Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Er den verdt det? In the Country of Last Things - Auster

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-09, 11:04   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er den verdt det? In the Country of Last Things - Auster

Jeg har gjenoppdaget biblioteket og har begynt på en kronolgisk gjennomlesning av Paul Auster og Siri Hustvedt. Paul Auster har jeg lest litt hist og pist før, og vært veldig begeistret for. Nå har jeg altså begynt på begynnelsen og siden jeg har lest New York Trilogy tidligere (og var ikke så veldig begeistret), så har turen kommet til In the Country of Last Things. Og den er så fæl! Ikke som dårlig, men som deprimerende. Jeg har ikke kommet å veldig langt ennå, men vet ikke om jeg orker å lese resten hvis den er like deprimerende gjennom hele.

Noen som har lest den?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 11:06   #2
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er den verdt det? In the Country of Last Things - Auster

Jeg har ikke lest den, men svarer likevel for å si Glitter! Du er tilbake! Velkommen!

Gammel 16-01-09, 11:07   #3
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så hyggelig å se deg!

Jeg leste "Austen" jeg og ble veldig ivrig en liten stund før jeg skjønte at det er lite sannsynlig at hun kommer til å utgi bøker jeg ikke har lest.

Jeg har heller ikke lest den Austerboken, men etter min erfaring og personlige mening så får man fort følelsen om den er verdt å lese. Sjelden jeg har endret mening utover i boken. Men det er meg, jeg fikk en overdose for noen år siden og har ikke kommet meg helt ennå.

Gammel 16-01-09, 11:07   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk! Jeg greide meg ikke uten dere så altfor lenge.

Gammel 16-01-09, 11:09   #5
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Er du tilbake altså? På ordentlig? Jippi!! Du har vært savnet!

Men ikke for det, jeg skjønner det jeg altså, det kan ta overhånd, og jeg driver og vurderer noen måneders pause jeg også, men jeg har ikke fått driven til å gjøre det ennå.

Gammel 16-01-09, 11:15   #6
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aner ingenting om boken, men tar en liten gledesdans over å se Glitter på FP igjen.

Gammel 16-01-09, 11:16   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Joda, jeg er tilbake. Men i hvor stor dose vet jeg ikke ennå.
Men tilbake til Auster - det er ikke slik at jeg tror boka er dårlig, for det har jeg ikke fått inntrykk av. Jeg syns den er godt skrevet, så godt skrevet at jeg blir grepet av et lite anslag panikk når jeg leser den faktisk. Og jeg vet ikke om jeg holder ut den følelsen gjennom hele boka. Eller, det gjør jeg sikkert, siden jeg har bestemt meg for å lese forfatterskapet hans kronologisk, parallellt med Siri Ustvedt sitt, men jeg vil være forberedt.

Gammel 16-01-09, 11:16   #8
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Glitter!!!!!!!

Aner heller ingenting om boken.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 11:16   #9
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

GLITTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 11:18   #10
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Glittervennen!!! Du har vore sårt sakna...

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 11:27   #11
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Velkommen tilbake!

Jeg har ikke lest boken. Jeg har derimot lest et par av Siri Hustvedt, uten å la meg imponere. Skikkelig konstruktiv tilbakemelding fra meg i dag.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 11:39   #12
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Så fint at du er tilbake, du har vært savnet!

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 11:45   #13
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Kjekt å se deg.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 11:46   #14
LaLuna
aldrende

LaLuna sin avatar

LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Hei Glitter, velkommen tilbake!

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 11:52   #15
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Ja, dette var mange konstruktive tilbakemeldinger! Men veldig hyggelig, takktakk!

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Jeg har derimot lest et par av Siri Hustvedt, uten å la meg imponere.

Jeg har bare lest den første hennes foreløpig, og den var grei, men ikke noe man husker i lang tid. Men det er ganske interessant å lese forfatterskapet til to som er gift, de blir jo påvirket av hverandre.

Gammel 16-01-09, 11:54   #16
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, dette var mange konstruktive tilbakemeldinger! Men veldig hyggelig, takktakk!

Du trodde du bare skulle kunne komme inn her og stille et alminnelig saklig spørsmål som om du aldri hadde vært borte? Du kunne nok like gjerne laget en "Juhu, jeg er tilbake!"-tråd, og fått alle hilsnene samlet på ett sted.

Gammel 16-01-09, 11:56   #17
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Glitter! Du er tilbake! :lysranker: :elvisbilder: :raretingsomduliker:

Aner ikke hva du spør om. Jeg så bare nicket ditt.

Gammel 16-01-09, 11:57   #18
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Du trodde du bare skulle kunne komme inn her og stille et alminnelig saklig spørsmål som om du aldri hadde vært borte? Du kunne nok like gjerne laget en "Juhu, jeg er tilbake!"-tråd, og fått alle hilsnene samlet på ett sted.

Jeg tenkte det var litt for selvopptatt. Tenk så pinlig det ville vært hvis ingen svarte i den tråden?

Men jeg vil seriøst snakke om denne boken også, altså.

Gammel 16-01-09, 12:07   #19
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er 6-7 år siden jeg leste boka, så jeg må innrømme at jeg ikke husker all verden, annet enn at den var dyster, men velskrevet og fascinerende. Terningkast 4 har den fått i min liste.

Gammel 16-01-09, 12:11   #20
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Hurra!

Emneord
paul auster

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:46.