle dager om at foten trengte å støttes opp med sko er helt utgått på dato. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Duracell
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trenger de sko når de tar sine første skritt?Beina har det vel best uten sko men jeg husker godt at lillemor gikk med Roobez-skinntøfler før hun kunne gå ordentlig.
|
|
|
#6 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Sv: Trenger de sko når de tar sine første skritt?De skal jo bygge opp musklene rundt foten og det skjer best uten sko. Fra naturens side skal vi ikke ha sko, den er jo laget for å beskytte mot kulde, vann etc, som sagt over her. Skinntøfler er veldig kjekt, ja, siden barnet ikke sklir så lett, samtidig som de sitter godt på foten og er myke.
|
|
|
#7 |
|
Øyboer
Sv: Trenger de sko når de tar sine første skritt?Skinntøfler er veldig greit. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Trenger de sko når de tar sine første skritt?Foreldrene maser fordi det var normen før. Nå er det uten sko som gjelder (med mindre det er noe spesielt)
|
|
|
#9 |
|
Impulsiv innimellom
|
Sv: Trenger de sko når de tar sine første skritt?Det var det jeg trodde jeg husket, men ble litt usikker av alt maset. Han har noen Roobez-tøfler som jeg har glemt bort. De er vel bedre enn glatte ullragger.
|
|
|
#10 |
|
Multitaskingmaniac
|
Sv: Trenger de sko når de tar sine første skritt?Storebror gikk da han var 11 mnd og vi brukte bare Robeez eller sklisokker. Ute brukte han sånn regnsokker, funket fint å gå med de også.
|
|
|
#11 |
|
villende
|
Sv: Trenger de sko når de tar sine første skritt?Det aller beste er faktisk å la ham gå uten sokker. Vel og merke hvis dere har det varmt nok inne til at han ikke blir kald av det. Da får han brukt foten helt riktig. Alternativt bør han få på seg skinntøfler eller sklisokker for å forhindre at sokkene får ham til å skli. De trenger stort sett ikke sko før de går ute og derfor trenger litt ekstra beskyttelse av foten. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Trenger de sko når de tar sine første skritt?Ikke inne vel, men de går jo sikkert litt ute også, og da må de jo ha sko? Minsten på snart 10 mndr begynner nok straks å slippe seg, og da synes jeg det er greit å snart ha sko slik at han kan prøve seg litt ute også, når han blir sterk nok til å gå noen skritt alene.
|
|
|
#13 |
|
Impulsiv innimellom
|
Sv: Trenger de sko når de tar sine første skritt?Det er nok for kaldt å gå i barføttene ja. Jeg fyrer masse, men gulvet er iskaldt.
|
|
|
#14 |
|
Jag har ju hjärna.
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: på pendlertoget
![]() |
Sv: Trenger de sko når de tar sine første skritt?
Hva med sånne utesokker med det velklingende norske navnet "booties"? Stonz, for eksempel? Gutta mine begynte å gå om sommeren, de har begge brukt skinntøfler ute de første månedene. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() |
Sv: Trenger de sko når de tar sine første skritt?Synes det er best med sklisokker i den alderen. Ullvang har sklisokker til de minste, brukte disse til min to da de var små, veldig fornøyd! |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Øyboer
Sv: Trenger de sko når de tar sine første skritt?Stonz er ypperlig ute. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Trenger de sko når de tar sine første skritt?
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Trenger de sko når de tar sine første skritt?Mine startet inne barfot. |