Tips om nytt shoppingsted i London
I lys av de evige "hvor skal jeg handle i London"-tråden, må jeg tipse om et nytt sted jeg besøkte i helgen. Det heter Westfield London, og er et nytt handlesenter i Shepherd's Bush (rett ved siden av T-bane-stasjonen) som åpnet i oktober.
Jeg leste om stedet på Wikipedia, som forteller at det er det 3. største senteret i Storbritannia. Og etter å ha besøkt stedet to ganger i helgen, anbefaler jeg det varmt. Det har alle butikkene man kan ønske seg (alle kleskjedene, M&S, Crocs-store, Disney-store osv.), masse spisesteder som Yo Sushi og Bamboo Basket (dim sum). I tillegg er det et Waitrose tilknyttet senteret, og et luksussenter tilknyttet hovedsenteret, der man kan handle Mulberry, Dior osv. hvis man har råd til det.
Alt dette uten å måtte tråkke i folkemassene i Oxford Street. Et tips til, hvis du er på langhelg. Jeg dro dit rett etter ankomst fredag, og fredag ettermiddag/kveld var det veldig rolig. Jeg dro tilbake på søndag, og da var det mye travlere - men dog fortsatt bedre enn å vandre rundt i London sentrum.
Du får lese mer om stedet på http://uk.westfield.com/london
|