|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Dansk litteraturJeg skal snart lese danske tekster med ungdomsskoleelevene mine, og jeg prøver å lage et undervisningsopplegg. Men hva tar jeg med? Det står litt stille. Det bør vel helst være lyrikk, sanglyrikk eller kortere tekster... Forslag mottas med stor takknemlighet!
![]() |
#3 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Dansk litteraturMeld deg inn i pedagogforumet da, Sansa!
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Dansk litteraturForøvrig er jeg glad i dansk rap, men det er kanskje litt vanskelig tilgjengelig, med mye slang og sånn. Har en tekst og mp3-fil som jeg fikk av broren min en gang, der han har skrevet på hva de forskjellige slanguttrykkene betyr. (Per Vers: Black Power) Interessert?
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() Sv: Dansk litteratur
Det hadde vært spennende å få vite!
![]() |
#7 |
Det er veldig snilt av deg, men jeg må tenke litt på det. Dette er PPU-praksisen min, og vi har ganske liten tid til rådighet.
![]() |
#8 |
Ansvar for egen luring
|
Øh, du er ikke medlem, nei...
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Dansk litteraturJeg fikk svar fra R nå. Dansk er visst ikke ynlingsfaget hennes, (
![]() |
#10 |
![]() Sv: Dansk litteraturTusen takk!
![]() |
#11 |
Lysende norsk flaskekoker
|
![]() Sv: Dansk litteraturEn raptekst av Østkysthustlers, kanskje? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Dansk litteratur(Kilde: youtube.com) Så får du med noe grønlandsk med det samme. Grønlandsk-dansk er dessuten enklere å forstå.
![]() |
#13 |
Lysende norsk flaskekoker
|
![]() Sv: Dansk litteraturNå har jeg mimret litt med Hustlers på Youtube, og trekker tilbake anbefalingen. Det er nok litt på kanten mye dop og sex i tekstene deres. (Kilde: youtube.com) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|