Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Dansk litteratur

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-09, 21:40   #1
Sansa
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2006
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dansk litteratur

Jeg skal snart lese danske tekster med ungdomsskoleelevene mine, og jeg prøver å lage et undervisningsopplegg. Men hva tar jeg med? Det står litt stille. Det bør vel helst være lyrikk, sanglyrikk eller kortere tekster... Forslag mottas med stor takknemlighet!

Gammel 26-01-09, 22:32   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dansk litteratur

Jeg har spurt ei dansk jente på 15 år nå hva det er hun og vennene liker å lese, så får vi se om jeg får noe svar.

Gammel 26-01-09, 23:20   #3
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Meld deg inn i pedagogforumet da, Sansa!

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 23:22   #4
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Forøvrig er jeg glad i dansk rap, men det er kanskje litt vanskelig tilgjengelig, med mye slang og sånn. Har en tekst og mp3-fil som jeg fikk av broren min en gang, der han har skrevet på hva de forskjellige slanguttrykkene betyr. (Per Vers: Black Power) Interessert?

Gammel 27-01-09, 21:07   #5
Sansa

Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Meld deg inn i pedagogforumet da, Sansa!

Er jeg ikke medlem der tro? Skjer det noe der da?

Gammel 27-01-09, 21:07   #6
Sansa

Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg har spurt ei dansk jente på 15 år nå hva det er hun og vennene liker å lese, så får vi se om jeg får noe svar.

Det hadde vært spennende å få vite!

Gammel 27-01-09, 21:09   #7
Sansa

Standard

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Forøvrig er jeg glad i dansk rap, men det er kanskje litt vanskelig tilgjengelig, med mye slang og sånn. Har en tekst og mp3-fil som jeg fikk av broren min en gang, der han har skrevet på hva de forskjellige slanguttrykkene betyr. (Per Vers: Black Power) Interessert?

Det er veldig snilt av deg, men jeg må tenke litt på det. Dette er PPU-praksisen min, og vi har ganske liten tid til rådighet.

Gammel 27-01-09, 21:28   #8
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sansa, her.

Er jeg ikke medlem der tro? Skjer det noe der da?

Øh, du er ikke medlem, nei... Du tenker kanskje på den sosiale gruppa, den er flytta til et eget, lukket forum. Gå på gruppemedlemskap på kontrollpanelet ditt.

Gammel 28-01-09, 21:58   #9
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk svar fra R nå. Dansk er visst ikke ynlingsfaget hennes, ( ) men hun foreslo følgende:

* Josefine Ottesen
* H. C. Andersen (of course)
* Hanne-Vibeke Holst
* Jan Sonnergaard
* Karen Blixen.

Gammel 28-01-09, 22:27   #10
Sansa

Standard

Tusen takk!

Gammel 28-01-09, 23:05   #11
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

En raptekst av Østkysthustlers, kanskje?
Alle tekstene ligger ute på hjemmesiden, bare å trykke på platene.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 23:09   #12
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

(Kilde: youtube.com)

Så får du med noe grønlandsk med det samme. Grønlandsk-dansk er dessuten enklere å forstå.

Gammel 28-01-09, 23:29   #13
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nå har jeg mimret litt med Hustlers på Youtube, og trekker tilbake anbefalingen. Det er nok litt på kanten mye dop og sex i tekstene deres.

(Kilde: youtube.com)

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:49.