|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Heldig
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() |
![]() Der ingen skulle tru at nokon kunne bu (Nrk)Noen som så det i dag? Jeg så bare det siste kvareret eller så, og for å være helt ærlig så virket livet de levde forlokkende på meg. Link.
![]() |
#2 |
Miss Distriktsnorge
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Der ingen skule tru at nokon kunne på (Nrk)Ser idyllisk ut, men uten strøm over en lengre periode hadde jeg blitt tullerusk. Og så er det alt for langt til kaffebar.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Der ingen skule tru at nokon kunne på (Nrk)Jeg har ikke sett noe særlig på det, men jeg vet at et sånt liv ikke er noe for meg. Jeg syntes det ble for øde i Hakadal (Nittedal).... Er nok litt for urban av meg. Men å kunne dra til et sånt sted på sommeren er noe helt annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Heldig
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Der ingen skule tru at nokon kunne på (Nrk)På den andre siden så presenterte de nok de beste dagene i livet deres. Hva med mørke dager, mange døgn uten å se et nytt fjes, langt til legevakt osv. Lurer på om det hadde vært noe for meg, eller om jeg hadde gitt opp etter kort tid. Men det som slår meg er hvilket lite stressende liv de har, til tross for mye hardt arbeid. Tror jeg hadde trivdes med en litt lang ferie på et lignede sted i alle fall.
![]() |
#5 |
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Der ingen skule tru at nokon kunne på (Nrk)Jeg ville gjerne hatt hytte et slikt sted. Fulgte med på noen episoder av det programmet i fjor og jeg blir alltid inspirert. Det er noe fritt og forlokkende med å leve uten stort forbruk. Jeg forestiller meg at man får mer ro i livet når man gir avkall på en del ting, og heller lever "i nuet". Men det er slettes ikke sikkert det er slik.
![]() |
#6 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Der ingen skule tru at nokon kunne på (Nrk)Jeg så hele programmet og konkluderte raskt med at dette ikke er noe for meg. Jeg ble overrasket over at de ikke serverte hjemmebrygget øl. Ølbokser passet liksom ikke inn i bildet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() Sv: Der ingen skule tru at nokon kunne på (Nrk)Jeg elsker det programmet og pleier å se gamle episoder på nett-TV når jeg skal kose meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Teller ned
![]() Sv: Der ingen skule tru at nokon kunne på (Nrk)
Selv ikke på ferie hadde jeg klart å leve slik som denne familien. Det ville blitt den ultimate slankekur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Der ingen skule tru at nokon kunne på (Nrk)De klarte å fremstille det ganske idyllisk - med pent vær og greier.
![]() |
#10 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Jeg har vel og merke ikke sett dette programmet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Heldig
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Der ingen skule tru at nokon kunne på (Nrk)Jeg tenkte også at om jeg skulle bodd slik, hadde jeg nok valgt å ikke ha barn. Tipper det kan bli lite selskap for barn med samme alder.
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Der ingen skule tru at nokon kunne på (Nrk)Fascinerende at noen orker å leve slik, men det er hver sine valg. Jeg hadde nok heller cruiset rundt i en Jaguar. |
![]() |
![]() |
#13 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Å leve i nuet og gi avkall på ting kan man gjøre og fremdeles leve i 2009 med alt det innebærer av teknologi. Det er egentlig bare snakk om livsinnstilling (og en viss evne til gjennomføring og å stå for egne valg).
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Der ingen skule tru at nokon kunne på (Nrk)Jeg var fascinert over behovet for å sette seg og sitt liv så langt tilbake i tid. Samtidig forsøkte de jo å ta i bruk nyere teknologi (jmfr sykkeldrevet vaskemaskin), men å ta i bruk for eksempel solenergi til belysning - nei, det gikk ikke an.
![]() |
#15 |
Passiv
|
![]() Sv: Der ingen skule tru at nokon kunne på (Nrk)Huset mitt er til salgs snart. |
![]() |
![]() |
#16 |
|
Og hvorfor flytter du?
![]() |
#17 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Der ingen skule tru at nokon kunne på (Nrk)Jeg så hele programmet og satt egentlig bare og tenkte huff, huff...
![]() |
#18 |
Passiv
|
Mest sannsynlig til OSLO, eller omegn |
![]() |
![]() |
#19 |
♥
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Der ingen skule tru at nokon kunne på (Nrk)Jeg så programmet og ble imponert. De hadde en slik ro over seg, virket det som. Ville ikke likt utedusjen om vinteren, eller hva med vaskemaskinen som en måtte sykle for å få i gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|