Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Blir det stusselig med 1 voksen + 1 barn på typisk sydentur?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-09, 23:44   #1
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Blir det stusselig med 1 voksen + 1 barn på typisk sydentur?

Jeg har ingen kvaler med å reise på tur alene sammen med 4-åringen (selv om noen har trukket frem barnevernet).

Men kan det ende opp med å bli litt stusselig? Ihvertfall om vi reiser på et typisk "familiested" i "syden". Er det noen som har erfaringer å dele?

Jeg har ikke lyst til å reise i fellesferien (dyrere, for varmt og ofte fint her hjemme). I år ser jeg at sjansen dermed er liten for å få koordinert ferietur med noen av de aktuelle turkameratene, siden vi i tillegg er flere som er litt ubesluttsomme på reisetype, økonomi og andre hensyn. Det jeg har mest lyst til er å bare avtale noen friuker med jobben og hoppe på noe som ser greit ut.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 23:46   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir det stusselig med 1 voksen + 1 barn på typisk sydentur?

Jeg reiste alene i fjor, men med to barn da. Det er på ingen måte stusslig. Ungene ble kjent med andre unger og jeg ble kjent med voksne.

Gammel 17-01-09, 23:58   #3
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke jeg ville synes det var stusselig å reise på ferie sammen med fireåringen eller seksåringen. Jeg ville nok synes det hadde vært litt stusselig å reist alene med minstemann, men en fireåring kunne jeg virkelig kost meg sammen med på tur.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 00:09   #4
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes ikke det er stusselig å reise med mr.munndiaré, altså. Jeg er bare litt redd at de andre på tur er veldig "familieorienterte", og kanskje er mindre interesserte i å bli kjent. Jeg er nok litt engstelig for hele "sydenturkonseptet" i seg selv, normalt ville jeg ikke tenkt over dette.

Egentlig er det vel mer reelt å bekymre seg over om det er andre barn der, siden jeg bare har med 1 stk.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 00:14   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvsagt er det ikke stusselig. Dessuten er det jo stor forskjell på å ta med seg en treåring/fireåring på interrail (som innebærer lange togreiser) og det å være på en plass der barnet kan bade og kose seg. Vil jeg tro.

Gammel 18-01-09, 00:17   #6
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville nok unngått et isolert "sydenferieresort" hvis jeg hadde reist alene med ett barn. Jeg ville foretrukket å være i nærheten av et sentrum og på et sted hvor vi kunne gjort litt for oss selv.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 00:17   #7
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Jeg synes ikke det er stusselig å reise med mr.munndiaré, altså. Jeg er bare litt redd at de andre på tur er veldig "familieorienterte", og kanskje er mindre interesserte i å bli kjent. Jeg er nok litt engstelig for hele "sydenturkonseptet" i seg selv, normalt ville jeg ikke tenkt over dette.

Egentlig er det vel mer reelt å bekymre seg over om det er andre barn der, siden jeg bare har med 1 stk.

Det er jo alltid andre barn tilstede. Om du reiser helt i begynnelsen av sommeren, type rett før skoleslutt, så er det nok sikkert flere aleneforeldre som er ute på tur.

Gammel 18-01-09, 00:32   #8
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Vi var nettopp i syden. Mellomstepropell fikk to nye venniner. Ene venninen reiste med mor, far og søsken. Den andre venninen sammen med sin pappa. Det var ikke noe problem. Vi lærte å kjenne noen nye koselig mennesker. Alene eller ei, like hyggelig det.

Gammel 18-01-09, 07:38   #9
Left
Passiv

Standard

Det er jo det som er så genialt med å reise med barn. De blir kjent med andre barn, og du blir mest sannsynlig kjent med foreldrene
Jeg har inntrykk av at det er enda lettere å bli kjent med folk på utenlandsferie enn her hjemme.
Jeg hadde ikke kvidd meg for å reise alene med storebror f.eks.

Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 08:12   #10
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes nå sydenturer er stusselige uansett. Men jeg hadde ikke hatt betenkligheter med å reise alene med barna, man kommer ofte veldig lett i kontakt med andre barnefamilier i slike settinger. Barna leker sammen, man begynner å prate etc.

Gammel 18-01-09, 08:38   #11
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Det høres ut som en plan, synes jeg. Kan ikke se at det skulle være spesielt stusselig.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 08:41   #12
Anne C

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg dro alene til Gran Canaria med minsten når han var 8 mndr. Jeg valgte et hotell for min egen sikkerhetsfølelse, og det var på et sted og område jeg kjente til. Det var helt uproblematisk å dra med han. Litt ensomt siden jeg ikke er så veldig sosial, men veldig deilig.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 08:43   #13
Slettet bruker
Passiv

Standard

Barnevernet?

Jeg hadde ikke nølt et sekund på å dra på sydentur alene med en av ungene. Eller begge da - jeg ville jo ved nærmere ettertanke neppe hatt samvittighet til å sette igjen et av bøllefrøene hjemme siden jeg nå har to.

Det høres kjempedeilig ut.

Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 09:50   #14
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Barnevernet? Javel...

Jeg vurderer det samme, men lurer på om det hadde vært greit å reise med noen andre. Sett at man f.eks får magetrøbbel mens man er der, da slipper barnet å sitte inne og vente på at jeg skal bli frisk. (Men jeg har full forståelse for at ikke alle tenker som jeg gjør der.)

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 09:58   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

Jeg vurderer det samme, men lurer på om det hadde vært greit å reise med noen andre. Sett at man f.eks får magetrøbbel mens man er der, da slipper barnet å sitte inne og vente på at jeg skal bli frisk. (Men jeg har full forståelse for at ikke alle tenker som jeg gjør der.)

Det er kanskje ikke så dumt å tenke sånn. Man kan jo ikke gå rundt og tenke "what if" hele tiden, men når man tross alt er i et fremmed land langt borte, er det jo litt greit å tenke ut noe i tilfelle man skulle bli syk eller lignende ja.

Gammel 18-01-09, 10:01   #16
Left
Passiv

Standard

Når skal du dra?
Tar med storebror og blir med jeg
:solhungrig:

Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 10:02   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

*også solhungrig*

Gammel 18-01-09, 10:07   #18
Mira

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Jeg reiser alene med jentene til Tyrkia i sommer. Vi skal være der i to uker.
Jeg har vært alene med største i syden tidligere, og i fjor sommer var jeg og begge jentene i København alene.

Den Københavntuten var kjempe deilig å dra alene på.
Vi var så godt å gjøre akurat det vi ville. Slippe å alltid stå å vente på noen andre, eller ha noen som ventet på oss fordi vi gjorde noe de ikke ville.

Jeg har tenkt på det samme som Jill da, men fant ut at jeg ikke kan gå å tenke slik.
Pakker heller ned litt ekstra idoform og paracet og håper på det beste.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 10:28   #19
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg drar alene med barna til Spania hver sommer. Det eneste jeg har opplevd som problematisk var de første årene, da de var så små at de måtte passes på hele tiden. Og gjerne løp i hver sin retning på stranden.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 10:35   #20
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

(selv om noen har trukket frem barnevernet).

Men seriøst: Nei. Jeg ser ingen problemer med dette, men det er mulig jeg ville følt det litt ensomt om kveldene, tror jeg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:17.