|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
tankefull
|
![]() Downlights i taketJeg og mannen ser litt på hvordan vi skal plassere downlightsene i taket på huset vi holder på å bygge. Jeg syns det er forferdelig vanskelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Downlights i taketDownlight bør lyse opp noe - typisk en vegg - eller lyse opp noe - ellers blir det bare et lysende punkt uten den indirekte lyseffekten du får hvis du får spredt lyset på en hvit vegg. Det er f.eks. ikke stort poeng å ha downlights foran vinduet. (Ei heller en "stjernehimmel".)
![]() |
#3 |
Aktiv
Medlem siden: Jan 2009
![]() |
![]() Sv: Downlights i taketSkulle akkurat til å si det samme som Veronal. Det er viktig at det blir reflektert i noe
![]() |
#5 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Downlights i taketOm det er snakk om vanlige downlights vil jeg anbefale dere å velge en type der spotten kan vippes slik at lyset kan styres mot veggene om dere skal belyse bilder. Sist redigert av Mjau : 01-02-09 kl 23:58. Årsak: Rar link |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Downlights i taket
Minimum 40 cm ja. Men det ser enda bedre ut med 60 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
tankefull
|
![]() Sv: Downlights i taketTakk for svar Maju. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Downlights i taketVi har ikke spotter i stua, men så har vi åpen himling da, og da blir det annerledes. Her blir det spotter på skinne, en skinne på hver side av stua ca 60cm ut fra veggen. Og spottene stikker vel 15-20cm ned fra taket og stilles inn mot veggen. Blir grei grunnbelysning det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Aktiv
Medlem siden: Jan 2009
![]() |
![]() Sv: Downlights i taketVi har elleve spotter på kjøkkenet, som er på 30 m2. Jeg synes det er 2 for mye, men nå ble det nå en gang sånn
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Downlights i taketVi har en sånn kasse rundt taket med spotter i, da kan du ha andre lamper i tillegg. Men jeg kommer nok ikke til å ville ha spotter neste gang vi flytter. Kan se om jeg kan få lagt inn et bilde i morgen hvis du vil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
tankefull
|
![]() Sv: Downlights i taket
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Downlights i taketeg synes dette er det vanskeligste av alt når det gjelder husplanlegging, så jeg fikk en interiørarkitekt til å komme og hun laget en lysplan. Veldig fornøyd med resultatet. Jeg hadde aldri kommet på noe slikt uten henne. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|