|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvilken vognpose?Jeg har tenkt å kjøpte ny vognpose til Mini. Valget står mellom Voksi Urban og Odenwälder. Sistnevnte er nå på tilbud hos Barnas Hus og Reflex til 1499,- og jeg hadde tenkt å kjøpe den.
|
|
|
#2 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jan 2009
![]() |
Sv: Hvilken vognpose?Jeg ville valgt voksi av de to. Men heller lammeskinnsposen lengre ned på siden
|
|
|
#3 |
|
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken vognpose?Kjøpe ny?
|
|
|
#4 |
|
Aktiv
![]() |
Sv: Hvilken vognpose?Godt poeng. Da ville jeg valgt "vanlig voksi" Min jente på 3år sover enda i den :enig: Eller det er foresten ikke en voksi, men en etterligning som heter Slee Bee.
|
|
|
#5 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken vognpose?Her er testen: |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hvilken vognpose?Hvis du er bekymret for brann (anser det for å være en reell fare), ville jeg gått for en voksivariant med ullfor, saueskinnspose eller en annen dunpose med naturstoff på utsiden, da dette brenner dårligere enn syntetisk for.
|
|
|
#7 |
|
Tatt på
|
Sv: Hvilken vognpose?Jeg stod mellom det valget for en liten stund siden og valget falt på Voksi Urban. Jenta mi bruker fortsatt minste posen når hun sover i vogna og hun er 82-83 cm lang.
|
|
|
#8 |
|
Sv: Hvilken vognpose?
Jeg har en gammel Simo pose og har lyst på en ny!
Hva er prisen på den?
|
|
|
#9 |
|
Har bakt søte kaker
|
|
|
|
#11 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvilken vognpose?Veldig fornøyd med Ticket To Heaven, ja. Betalte 999,- for 115 cm pose på salg.
|
|
|
|
#12 |
|
villende
|
Sv: Hvilken vognpose?Jeg har en Odenwälder som jeg er veldig fornøyd med. Den er god og varm og har god plass både i lengde og bredde. Det er mulig at jeg er lite katastrofefokusert, men jeg kan ikke helt se når man er i fare for at posen kan ta fyr. Barna sover jo gjerne ute når de sover i pose. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken vognpose?Vi har odenwälder-posen til begge våre barn, og er kjempefornøyde. De har begge sovet mye utendørs på vinteren, og aldri vært kalde. I tillegg er posen så lang, at vår snart treåring, som er nesten 1,10m lang har masse plass.
Sist redigert av Marit K : 19-01-09 kl 09:23. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Det ordner seg alltid
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Voksi Urban og Troller sin nye pose er så og si identiske. Den sistnevnte er noen hundrelapper billigere. Ville som sagt over her se hvilken som passer best i vognen din. Det er forskjell på plassering av selehull i posen og seler i vogna som gjør at en pose passer bra i en vogn og ikke bra i en annen. Men ellers er vel både Voksi Urban og Odenwälder bra. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Aktiv
![]() |
Var dette jeg mente jeg også
|
|
|
#16 |
|
maler
|
Sv: Hvilken vognpose?Jeg har poser så det holder her oppdaget jeg da jeg rydda på loftet. Har 2x oldenwalder lammy og 1 x eldgammel voksi classic, og siden jeg hadde glemt dette, kjøpte jeg en voksi urban til baby da den var på tilbud i høst. Jeg må si jeg ble litt skeptisk til de lammy-posene etter at jeg så den reportasjen - det betyr jo litt dette med brannsikkerhet. En ting er sigarettglo, de fleste pleier vel å unngå røykere selv om man kan passere noen i byen. Men posen er jo i bruk også etter babystadiet, og da kan det være naturlig å være i nærheten av barn med stjerneskudd på nyttårsaften eller ved bålgrilling i friluft. Og overtenning på ett sekund hørtes unektelig litt skummelt ut. Så selv om jeg var veldig fornøyd med disse lammy-posene til de to eldste, tror jeg voksi urban-posen kommer til å bli mest brukt nå. En annen fordel med den, er at den har glidelåsen rundt, ikke midt på. Da kan man ta av hele topplokket ved behov. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Sv: Hvilken vognpose?Tusen takk for svar alle!
|
|
|
#18 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hvilken vognpose?Minus 40% på Easygrow-posen på Babyshop i Ullevalsveien observert nå!
|
![]() |
|
|