|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Er disse reiseplanene alt for ambisiøse?Jeg har termin 25. mai. Ferieplanleggingen er allerde i gang, men jeg lurer på om det er helt urealistiske planer jeg har lagt.
![]() |
#2 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Er disse reiseplanene alt for ambisiøse?Jeg vil påstå, uten erfaring med så lange reiser, at det er lettere å reise med en på 6 mnd enn en på halvannet.
![]() |
#3 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Er disse reiseplanene alt for ambisiøse?Vi reiste på en ukes Hellastur med storfamilien (svigers, svogers med familie, tante og onkel) når minste var 7 uker gammel, og det gikk helt strålende. Eldste var da 3 år, og kusinen som var med var 2,5 år, så de lekte sammen og det var alltid noen som kunne passe på, leke, hjelpe til etc. Minste var en veldig rolig baby, så hun bare sov og ammet. Jeg fikk slappet veldig av på den ferien.
![]() |
#4 |
guru advisor
|
![]() Sv: Er disse reiseplanene alt for ambisiøse?Jeg har ingen erfaring med å reise langt med barn på 2 mnd (borsett fra at vi dro på 1 ukes familiebeøk til Danmark for å vise frem storebror da han var 11 dager, det gikk veldig fint, det var godt å bli stellet med og virkelig oppvartet der i stedet for at alle de skulle komme på besøk i vår lille leilighet) men vi var 2 uker i Spania med lillesøster da hun var 5 mnd. Det gikk veldig bra. Jeg syns det var godt at vi reiste mens jeg stadig fullammet henne, slik at vi ikke skulle begynne med tilvenning av fast føde der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() Sv: Er disse reiseplanene alt for ambisiøse?
![]() |
#6 |
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Er disse reiseplanene alt for ambisiøse?Takk for svar. Langturen tenker jeg at er lettere å gjennomføre med en halvtåring enn enn som nærmer seg året, og som er mye mer mobil. Når det gjelder den første turen er jeg mer usikker. Så takk til de som deler erfaringer og meninger!
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Er disse reiseplanene alt for ambisiøse?Jeg ville ikke bekymret meg om Spaniaturen heller. Babyen spiser morsmelk eller melk fra flaske - og skal altså ikke teste ut den spanske bakteriefloraen. |
![]() |
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Er disse reiseplanene alt for ambisiøse?Jeg hadde reist, om mor og barn var i god form i utgangspunktet. Så lenge mor ammer og er bevisst på hygiene så klarer jeg ikke helt å se problemet. |
![]() |
![]() |
#9 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er disse reiseplanene alt for ambisiøse?Jeg reiste til Tyrkia i to uker med datteren min på nesten 3 mnd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Er disse reiseplanene alt for ambisiøse?Vi var på tur med guttungen på Island da han var 2 mnd. Etter det gikk det nedenom og hjem med hele landet ...
![]() |
|
|