Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvilke språk kan dere?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-09, 11:24   #1
Anneg
Fullverdig medlem

Anneg sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trånnhjæm
Anneg har et hav av muligheter foran seg
Spørsmål

Hvilke språk kan dere?

Ja?

Jeg kan det jeg kan, og det er norsk, og engelsk og synes det er veldig spennende med samisk Men når man prøver å lære seg på egenhånd, så ler jo mannen bare av meg, og det går litt "trutt" liksom. Men jeg prøver i hvert fall

Dere da?

Anneg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 11:26   #2
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke språk kan dere?

Engelsken min var en gang jevngod med norsken, men jeg synes det skranter nå.

Snakket en gang ok fransk også, og kunne litt tysk.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 11:33   #3
Anneg
Fullverdig medlem

Anneg sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trånnhjæm
Anneg har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Engelsken min var en gang jevngod med norsken, men jeg synes det skranter nå.

Snakket en gang ok fransk også, og kunne litt tysk.

Ja tysk ja.. Det glemte jeg, men jeg kan jo bare hva jeg heter, god dag og hvor gammel jeg er.

Anneg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 11:36   #4
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flytende bergensk.

Og flytende engelsk. Og så kan jeg klare meg i en nødssitasjon på tysk.

Og så kan jeg følgende setning på italiensk: Det er forbudt å gynge nær vulkanen.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 11:37   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anneg, her.

Jeg kan det jeg kan

Jeg også!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 11:44   #6
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Norsk, selvfølgelig.
Ellers snakker jeg godt engelsk, forstår spansk og litt tysk.

Gammel 01-02-09, 11:46   #7
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Norsk og en del engelsk. Nok til å imponere de fleste nordmenn iallfall.

Et av statens kriterie for å være same er å bruke språket i dagligtale. Så jeg har truet ungene med å flytte til Finnmark for å bli same. De vil liksom ikke det.

Gammel 01-02-09, 11:46   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan: norsk og engelsk

Forstår noe: tysk og ungarsk

Kjennskap til: japansk

Etter å ha lest hele tråden forstår jeg at jeg også kan presisere at jeg forstår både svensk og dansk helt uten problemer. Svensk er ikke så rart siden jeg er oppvokst et par kilometer fra grensen, og hadde svensk kjærste en stund.

Sist redigert av Tjorven : 01-02-09 kl 14:04.
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 11:48   #9
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Kan norsk og engelsk. Skjønner noe tysk og noen fraser på ibo.

Ja, også kan jeg fader Jakob på samisk.

Gammel 01-02-09, 11:50   #10
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg snakker norsk og flytende engelsk.

Jeg kan tysk, men det er lenge siden jeg har praktisert språket, men eg leser det "perfekt", men å snakke det går ikke like greit.
Jeg kan også bittelitte granne fransk.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 11:53   #11
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg snakker norsk og flytende engelsk, og hadde S i tysk B-språk fordypning på VGS. Det er dog mange år siden nå. Hadde S i fransk C-språk også. Men nå kan jeg vel knapt gjøre meg forstått på fransk. Og så er det samisk, det har jeg nettopp begynt med (gått på kurs siden september), og kan gjøre meg ganske godt forstått om grunnleggende emner der også. Målet er å kunne snakke flytende samisk etter hvert.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 11:55   #12
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan norsk og engelsk. Punktum. Til gjengjeld er engelsken min ganske god. Noe annet hadde vel vært litt pinlig etter fire og et halvt års universitetsstudier i engelsk og tilhørende herligheter. (Ja, også kan jeg sånn ca. åtte ord på fransk, seks på shona og fire på swahili.)

Gammel 01-02-09, 11:56   #13
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Kan norsk, engelsk og fransk.
Forstår litt spansk.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 11:59   #14
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er god i engelsk, forstår en del tysk, og har studert japansk (men er redd det begynner å gå glemmeboka). Jeg kunne noe hebraisk en gang i tiden, og snakker flytende en type pidgin-engelsk.

Gammel 01-02-09, 11:59   #15
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Snakker norsk, engelsk og noe tysk.

Och jag talar mycket svenska, eftersom svenskarna inte vil forstå norska

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 12:01   #16
Lizzie

Lizzie sin avatar

Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kan norsk, engelsk og tysk.

Også forstår jeg noe og kan gjøre meg forstått på fransk.

Gammel 01-02-09, 12:02   #17
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg snakker flytende norsk, engelsken min er ok. Jeg forstår fransk ganske godt og jeg kan fint klare meg i Frankrike på turistbasis. Jeg forstår en del italiensk (hadde c-språk en gang i tiden) og bittelitt spansk.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 12:02   #18
Ema

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Kan: Samisk, Norsk og Engelsk
Kan gjøre meg sånn halveis forstått på Tysk.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 12:04   #19
Rose

Rose sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Kan norsk og litt engelsk. Snakker ikke så mye engelsk så har glemt en del. Men hadde sikkert klart meg hvis jeg reiste et sted jeg måtte snakke engelsk.

Hadde tysk på skolen men det har jeg ihvertfall glemt.

Rose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 12:06   #20
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg kan engelsk og fransk ganske bra, og kan gjøre meg forstått på tysk. Ja, så kan jeg telle til 10 på japansk.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:44.