|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har fått viljen sin
|
![]() Flekkfjerning fra voksdukJeg kjøpte en ny voksduk i forgårs, og i dag hadde vi kjøttboller med tomatsaus til middag. Flekkene sitter fast, og alle våre forsøk på flekkfjerning tar vekk fargen fra duken, men ikke tomatflekkene. Er det bare sånn man må regne med? Noen som har tips jeg ikke har tenkt på? (Magic eraser fungerer ikke - på annet enn dukens egen farge). |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Flekkfjerning fra voksdukJeg har vasket voksduker i vaskemaskinen, og da har de blitt helt rene igjen. Men jeg har aldri opplevd at fargen på duken forsvinner...
![]() |
![]() |
#5 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Flekkfjerning fra voksdukVi har pennestreker på vår voksduk, de går heller ikke bort.
![]() |
#6 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Flekkfjerning fra voksdukJeg måtte kaste min.
![]() |
#7 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Flekkfjerning fra voksdukTomatsausskvetting må tas med en gang. Jeg har hatt hell med klorin rett på flekken, vente til det tørker inn - men bare på hvite områder (ellers forsvinner fargen, men det var kanskje ingen bombe
![]() |
#9 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Flekkfjerning fra voksdukAlle velfungerende husholdninger har da klorin?
![]() |
#11 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Flekkfjerning fra voksdukVar på møbelbutikk idag (for å hjelpe min mor å kjøpe seng), leste i en pamflett der at glyserol fungerer for å fjerne fruktflekker fra sofaer. Kanskje det kan funke (Ja, om du har noe da - du har kanskje forsøkt å lagd såpebobler?)
![]() |
#13 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Flekkfjerning fra voksduk
De glatter seg raskt ut.
![]() |
![]() |
#14 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Flekkfjerning fra voksdukMan må slutte med de der jalla-voksdukene, og kjøpe tjukke, feite, gjennomsiktige plastduker. Så legger man vanlig duk under.
![]() |
#15 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Flekkfjerning fra voksduk
Jeg har spurt deg minst to ganger før om hvor man får tak i sånne. Dessuten innbiller jeg meg at det ser enda mer SmåbarnsfamilieAS ut enn vanlige voksduker. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|