|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
thirtysomething
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Dere som har husalarm (eller greie på sådanne):Hva skjer dersom strømmen til den interne sentralen faller ut? Altså, hva slags rutiner har alarmselskapet dersom dette skjer? (Fortell gjerne også hvilket selskap du/dere har.)
![]() |
#2 |
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dere som har husalarm (eller greie på sådanne):Om strømmen går, så kommer det alarm om at den ikke har kontakt med sentral. Tror vaktselskapet bruker å ringe oss om dette skjer, og så håndteres det derfra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Dere som har husalarm (eller greie på sådanne):Da står alarmen og piper en gang i minuttet omtrent. Det er til å bli hakkende gal av hvis strømbruddet varer en stund.
![]() |
#4 |
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Dere som har husalarm (eller greie på sådanne):Har Securitas, alarmen har et nødbatteri som gjør at den virker i noen timer etter strømbrudd. Vaktselskapet ringer når alarmen kobler seg til nødbatteriet. Vi var uten strøm i ca. 6 timer etter lynnedslag i sommer og batteriet holdt den tiden hvertfall.
![]() |
#5 |
Må man ha en tittel?
![]() Sv: Dere som har husalarm (eller greie på sådanne):Lurer på om ikke vi også har et sånt nødbatteri på vår. Det hørtes en smule kjent ut i grunn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Peppy!
|
![]() Sv: Dere som har husalarm (eller greie på sådanne):Da ringer vaktselskapet til oss. Nødbatteriet vårt varer i minimum 24 timer, men de ringer med en gang. Da det skjedde hos oss sa han fyren at de sa fra fort pga frysebokser og kjøleskap og denslags, ikke på grunn av alarmen, ettersom den har nødbatteri. Det var egentlig ganske fin ekstraservice. (Vaktservice) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dere som har husalarm (eller greie på sådanne):Vi har nødbatteri og vi var uten strøm i 14 timer i sommer en gang og da var det ingen som ringte. Vi har Hafslund. Den blinket rødt, men gikk tilbake til normalen når strømmen kom på.
3-barnsmor: Nesten tenåringen (07.07.2002) og Fotballspilleren (10.10.2005) og Minsteprinsessa (03.08.2008) Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid! Sist redigert av Lucifer : 16-01-09 kl 08:52. Årsak: Skriveleif |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
thirtysomething
![]() Sv: Dere som har husalarm (eller greie på sådanne):
Har dere snakket med Hafslund (nå er det Scuritas vel?) om dette? Og hva sa de?
![]() |
#9 |
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Dere som har husalarm (eller greie på sådanne):Jeg vet ikke hva du skal gjøre. Vi har også Hafslund (de er vel oppkjøpt av noen andre nå), og den ene gangen vi hadde strømbrudd ringte de etter noen timer (husker ikke hvor lenge, mulig 6-12 timer) og sa at de hadde registrert at vi hadde strømbrudd, og lurte på om vi visste hva det var.
![]() |
#10 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dere som har husalarm (eller greie på sådanne):Vi hadde securitas før, men byttet etter to ganske store feil. Første gang gikk strømmen og reservebatteriet slo seg på. Dette var på morningen og vi kom ikke hjem før sent på kvelden når alt var iorden igjen. Vi hadde da ikke mottat noe telefon fra vaktselskapet. Sånn i 04 tiden på natten våknet jeg at hunden vår lagde ett helvetes bråk i 1.etj. Jeg går bortover gangen for å roe den ned og da hører jeg at noen går inn i huset. Ble selvfølgelig vettaskremt og løp inn til mannen. Han ble også livredd, men sprang ut og hylte: hvem er du? Det viser seg at det er en vekter fra Securitas som har fått beskjed om å sjekke ett strømbrudd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
thirtysomething
Men det er jo G4S jeg har nå. Har på ingen måte full tillit til dem nå...
![]() |
#12 |
Søkende
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi har også G4S og er strålende fornøyd. De ringte oss senest forrige uke da en av ungene hadde dratt ut kontakten til panelet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Må man ha en tittel?
![]() Sv: Dere som har husalarm (eller greie på sådanne):Securitas ringer ikke oss når hele området er uten strøm... |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Dere som har husalarm (eller greie på sådanne):Har Hafslund, nå Securitas, og resverbatteri og GSM kort.
![]() |
#15 |
thirtysomething
![]() Sv: Dere som har husalarm (eller greie på sådanne):Etter en del telefoner fram og tilbake til G4S fant jeg ut at jeg burde få en tekniker hit for å se om han fant noen feil. (Dette besøket gjorde ikke store nytten, men det visste jeg jo. Derimot fikk jeg rett i at dersom de sendte en tekniker satte jeg ihvertfall hjulene i sving...)
![]() |
#16 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Slik er det her også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
thirtysomething
Det er vel sånn det egentlig skal være her også. Den har ihvertfall pepet jevnlig flere ganger og samtidig har det lyst "strømfeil" eller noe på panelet. Men denne gangen var det ingenting som indikerte at jeg i praksis var uten alarm...
![]() |
|
|