|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Skal staten virkelig fortsette å bære havre til død hest? (SAS)SAS har, ikke overraskende, meldt om gigantiske tap. Tusenvis av mennesker må gå i en svært omfattende sparerunde.
![]() |
#2 |
Går videre
|
![]() Sv: Skal staten virkelig fortsette å bære havre til død hest? (SAS)Støtte til konkurranseutsatte næringer er sjelden en bra ting. Et eksempel på dette er tekstilnæringen i Norge på 60-70 tallet som ble kunstig opprettholdt.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skal staten virkelig fortsette å bære havre til død hest? (SAS)Dette har jeg lurt på også. Jeg vil tro at de pengene til slutt vil å i vasken uansett, enten fordi SAS går konkurs eller fordi de blir solgt og eierskapet sånn sett forsvinner ut av Norge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Peppy!
|
![]() Sv: Skal staten virkelig fortsette å bære havre til død hest? (SAS)Det er helt utrolig. Jeg antar (håper, i hvert fall) det ligger noen velfunderte betraktninger bak, som jeg kunne tenke meg å lese. Det virker jo komplett uforståelig at de skal fortsette å redde dette selskapet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Freshman
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Oslo
![]() |
![]() Sv: Skal staten virkelig fortsette å bære havre til død hest? (SAS)Norge bør selge ASAP og la være å kaste gode penger etter dårlige. La nye eiere håndtere alle problemene med SAS. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Skal staten virkelig fortsette å bære havre til død hest? (SAS)Ja til høyhastighetstog ... :går i tog:
![]() |
#7 |
Går videre
|
![]() Sv: Skal staten virkelig fortsette å bære havre til død hest? (SAS)Å ja! Høyhastighetstog mellom Bergen og Oslo (østlandet) det er drømmen min. Skal vi starte aksjon?
![]() |
#8 |
Aktiv
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Øvre Romerike
![]() |
![]() Sv: Skal staten virkelig fortsette å bære havre til død hest? (SAS)
Jeg er med!
![]() |
#9 |
Passiv
|
:går i tog med Ru: |
![]() |
![]() |
#10 |
Audacious
|
![]() Sv: Skal staten virkelig fortsette å bære havre til død hest? (SAS)Men - jeg hørte på nyhetene forrige uke at SAS Norge faktisk gikk med overskudd, stemmer det, dere som er inne i sånne finansgreier?
![]() |
#11 |
Passiv
|
![]() Sv: Skal staten virkelig fortsette å bære havre til død hest? (SAS)Hvis jeg har skjønt min finansinteresserte samboer rett, så er krisepakken på 800 mill formet slik at pengene ender hos SAS i Sverige. Jeg kan jo skjønne hvis Bjørn Kjos blir sur for dette ja. |
![]() |
![]() |
#12 |
Heldig
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() |
Går også i tog med Ru og Skvetten!
![]() |
#13 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Skal staten virkelig fortsette å bære havre til død hest? (SAS)Først får de fikse togsituasjonen i de sentrale østlandsområdene. Det er der man får desidert mest klimaeffekt ut av hver tog-krone.
![]() |
#14 |
Tøff
|
![]() Sv: Skal staten virkelig fortsette å bære havre til død hest? (SAS)Ja til bedre togtilbud (over hele landet). :går i høyhastighetstog:
![]() |
#16 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Skal vi legge toglinjer nord for Bodø også da?
![]() |
![]() |
#17 |
Freshman
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Oslo
![]() |
Yes, det stemmer. I praksis betyr dette at om f.eks Lufthansa kjøper SAS så bør det (teoretisk) ikke føre til noen endringer i norske ruter. Langdistanserutene fra Sverige og Danmark derimot... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|