Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Jeg har styrket mitt hat til stryking ...

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-09, 10:37   #1
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har styrket mitt hat til stryking ...

Strykjernet er ikke akkurat flittig brukt her i huset. Jul og 17. mai, og en sjelden gang imellom.
I går skulle jeg prøve å reimpregnere anorakken min, siden jeg har kjent at jeg blir litt våt å skuldrene. Prøvde meg på slik "vask inn impregnering". Den skal varmebehandles for å funke. Siden anorakken ikke skal tørketromles måtte jeg stryke den i stedet.
Og det var HÅPLØST vanskelig! Kriker og kroker og snorer og lommer som kommer i veien

Heretter: spray-impregnering (en halv flaske impregneringsvæske gis bort...)

Gammel 30-01-09, 10:41   #2
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg har styrket mitt hat til stryking...

Mannen kjøpte et dampstrykejern for noen år siden. Det har faktisk lokket også meg til å stryke. Iblant.

Gammel 30-01-09, 10:49   #3
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har styrket mitt hat til stryking ...

Enten er man eller så er man ikke venn med strykejernet.
Jeg stryker alt, nesten alt. Duker, gardiner, skjorter og bukser. Alt av bukser. Jada, jeg stryker olabukser i fleng, flere ganger i uka.
Jeg er avhengig av strykejernet, greier ikke sette på meg ei olabukse som ikke er strøket. Sykt, men det lar seg ikke kurere, for tro meg, jeg har prøvd å slutte mange ganger.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 10:51   #4
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Nin:
Vil du gifte deg med meg?

Gammel 30-01-09, 10:54   #5
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Jeg stryker alt, nesten alt. Duker, gardiner, skjorter og bukser. Alt av bukser. Jada, jeg stryker olabukser i fleng, flere ganger i uka.
Jeg er avhengig av strykejernet, greier ikke sette på meg ei olabukse som ikke er strøket. Sykt, men det lar seg ikke kurere, for tro meg, jeg har prøvd å slutte mange ganger.

Har jeg ikke arvet min manglende strykelyst fra foreldrene mine, de stryker det meste de og, bestemoren min strøk visst truser også... Så det er nok et gen som har dukket opp igjen hos meg.
De få gangene mannen min trenger ei nystrøken skjorte gjør han det som oftest selv, eller han "kjøper" meg (ala litt ryggmassasje, eller andre tjenester....)

Gammel 30-01-09, 10:57   #6
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Nin:
Vil du gifte deg med meg?

Et frieri som start på helga.

Gammel 30-01-09, 11:04   #7
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stryke? Nei takk. Ungene mine trodde faktisk ikke at vi hadde strykejern en gang. Hedda var så lei seg i forrige uke for at vi ikke kunne ordne de perlebrettene hun hadde lagt, "mamma vi har ikke en sånn ting for å ordne de". En sånn ting var altså strykejernet. Skal si hun ble overrasket og glad da jeg rotet det frem fra innerst i et skap.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 11:05   #8
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Jeg pleier å bruke hårføner istedet for strykejern for å aktivere impregnering. Det funker det også, og mye enklere.

Gammel 30-01-09, 19:26   #9
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Stryke? Nei takk. Ungene mine trodde faktisk ikke at vi hadde strykejern en gang. Hedda var så lei seg i forrige uke for at vi ikke kunne ordne de perlebrettene hun hadde lagt, "mamma vi har ikke en sånn ting for å ordne de". En sånn ting var altså strykejernet. Skal si hun ble overrasket og glad da jeg rotet det frem fra innerst i et skap.

Fnis. Nå har jeg altså fått prikker som antyder at dette må være en spøk, men det er det altså ikke. Jeg h-a-t-e-r og stryke og gjør det minst mulig, og helst aldri.Det medfører altså at jeg har et barn på 6-år som ikke vet hva et strykejern er/heter.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 19:33   #10
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror faktisk ikke at ungene mine vet at vi har strykjern heller, Heiko. Så da er vi i det minste to. Men jeg har en genial tørketrommel med dampprogram. Mannens skjorte puttes på "iron-aid"-programmet i ca 17 minutter og henges deretter pent på en henger i 15 minutter, og vips er den pen. Gardiner og duker henges opp/legges på bordet lett fuktige fra dampprogrammet. Helt fanstastisk skjønt!

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 19:36   #11
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er vi tvillinger?

Gammel 30-01-09, 22:39   #12
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

Er vi tvillinger?

Tror du?
Jeg ønsker meg så fælt en søster.

Gammel 30-01-09, 23:26   #13
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mine vet nok hva strykejern er, men det brukes nok ikke så flittig. Bruker det på noen skjorter jeg bruker på jobb, men passer alltid på å samle opp så jeg må bruke strykejernet på mer enn et plagg når jeg først begynner.

Etter å ha bodd i et kloster et par uker for mange år siden, hvor nonnene ville stryke både truser og sokker, kunne jeg konkludere med at man ikke merket forskjell.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 23:33   #14
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Eg har akkurat stroke 5 bunadskjorter. :hat:

Gammel 30-01-09, 23:36   #15
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg skjønner ikke poenget med strykjern, klærne henger seg da slett på, sånn etterhvert...

Gammel 31-01-09, 09:49   #16
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tror du?
Jeg ønsker meg så fælt en søster.

Ja noe må det være.Folk syns jeg er gal som stryker sengetøy osv.For meg er det veldig rart og sette på seg en skrukkete skjorte eller legge seg i skrukkete sengetøy.Men mamma er akkurat såmm som meg,så det er nok et gen.

Gammel 31-01-09, 19:44   #17
Skvetten
Passiv

Standard

Stryke?

Vel jeg eier ikke strykejern. Er det noe som på død og liv skal strykes leveres det på renseri eller gis bort.

Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 14:06   #18
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har strykejern, men å si at det brukes ofte vil være å juge.
Jul og 17 mai er vel det som får meg til å finne det fram.

Gammel 01-02-09, 15:36   #19
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg må nok kjøpe et siden jeg har anskaffet meg bunad.
Jeg hører rykter om at en må stryke bunadsskjorten.

Gammel 01-02-09, 15:59   #20
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Jeg har styrket mitt hat til stryking ...

Vi har ikke strykejern.
Jeg har ikke tenkt over om ungene vet hva det heter, men det tror jeg kanskje siden de har perlet i bhg. og fått med herlighetene hjem ferdigstrøket.
Ting som bør bli minst mulig skrukkete ristes og henges på hengere rett ut av vaskemaskinen, blir så rette og fine da så. Mer enn nok for vårt bruk i hvertfall, det kunne virkelig ikke falle meg inn å stryke noe.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:29.