Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Den store karnevaltråden!

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-02-09, 18:07   #1
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den store karnevaltråden!

Fant ut i dag at knerten har karneval på torsdag! Må hive meg rundt å få sydd noe.

Har googlet litt for inspirasjon, og her er favorittene så langt. Nå må jeg bare se om jeg har noe passende stoff.

Ja, det var de stoffene da.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 18:35   #2
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store karnevaltråden!

Å fy så utrolig stilige de var.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 18:37   #3
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så fine kostymer. Du må gjerne slenge inn noen bilder når du får sydd.
(Så er jeg forresten veldig imponert over at noen bare kan hive seg rundt å sy et antrekk sånn i full fart.)

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 18:39   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I år blir det enkelt. Snuppa fikk pippi-kostyme til bursdagen sin (inkludert parykk). Jeg håper inderlig at hun vil bruke den. Ellers blir hun prinsesse ..... det er en viss fare for det. Da bruker hun prinsessekjolen fra i fjor. Den har innebygde blinkende diskolys :yeah:

Knerten skal være supermann. Det er bare en supermann-pysj jeg har kjøpt på HM.

Gammel 02-02-09, 18:44   #5
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har nå gått gjennom haugen av avlagt tøy som skulle til Fretex (takk for at jeg ikke hadde somla meg til å hive de i containern ennå ja), og der var det en del grønt, så knerten blir nok skilpadde. Tegner mønster og skal klippe ut stoff og smelle det i hop i kveld, så får vi se hvordan det blir.

minibolle mai 2012
Gammel 02-02-09, 18:46   #6
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I barnehagen der døtrene mine går, lager de kostymene selv. I fjor hadde de sircus og i år er det jungeldyr. Lillesøster skal være tiger, mens storesøster skal være villsvin.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 19:05   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Glitterbarnet skal være romvesen. Han har nemlig en romvesen maskelue fra IKEA som han elsker, så jeg må sy resten av antrekket. Den skal være i grått, sølv og rødt og med "en ekkel romvesenbokstav" på brystet. Dvs. en bokstav som ser ut som slim.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 19:13   #8
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Vi hadde dinosaurkostymet klart, så får vi beskjed om temakarvneval hvor dinosaur absolutt ikke kan strekkes til å passe inn en gang.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 19:17   #9
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

"Heldigvis" ikke noe tema hos oss, så jeg kunne i grunn lage hva som helst, men nå blir det skilpadde pga en grønn avlagt velurbukse og en grønn hettejakke. Har nå klippet til alle bitene, så får vi se om de passer sammen.

minibolle mai 2012
Gammel 02-02-09, 19:18   #10
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Lillebror har karneval den 24februar. Info er ikke utdelt ennå men håper ikke det blir tema-karneval. *svett*

Vi har masse utkledning for begge gutta digger å kle seg ut så jeg håper han bare kan bruke noe av det vi har..

Gammel 02-02-09, 19:21   #11
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Propellen skal ha karneval i bhg neste uke og skal være Sabeltann. Ypperlig. siden han har stæsjet fra før. Må huske å kjøpe farge til barten.

Gammel 02-02-09, 19:21   #12
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har også drøssevis med utkledningsklær, men jeg må alltid til med symaskinen likevel når det er karneval.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 19:22   #13
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Treåringen blir cowboy, da kan han bruke olabukse og rutete skjorte, så har vi kjøpt hatt og frynsevest. Pingis har fått hårbøyle med kaninører og en liten hale. Pappan skal være skurk med fangedrakt, og jeg blir nok kattepus som i fjor, hvis jeg ikke finner griseører og nese i løpet av morgendagen. Familiebilde fra søndagen loves nesten.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 19:48   #14
Travolta
Erfaren

Travolta sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

4-åringen insisterer på å være prinsesse. I år også. Veldig greit da vi har alt stæsjet fra før. Men hun blir garantert ikke den eneste prinsessa da - sikkert 15 andre som også er det, men så lenge de små er fornøyde...

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 20:40   #15
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Her er det heller ikke tema. Heldigvis.
Men siden jeg har to i barnehagen vet jeg ikke om jeg orker å sy kostyme. Stor sjangs for at det blir noe fra utkledningsskuffen ja..

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 20:42   #16
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har noen peiling på når sånne karneval pleier å være? Hvilken dato? Jeg har kjøpt en nydelig brannmannuniform i tilfelle guttungen må kle seg ut i barnehagen, men jeg har ikke funnet ut noe om når det evt. er ... I fjor kom det som kastet over meg.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 20:44   #17
Kneazle
Passiv

Standard

I barnehagen vår er det 20. februar.

Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 21:09   #18
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

LilleVenn har bestemt seg for å være hai. Noen som har sett et fint hai-kostyme noen plass? Vil helst ha noe som kan kjøpes ferdig.......eventuelt får jeg prøve meg med symaskinen.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 21:23   #19
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storebror har fortalt at han skal være krokodille. Jeg har ikke peiling om jeg greier å fikse en - men jeg må vel kanskje google litt å se om jeg finner noen smarte løsninger.

Gammel 02-02-09, 21:33   #20
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Vi hadde dinosaurkostymet klart, så får vi beskjed om temakarvneval hvor dinosaur absolutt ikke kan strekkes til å passe inn en gang.

Altså, i fjor var barnehagens tema hav, og jeg sendte poden utkledd som fotballspiller. Han ble ikke sendt hjem likevel.

Jeg tror muligens at årets tema er Astrid Lindgren, så det ligger an til Emil. Må bare finne ei passende lue.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:41.