|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Elg i boligområder, OK at de skytes?Elger er fine dyr. Jeg skulle gjerne hatt en naboelg.
![]() |
#3 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Elg i boligområder, OK at de skytes?Er det ikke dyrevernhensyn som gjør at de skyter elg som har forvillet seg? I hvert fall i Osloområdet så trodde jeg at det var dyrevernhensyn (stresset dyr i tillegg til fare for gjentakelse). Eller er jeg latterlig
![]() |
#4 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2009
![]() |
![]() Sv: Elg i boligområder, OK at de skytes?Elg er flotte dyr de, men jeg skjønner at naboer er litt skeptiske. Jeg hadde nok ikke følt meg helt trygg når det er en elg i hagen og jeg skal sende barna til skolen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
maler
|
![]() Sv: Elg i boligområder, OK at de skytes?Jeg har ikke noe prinsipielt imot å skyte et par elg, men skjønner ikke helt hvorfor man skal skyte elg som beveger seg blant folk. Har det ikke vært elg i boligområder til alle tider? Selv i Oslo har jeg møtt elg 100 meter unna huset mitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
<*(((<
|
![]() Sv: Elg i boligområder, OK at de skytes?Jeg syns vi skal sende dem hjem dit hvor de kommer fra! Sist redigert av torsk : 14-01-09 kl 21:19. Årsak: Admin sier det heter «dit hvor». J&$&%# sensurnaziregime! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Elg i boligområder, OK at de skytes?Vi bor ikke langt fra det aktuelle stedet, og også her i nabolaget vårt har vi elg gående for tiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Teller ned
![]() Sv: Elg i boligområder, OK at de skytes?Så fremt ikke dyrene er aggressive, mener jeg at de skal få være i fred. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: Elg i boligområder, OK at de skytes?Jeg er vant til å ha elg i hagen og å stadig møte på de i skogen, så jeg ser ikke helt stresset for menneskenes skyld. Det får da være grenser for pingling, og jaggu burde de ikke heller skutt bier hvis det er faren for mennesker som er greia. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Må man ha en tittel?
![]() Sv: Elg i boligområder, OK at de skytes?
Normalt så er ikke elgen farlig. Den er vel mer redd oss enn vi den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Pulled back in
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Elg i boligområder, OK at de skytes?Jeg er oppvokst med elg (haha) i både hage og skiløyper. Har aldri hatt noen problemer med dem unntatt en gang på sommeren der jeg møtte en elgku med kalv ute i skogen. Hun sto 20 meter unna og prustet og neide med hodet. Heldigvis så stakk kalven hennes og hun fulgte etter. Da skjønte jeg at en sinna elg er ikke noe morro, og at å huske nødprosedyren for sinna elg ikke er en selvfølge når den ser deg i hvitøyet.
![]() |
#13 |
Må man ha en tittel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Etylbarbital
![]() Sv: Elg i boligområder, OK at de skytes?Er det vanlig å bedøve + sette fri? Eller - om det ikke er vanlig så hender det at det blir gjort?
![]() |
#16 |
Pulled back in
Jeg blir også mannevond når jeg er stresset. Bør kanskje skaffe meg en sånn t-skjorte der det står "Ikke skyt! Jeg er ingen elg"!
![]() |
#17 |
|
Lurt. Mangelen på gevir burde kanskje gi et hint, men hvem vet, kanskje du blir tatt for en elgku? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Type R ;)
Hvor: Nord
![]() Sv: Elg i boligområder, OK at de skytes?Åh stakkars har de elg i Trheim. Stakkars folk
![]() |
#19 |
Pulled back in
Bare på prustinga.
![]() |
|
|