|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Storken blir nedlagt (BT)http://www.bt.no/lokalt/bergen/article782783.ece
Snuppa feb '05 og Minisnuppa aug '08 Sist redigert av Callisto : 31-01-09 kl 10:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Storken kan bli nedlagt (BT)Det er helt tragisk! Neste gang reiser jeg til Voss og føder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Storken kan bli nedlagt (BT)Klart det er kjipt, men når de går med så sabla store underskudd, så må faktisk alle avdelingene spare. Inklusive KK.
![]() |
#5 |
![]() Sv: Storken kan bli nedlagt (BT)
Selvfølgelig er ikke det greit heller.
![]() |
#6 |
![]() Sv: Storken kan bli nedlagt (BT)Fra 2006 til 2007 ble antall stillinger ved KK redusert fra 178 til 157. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Storken kan bli nedlagt (BT)Nei, fød hjemme. Ventesal, uten evt. partner tilstede? Hva pokker slags middelalderske greier er det?
![]() |
#8 |
![]() Sv: Storken kan bli nedlagt (BT)Jeg var jo en tur innom KK i august og da drev de på med storstilt oppussing av Storken. For så nå å ville legge den ned...
![]() |
#9 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Storken kan bli nedlagt (BT)Synes det er helt forferdelig at de setter KK helt tilbake til 80 tallet i modernitet. Føden på KK er ikke akkurat moderne som den er. (Synes det var helt umenneskelig å gå ut av fødestuen og gjennom gangen for å gå på do, og for å bade under fødselen). |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Hele planen var jo i utgangspunktet å pusse opp både Føden og Storken for å lage en stor kombinert føde- og barselavdeling der hver kvinne fikk sitt familierom hvor hun både fødte og hadde barseltiden sin med familie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
![]() Sv: Storken kan bli nedlagt (BT)Så no ligger det 3-4 flunkende nye fødestuer i gamle avdelingen til Storken, disse blir brukt av kreftpasienter fra gynekologisk avdeling. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Storken kan bli nedlagt (BT)Jeg synes dette er så typisk for hvordan det er for tiden, det er min personlige oppfatning at tilbud til barn og unge blir kuttet ned på i større grad enn for eldre mennesker.
![]() |
#14 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jepp. Men så flommer også eldrebølgen over oss, mens det blir færre barn... ( I alle fall færre enn eldre.) Ikke at jeg synes det er OK at de stenger Storken altså.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Storken kan bli nedlagt (BT)Jeg kjenner at jeg blir oppgitt og lei meg over at tilbudet til fødende og barselkvinner stadig reduseres.
![]() |
#16 |
Ringskrømt
|
Enig. Dette har jeg påpekt flere ganger, men da har jeg bare fått høre at jeg er gal, smålig eller urimelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Storken kan bli nedlagt (BT)Nå har jeg skummet styredokumentene (budsjettet skal til behandling i morgen) og det som står om KK der er følgende:
![]() |
#18 |
Mother of Dragons
|
Jeg tror ikke det er bare oss i helsevesenet som har det inntrykket. Rehabiliteringsplasser for trafikkskadde ungdom blir kuttet ned, mens de slipper opp på kravene for at eldre skal få fysioterapi etter lårhalsoperasjon, noe som er helt tvilsomt hjelper i noen særlig grad.
![]() |
#19 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Storken kan bli nedlagt (BT)Det er utrolig mye kutt på barne-ting i Helse Vest/Helse Bergen, både innenfor psykiatri og somatikk. Jeg tror likevel ikke at de er i en særstilling akkurat nå, det spares over alt og kuttes på det som kuttes kan. Nå er det jo for det meste stabsfunksjoner de skal se på, og omstillinger der. De skal vel spare 10 mill. bare på å samordne stabs-greier, om jeg ikke husker feil.
![]() |
|
|