|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Barne- og familiebursdag samme dagSnuppas bursdag nærmer seg. Jeg er litt rådvill med tanke på alle selskapene.
![]() |
![]() |
#2 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barne- og familiebursdag samme dagJeg synes det høres ut som en god plan, egentlig. Alt sammen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
--
|
![]() Sv: Barne- og familiebursdag samme dagVi har gjort dette flere ganger og synes det har vært hektisk, men veldig ålreit. Og vi kommer til å gjøre det flere ganger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Barne- og familiebursdag samme dagVi gjorde det slik med storesøsters 4-årsdag i desember. Det gikk veldig bra og kommer til å gjøre det igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
WF: BNBE
![]() Sv: Barne- og familiebursdag samme dagJeg har ikke hatt begge feiringene på en dag, men i fjor brukte jeg endel tid på å rydde og vaske etter barnebursdagen. Det var leker overalt, og mye smuler og sånt rundt bordet. Dessuten merket jeg ganske godt hvor rolig det ble da alle de små gjestene forsvant ut av døra. To timer er ikke så lenge, så hvis du skal forberede ting til familiebursdagen kan det bli ganske hektisk. Dessuten kan det vel hende at bursdagsbarnet blir litt sliten av barnebursdagen også? Hva med å ta et selskap på lørdag og det andre på søndagen? Da får dere litt mer tid å puste på.
![]() |
#7 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Barne- og familiebursdag samme dag
Det er lurt.
![]() |
#8 |
...
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barne- og familiebursdag samme dagVi har ofte barneselskap på formiddagen og familieselskap på ettermiddagen. Vi har prøvd mange varianter, men for oss fungerer det best - hvertfall når det er barnebursdag som bare varer til et bestemt klokkeslett, slik at man er sikker på at gjestene faktisk forlater når de "skal". |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Barne- og familiebursdag samme dagVi holder på med det i dag
![]() |
#10 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Barne- og familiebursdag samme dagEh ..... jeg ser poenget ditt IOA. Men jeg er sentralstyremedlem i sjuskeklubben. Jeg hater å vaske og styre. Hvis jeg har begge selskapene samme dag så vet de som kommer i familiebursdagen at det har vært en bursdag til bare noen timer tidligere, og forventer ikke at det skal være helt skinnende rent. Siden jeg hater å gjøre rent, så ville det vært greit om jeg bare trengte å gjøre det en dag.
![]() |
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barne- og familiebursdag samme dagVi har snart bursdag her i huset også, og eg kjem til å ha familie- og barne-bursdag på to dagar. Familieselskap laurdag og barnebursdag søndag tenker eg. Trur eg ville vore ganske sliten om begge selskapa var på same dag, og ikkje minst ville bursdagsbarnet (som blir 3 år) vere veldig sliten etter det første selskapet. Har vore i 3 årsdag med henne i dag, og etterpå var ho heilt utslått av inntrykk og aktivitet.
![]() |
#14 |
...
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
VELDIG godt poeng! :styreleder i samme klubb: |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
WF: BNBE
Jeg er også med i sjuskeklubben altså, bare så det er sagt. Men etter sjokoladekakespisingen i fjor ble det så mye gris rundt bordet at til og med jeg følte et akutt behov for å vaske gulvet.
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barne- og familiebursdag samme dagVi var i 5-års-dag i leid barnehagelokale i dag, der de skulle ha nytt selskap etterpå. Tror foreldrene her syntes det var helt optimalt, ikke minst fordi de kunne gå hjem til seg selv og ha fred og ro og visshet om at barnehagens vaskefasilitet ville ta unna resten. Sistnevnte hadde ikke vært der etter barnehageuken...
![]() |
#17 |
Aktiv
Medlem siden: Jan 2009
![]() |
![]() Sv: Barne- og familiebursdag samme dagJeg ville ikke gjort det sånn. Egentlig mest med tanke på ungen, som blir sliten etter et sånt selskap |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Barne- og familiebursdag samme dagVi pleier å gjøre det slik. Vi har barnebursdagen først, og inviterer familien en times tid etter at barneselskapet er over. Da har vi fått tid til å rydde unna det verste griset etter ungene, og så har vi masse kaker, og evt. pizza, pølser e.l. igjen fra barnefesten. Det eneste ekstra vi gjør er: ny papirduk på kakebordet, sette på første runde oppvaskmaskin, moppe kjapt over gulvet etter gele, brus og sjokoladekakegriseriet og å sette på kaffen. Veldig greit. Sist redigert av Kaija : 02-02-10 kl 18:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
WF: Sausnebbet
|
Det kommer vel an på hva slags familie en skal ha på besøk, gjør det ikke. Min familie er serdeles rot- og skittolerante, og de er i tillegg ganske selvdrevne når det kommer til å forsyne seg med kaker og kaffe. Ungene leker seg gjennom voksenfesten. De trenger jo ikke å delta så voldsomt der, så de får egentlig roet greit ned etter barnehaloien tidligere på dagen. Hadde det vært en gjeng snerpete vaskemanikere tror jeg ikke de kunne ha kommet på besøk i det hele tatt. Verken samme dag som barneselskapet eller noen annen dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|