Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Fastelavenstønne?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-02-09, 01:59   #1
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fastelavenstønne?

Var i Danmark i helgen å der solgte de slike over alt!
Men hva i alle dager brukes de til?

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 05:07   #2
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fastelavenstønne?

Det samme som Piñata ser det ut som når en googler iallefall.

Gammel 04-02-09, 08:24   #3
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man sier jo "Å slå katten av tønna" om det å slå på ett eller annet som inneholder godteri på karnevalet evt. på fastelavenssøndag som jeg er vant til da. Så det er jo ingen overraskelse at det er tønner å få kjøpt. Det rare er at man ikke får dem her.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 09:35   #4
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Man sier jo "Å slå katten av tønna" om det å slå på ett eller annet som inneholder godteri på karnevalet evt. på fastelavenssøndag som jeg er vant til da. Så det er jo ingen overraskelse at det er tønner å få kjøpt. Det rare er at man ikke får dem her.

Du får dem her. Var på Toys R' Us på lørdag, og de har maaange tønner, i to forskjellige størrelser.

Gammel 04-02-09, 10:31   #5
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kult! Takk for tipset!

Gammel 04-02-09, 11:26   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Katten av tønna, jeg har hørt et annet utrykk, men nå husker jeg ikke hva det er. De sa de hadde gjort det i barnehagen i fjor, og da husket jeg det fra jeg var liten selv. Så vidt jeg husker var det et ganske fælt utrykk?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 11:32   #7
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

ER det ikke "slå katta ut av sekken" som ble brukt da

Gammel 04-02-09, 11:37   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jo! Mens man sier en regle. "Slå, slå, slå katta ut av sekken" eller noe sånt.

Gammel 04-02-09, 11:39   #9
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja ok, så man bruker dem til å ha godteri i? Å slår det ut av med sleiva som følger med?
så e her også i dag forresten, på br!

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 13:10   #10
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

ER det ikke "slå katta ut av sekken" som ble brukt da

Jeg har hørt det også brukt. "Slå katten av tønna" er muligens et dansk uttrykk, som min mor og mormor har hatt med til bagasjen min?

Gammel 04-02-09, 17:47   #11
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jo! Mens man sier en regle. "Slå, slå, slå katta ut av sekken" eller noe sånt.

Slå slå slå katta ut av sekken, nå - SLÅ! eller noe i duren der.

Gammel 04-02-09, 19:15   #12
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Slå slå slå katta ut av sekken, nå - SLÅ! eller noe i duren der.

Som liten reagerte jeg ikke på dette i det hele tatt, men når jeg hørte om det i barnehagen i fjor tenkte min indre hysteriker "HVA!? Vold!? Dyremishandling!?"

Gammel 04-02-09, 19:59   #13
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Så de hadde slik tønne på BR-leker også.
Er dette noe nytt? Har aldri hørt om at vi har hatt slikt i Norge ifbm fastelavn før.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 21:20   #14
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Slå! Slå!
Bare prøv å slå
katta ut av sekken nå - SLÅ!

(bruker vi i barnehagen, i hvert fall, mens de søte små får dælje løs på pinjataen i taket med et kosteskaft. )

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:25.