|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Peppy!
|
![]() Den store champagnetrådenEr det ikke på tide at vi starter en champagnetråd? Etter hva jeg kan huske av nyttårsforsettrådene våre var det mange FP-ere som planla å drikke betydelige mengder champagne i 2009. Så da synes jeg vi får ta en presentasjon av våre favorittchampagner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Den Store ChampagnetrådenDa er det på sin plass å nevne at jeg fikk en flaske Krug fra 1996 av min mann i bryllupsdagspresang ...
![]() |
#3 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Den Store ChampagnetrådenJeg drikker svært lite champagne, og blir litt "lost" når jeg står foran hyllene på vinmonopolet... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Den Store ChampagnetrådenMoët & Chandon Brut Imperial er et sikker stikk. Den koster vel ca 350 kroner. Den er min favoritt og 4 flasker er konsumert så langt i år. Og det uten at jeg har fått med meg at det kunne være et godt nyttårsforsett å love meg selv større forbruk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Den Store ChampagnetrådenHvis man skal handle på Vinmonopolet, så er denne god og gir mye for pengene: Charlemagne Blanc de Blancs Réserve, brut 276,90. Jeg syns den er veldig god til sushi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Den store champagnetrådenJeg er heller ingen champagnekjenner, men jeg velger ofte denne på tax-free:
![]() |
#10 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Den store champagnetrådenÅh ja, PIPER! Den var det jeg lette etter! Jeg drev akkurat nå å googlet for å komme på hva "den med den røde etiketten het". For den er kjempegod til "hverdags" og passer alltid!
![]() |
![]() |
#12 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Den store champagnetrådenDenne fikk jeg forresten av Rhett den første julen. Er det rart det ble oss? :Rema 1000:
![]() |
#13 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Den store champagnetråden
Jeg har også en sensitiv mage. :noterer: |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Den store champagnetrådenFor en tråd!
![]() |
![]() |
#15 |
Overdriver
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Den store champagnetrådenJeg har stort sett holdt meg til italienske musserende, men nyttårsaften ble feiret med to glass av Boizel Brut Réserve og for første gang seilet en ekte champagne opp som en av favorittene! Det kan selvsagt ha noe med at jeg har drukket svært lite de siste to årene, men jeg synes denne var frisk og god, med en liten ettersmak av honning (?). Prisen på 575,- for en magnumflaske var heller ikke å forakte.
![]() |
#16 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Den store champagnetråden
![]() |
![]() |
#17 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Den store champagnetrådenIkke si det til noen, men vi åpnet den i fylla på nyttårsaften og endte med å tute restene i eviglang taxikø i 25 minus på Hemsedal.
![]() |
#18 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Den store champagnetrådenFor nokre fine champagnehistorier!
![]() |
![]() |
#19 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Den store champagnetrådenMr. Norway hadde forresten nå glemt hele champagneflasken; både som 30-årspresang og som frieri-fluid. Romance is officially dead.
![]() |
![]() |
#20 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Den store champagnetrådenJeg sliter på champagne-fronten. Jeg synes det meste smaker surt skvip.
![]() |
|
|