|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Absolut ateist
|
![]() Dødsulykker*link i fjerde innlegg*
Tøs Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre. Sist redigert av Sitron : 19-01-09 kl 16:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: DødsulykkerJeg har lenge tenkt tanken om at gutter bør få lappen senere. De kunne hvertfall innført det som et prøveprosjekt. Det som da er synd er at mange trenger lappen for å få diverse jobber, og det er jo synd om de fornuftige skal bli straffet for dette. Men hva annet er det å gjøre? Jeg tenker akkurat som deg, dette er så idiotisk at jeg har ikke ord! Det er ALLTID gutter.
![]() |
#3 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: DødsulykkerDet må bli lettere å miste bilen. Det svir ikke så mye å miste lappen, for da kjører de bare opp igjen en liten stund senere. Det som virkelig hadde svidd hadde vært å mistet bilen. De legger ned utrolig mye tid og penger i styling, stereoanlegg, tuning og andre ord jeg ikke forstår. Hadde det vært fare for å miste den, tror jeg de hadde passet seg litt mer.
![]() |
#4 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: DødsulykkerHjelper ikke å miste bilen om man allerede er død.
Tøs Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre. Sist redigert av Sitron : 19-01-09 kl 16:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: DødsulykkerProblemet er jo at de ikke bryr seg om å verken miste bilen, lappen eller livet. De er udødelige, og normale regler gjelder ikke dem.
![]() |
#6 |
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() Sv: DødsulykkerMm, vet ikke helt hva jeg skal si. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: DødsulykkerDet er trist å høre og jeg beklager om du føler deg ille berørt av dette.
![]() |
#8 |
Bare sær
![]() Sv: Dødsulykker
Enig. Det nytter ikke å forklare konsekvenser, eller å lage verre konsekvenser, for det kommer uansett ikke til å ramme dem likevel.
![]() |
#9 |
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Det går bra, det er en flott diskusjon og ta. Det bare svei litt i magen akkurat i dag fordi situasjonen er som den er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Dødsulykkervel, min tantegutt kjørte i fylla. Mange ganger før i følge rykter. Endelig ble han tatt. Etter å ha kjørt i 40 min og med 4 stykk i bilen på svingete ekkel veg. Foreldrene beskytter, mener at vi ikke må dømme han hardt. Jeg derimot mente at dette var på sin plass, han kan godt bli deporimert og angre. Det er meningen. Man skal IKKE ta lett på slik oppførsel. Han kunne drept en familie som kom imot, drept vennene sine og seg selv, skadet alle hardt osv. Da er det forseint å angre.... Dette er nå ett par år siden. Lappen har han ikke enda. Men for noen uker siden snakket vi rundt dette da han og han ene som satt på var innom på besøk. De hadde lært. Det skremmende var at de fortalte at ingen av de som ikke satt på i bilen har lært. De holder visst på som før.... Med drikking og kjøring....
![]() |
#11 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: DødsulykkerSynes det blir litt som " å hive ut alle ytlendingene" fordi de er overrepresentert på krimstatistikken å skulle heve aldersgrensen for førekort for gutter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Travelt opptatt
|
De gjør det. De viser til og med bilder av døde småbarn. Jeg måtte bite meg i leppa for ikke å gråte, og det var flere av jentene der som hadde tårer i øynene. Gutta brydde seg ikke.
Litjtausa 06. Lille skatt 07 Sist redigert av gajamor : 18-01-09 kl 12:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: DødsulykkerJeg tror gutter godt kunne vente noen år lenger før de får lov til å ta sertifikat. Det handler jo tydeligvis ikke så mye om kjøreferdigheter, som det handler om modenhet og ansvarsfølelse. Det siste får jo de fleste med alderen.
![]() |
#15 |
Bare sær
Her synes jeg du motsier deg selv. Det er ikke en egenskap ved å være utlending at man er kriminell. Men du sier jo selv at det er en egenskap ved å være ung at man føler seg udødelig.
![]() |
#16 |
frakoblet
|
Der tror jeg du er inne på noe vesentlig. Jeg så et program for ikke så lenge siden, der de underøkte hjernen til mennesker i forskjellig alder. De fant at hjernen ikke var ferdig utviklet før etter fylte 20, jeg mener å huske det var rundt 23-24-25- års alder.
![]() |
#17 |
Type R ;)
Hvor: Nord
Neh det er det ikke bestandig. Jeg vet om flere ulykker der det er jenter som har kjørt.
![]() |
#18 |
Curlingkone
|
![]() Sv: DødsulykkerJeg tror det handler litt om å kjenne sin egen begrensning jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: DødsulykkerJeg satt på bussen her tidligere i vinter og det var griseglatt. Bussen kjørte ytterst sakte, sikkert ikke mer enn i 40. Noen seter bak meg satt noen som jeg antar var 16 +, siden de snakket om å øvelseskjøre. Gutta satt og snakket drit om sjåføren av bussen, hvordan det i det hele tatt var mulig å kjøre så sakte. For nå de kjørte, så kjørte de skikkelig; dvs fort og stødig. Det var nemlig ikke noe problem å holde bilen på veien, så lenge de kjente veien.
![]() |
#20 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: DødsulykkerDet står stadigvekk innlegg i avisa om alle dustene som kjører så sakte og skaper farlige situasjoner. De siste par månedene har det vært veldig mye nullføre, og det er daglig oppslag om biler som har kjørt av veien på glatta. Men sammenhengen mellom fart og føre, det ser de ikke.
![]() |
|
|