|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Endelig skal dette tas seriøst!http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle2886586.ece |
![]() |
![]() |
#2 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Endelig skal dette tas seriøst!Det er på tide at slike drap får den oppmerksomheten de fortjener. Det er kaldblodig, beregnende og brutalt, og bør ikke omskrives og forskjønnes med ord som familietragedier. - Stakkars mann, kjærlighetssorg og greier. Ikke rart det gikk i svart. Det kan jo skje den beste... Og så fortsetter man med pene ord om hvilken kjærnekar drapsmannen er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Endelig skal dette tas seriøst!Jeg har lest noe av det Gustav Wik har skrevet - det er veldig bra. Det er jo akkurat det det er - æresdrap. Like stygge og grelle som de vi irriterer oss over i andre kulturer. |
![]() |
![]() |
#4 |
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Endelig skal dette tas seriøst!Det er bra at det tas på alvor. I avisa Tromsø var det en sak i går om at menn identifiserer seg med drapsmannens situasjon og frustrasjon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Endelig skal dette tas seriøst!Akkurat det der er innmari viktig tror jeg. At menn sitter der med noen følelser hvor de ser rimelig rødt - og ikke vet hvor de skl gå med dem. Da kan den forståelsen de mennene som har drept familien sin vises bli en trigger - de føler kanskje at de mennene som har drept kona eventuelt og/eller ungene sine får en slags forståelse som de også gjerne vil ha. Derfor er det viktig at partnerdrap omtales som den grove forbrytelsen og absolutt siste trinn på stigen av hvor dypt og nedrig et menneske kan synke som det faktisk er. |
![]() |
![]() |
#6 |
Tre små T
![]() Sv: Endelig skal dette tas seriøst!Jeg er helt enig.En venn av hele pappas familie drepte begge barna sine,kona og seg selv for noen år siden. Det har i senere tid lekket detaljer fra politirapporet.Og det var ikke et "innfall", det var nøye planlagt.
![]() |
#7 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Endelig skal dette tas seriøst!
![]() |
#8 |
Passiv
|
Det er jo akkurat det som så gjerne viser seg. De har planlagt det. Og de er ikke syke etter loven - de er ansvarlige for det de gjør og de velger å utføre denne handlingen. |
![]() |
![]() |
#9 |
Tre små T
Vi prater nok om samme tilfelle. Han ble gravlagt sammen med familien,og de hadde felles begravelse. For pappas familie har det vært vondt. Deres kamerat,som de trodde de kjente.At han kunne være i stand og gjøre noe så grusomt. Regelrett henrette og torturere sin egen familie. Og feige nok til og ta sitt eget liv etterpå.Jeg finner ikke ord...
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Endelig skal dette tas seriøst!Dere kjente dem? Jeg kjente dem jo bare gjennom avisen - men jeg har jo mine erfaringer med meg. Og har jo sett hvordan verden rundt ofte ikke vil tro at en mann de har sittet på grillfest sammen med på sommeren og ledd av fotballkamper med og dermed føler at de virkelig kjenner kan være noe helt annet enn hva de kunne forestille seg. |
![]() |
![]() |
#11 |
Tre små T
Så vidt jeg vet,ble det ytret et ønske fra hans familie,om de kunne dele grav. Og hennes familie akspeterte det.For oss andre fremstår dette som helt vilt,men men... Ja han vokste opp med min pappa og hans søsken, de var sammen hele tiden og hadde mye kontakt i flere år.Husker han var barnevakt for meg da jeg var liten. Onkelen min var på påskeferie med dem et halvt år før det skjedde. I ettertid ser de vel at han hadde endret seg.Mye komplekser,og en del spydige kommentarer.Men man tror vel aldri at en person kan gjøre det han gjorde.
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Endelig skal dette tas seriøst!Det er nettopp det tror jeg - man tror ikke at noen man kjenner - noen som har hatt ens egne barn på fanget - kan ha en sånn side. |
![]() |
![]() |
#13 |
Passiv
|
![]() Sv: Endelig skal dette tas seriøst!Vi rakk sånn nesten å slkrive ferdig om at slike saker har en smitteeffekt - så ser jeg i nyhetene at det er Klepp som er det heldige utvagte åstedet for neste mann det klikket for. I øyeblikket sitter det en mann forskanset i et hus der med et barn på fem år. Kvinnen fikk juling men er kommet seg ut i live. |
![]() |
![]() |
|
|