Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

TV-titting og antall timer per dag i helger hos 5-6-åringer

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-09, 10:32   #1
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

TV-titting og antall timer per dag i helger hos 5-6-åringer

Jeg sliter litt med å regulere hvor mye barnet mitt ser på tv i helgene. (På ukedager er det minimalt og ikke noe problem) Hun har nå sittet foran tv siden 0730 i dag tidlig og vanskelig å få engasjert i andre ting. Nå skal vi på Skileik senere i dag og kommer til å være ute resten av dagen så jeg tenker ok, det blir friskt luft og fysisk aktivitet i hele ettermiddag. Men 3 timer i strekk er forferdelig mye i mine øyne. Hun er så opptatt av Hannah og Waverly and what have you not på Disney channel. Hele forrige helg var det Cheetah girls, hun var helt i hundre og har spurt når de kommer på tv igjen ... arh, det hjelper jo ikke at jeg personlig virkelig ikke har sansen for noe av dette men liker ikke "forbud" av noe som helst slag. Satser heller på at det regulrer seg selv men det ser det ikke ut til å gjøre nå.

Jenten min er 5.5 år gammel. Vi er veldig aktive og er ute mye men når vi er hjemme så er det kun tv som gjelder. Skal ikke leke med noe som helst, selv ikke om jeg legger voksduk på kjøkkenet og inviterer til diverse lim/klipp/glitter så er det ikke noe pop, dette er "kjedelig" må jeg jo vite, hun gjør det hele dagen i barnehagen

Er det andre som har barn i denne aldersgruppen som ser på tv 3-4 timer per dag i denne alderen? Tenker da på barn på i 5-6 års alderen.

Hadde vært veldig kjekt å høre andres erfaringer. Vet det har vært mange tråder om dette her inne men jeg for lat til å søke og er interessert i andres erfaringer og praksis med denne aldersgruppen!

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:49.