Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Den store champagnetråden

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-09, 19:01   #1
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den store champagnetråden

Er det ikke på tide at vi starter en champagnetråd? Etter hva jeg kan huske av nyttårsforsettrådene våre var det mange FP-ere som planla å drikke betydelige mengder champagne i 2009. Så da synes jeg vi får ta en presentasjon av våre favorittchampagner.

Selv er jeg ingen kjenner, jeg drikker alt jeg får servert. Om det er jeg som kjøper flasken blir det gjerne Bollinger, Moët & Chandon Brut Imperial, Nicholas Feuillette Brut (ok, den bruten tippet jeg på, men den heter sikkert det) og en til, som jeg ikke husker i farten, men som jeg skal finne navnet på.

Jeg burde nok være litt mer eksperimentell, men det er vanskelig å ta sjanser når flaskene er såpass dyre. Om noen har gode tips skal jeg imidlertid teste en ny sort på fredag.

Såh, bring it on!

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 19:53   #2
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den Store Champagnetråden

Da er det på sin plass å nevne at jeg fikk en flaske Krug fra 1996 av min mann i bryllupsdagspresang ...

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 19:56   #3
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jeg drikker svært lite champagne, og blir litt "lost" når jeg står foran hyllene på vinmonopolet...
Jeg trenger forslag til en "begynnerchampagne" som ikke koster skjorta, men som likevel kan gi lørdagskvelden litt mer glamour.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 20:05   #4
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Moët & Chandon Brut Imperial er et sikker stikk. Den koster vel ca 350 kroner. Den er min favoritt og 4 flasker er konsumert så langt i år. Og det uten at jeg har fått med meg at det kunne være et godt nyttårsforsett å love meg selv større forbruk.

Jeg husker ikke navnet på de andre typene jeg har forsøkt, fordi jeg alltid har endt opp med å synes at denne er bedre enn det jeg forsøker. Men, jeg mottar gjerne tips om nye typer.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 20:18   #5
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store champagnetråden

Nicholas Feuillatte.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 20:20   #6
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, og så er Laurent-Perrier verdt et besøk.

Gammel 28-01-09, 20:29   #7
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Hvis man skal handle på Vinmonopolet, så er denne god og gir mye for pengene: Charlemagne Blanc de Blancs Réserve, brut 276,90. Jeg syns den er veldig god til sushi.

På nyttårsaften prøvde jeg en Cuvée Charlemagne Blanc de Blancs 2004, brut 398,50. Den var veldig god. Jeg likte den mye bedre enn en Moët & Chandon Brut Impérial som jeg også smakte på da, og den koster bare litt mer. Jeg kan ikke mye vinjargon (les: har ikke peiling), men jeg syns, selv om den er god altså, at Moët & Chandon er litt pregløs.

Som en anekdote spanderte min søster mimosa (2 deler appelsionjuice, 3 deler champagne) basert på Taittinger Brut Réserve til en lunch i julen. Det var veldig godt, men jeg har nok likevel ikke planer om å gjøre den varianten til en vane, og jeg tror jeg skal prøve med en rimeligere musserende vin neste gang. (Champagnen er forresten god uten applesinjuice også).

Ben "bubbling decadence" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 20:30   #8
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er heller ingen champagnekjenner, men jeg velger ofte denne på tax-free:

Magen min fikser dessverre ikke veldig mye syre, og denne synes jeg har en god balanse.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 20:31   #9
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Taittinger, ja, den er en gjenganger her også.

- No. 4 -
Gammel 28-01-09, 20:33   #10
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Standard

Åh ja, PIPER! Den var det jeg lette etter! Jeg drev akkurat nå å googlet for å komme på hva "den med den røde etiketten het". For den er kjempegod til "hverdags" og passer alltid!

Gammel 28-01-09, 20:35   #11
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:leser og lærer:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 20:36   #12
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Denne fikk jeg forresten av Rhett den første julen. Er det rart det ble oss? :Rema 1000:

- No. 4 -
Gammel 28-01-09, 20:42   #13
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg er heller ingen champagnekjenner, men jeg velger ofte denne på tax-free:

Magen min fikser dessverre ikke veldig mye syre, og denne synes jeg har en god balanse.

Jeg har også en sensitiv mage. :noterer:

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 21:07   #14
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For en tråd! Jeg leser og tever.

Gammel 28-01-09, 21:17   #15
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Medlem siden: May 2007
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Jeg har stort sett holdt meg til italienske musserende, men nyttårsaften ble feiret med to glass av Boizel Brut Réserve og for første gang seilet en ekte champagne opp som en av favorittene! Det kan selvsagt ha noe med at jeg har drukket svært lite de siste to årene, men jeg synes denne var frisk og god, med en liten ettersmak av honning (?). Prisen på 575,- for en magnumflaske var heller ikke å forakte.

Life's flat without bubbles.

:digget tråden før jeg åpnet den:

Gammel 28-01-09, 21:38   #16
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Denne fikk jeg forresten av Rhett den første julen. Er det rart det ble oss? :Rema 1000:

Den gav jeg til min mann da han ble 30... han tok den med seg da han fridde til meg og så drakk vi den sammen. :mushy:

Gammel 28-01-09, 21:39   #17
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Ikke si det til noen, men vi åpnet den i fylla på nyttårsaften og endte med å tute restene i eviglang taxikø i 25 minus på Hemsedal.

- No. 4 -
Gammel 28-01-09, 21:42   #18
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For nokre fine champagnehistorier!

Og for en deilig tråd!

:enkel:

Gammel 28-01-09, 21:53   #19
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Standard

Mr. Norway hadde forresten nå glemt hele champagneflasken; både som 30-årspresang og som frieri-fluid. Romance is officially dead.

Gammel 28-01-09, 21:56   #20
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sliter på champagne-fronten. Jeg synes det meste smaker surt skvip.
Jeg er ikke noe fan av ymse diverse hvitvin heller, av samme grunn.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:58.