|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#3 |
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips til hva man kan finne på i og i nærheten av Praha?Besøke Cesky Krumlov, kanskje?
![]() |
#4 |
blant fjord og fossevell
|
![]() Sv: Tips til hva man kan finne på i og i nærheten av Praha?Det er mange år siden jeg var der, men det var så deilig å bare rusle rundt i gatene at vi trengte ikke så mange "aktiviteter". Men det kommer jo litt an på hvordan du og barna dine er, jeg og vesla kunne nok brukt en uke på å rusle rundt i byen bare. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Superaktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
![]() Sv: Tips til hva man kan finne på i og i nærheten av Praha?Dra til zoo - går båt fra sentrum, ca 30 min reise. Eller synes eldstemann det er barnslig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Tips til hva man kan finne på i og i nærheten av Praha?
Eldstemann er den barnsligste av dem alle tre.
![]() |
#8 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Tips til hva man kan finne på i og i nærheten av Praha?Minn meg på det, så skal jeg spørre en kollega. Hun var der i forrige uke med barna sine.
![]() |
#9 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Tips til hva man kan finne på i og i nærheten av Praha?Det ser spennende ut! Hvor langt unna er det?
![]() |
#11 |
Mother of Dragons
|
Den ligger 7 mil øst for Praha, og togturen tar ca en time. Vi gjorde en dagstur ut av det, med besøk i ossariet først og så middag i Kutna Hora etter at vi hadde gått og sett på kirken der. Det var kjempefint der altså.
![]() |
#12 |
Rastløs dagdrømmer
|
Det høres ut som noe vi bør få gjort. Takk for tips!
![]() |
#13 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips til hva man kan finne på i og i nærheten av Praha?Kutna Hora/Sedlec er fint! Det går både buss og tog. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Oct 2006
![]() |
![]() Sv: Tips til hva man kan finne på i og i nærheten av Praha?Jeg var første gang i Praha på skoletur for 20 år siden. Noe av det som gjorde sterkest inntrykk var besøket til Terezin som var konsentrasjonsleir under 2. verdenskrig. Terezin ligger vel en time utenfor byen. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|