Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvilken bok skal jeg lese?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Se resultatene: Hvilken bok skal jeg velge?
Til jeg finner deg, John Irving 6 13,33%
Øya, Victoria Hislop 9 20,00%
Boktyven, Markus Zusak 12 26,67%
Halvbroren, LSC 14 31,11%
Modellen, LSC 1 2,22%
Zorro, Isabel Allende 3 6,67%
Deltakere: 45. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-02-09, 21:16   #1
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Hvilken bok skal jeg lese?

Jeg lider av besluttningsvegring her. Har gått over bokhyllen og funnet de bøkene jeg ikke har lest, men klarer ikke velge en av dem,. Så hjelp meg å velge!

Valget står mellom disse:
Til jeg finner deg, John Irving
Øya, Victoria Hislop
Boktyven, Markus Zusak
Halvbroren, LSC
Modellen, LSC
Zorro, Isabel Allende

Poll kommer.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 21:21   #2
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken bok skal jeg lese?

Jeg leste Modellen i sommer, og den er rett og slett bare OK - verken mer eller mindre. I går begynte jeg å bla i Boktyven i en bokhandel, og den fristet veldig, men det var helt til jeg kom over "I gode og onde dager", av Emiliy Giffin. Boktyven skal definitivt leses snart.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 21:23   #3
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil avbefale Modellen.

Gammel 07-02-09, 21:24   #4
Noba
🎈

Noba sin avatar

Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg vil avbefale Modellen.

Hvilken vil du anbefale da?

Gammel 07-02-09, 21:25   #5
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Noba, her.

Hvilken vil du anbefale da?

Jeg har ellers bare lest Halvbroren, som jeg likte veldig godt.

Gammel 07-02-09, 21:26   #6
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Boktyven, uten tvil. Den er helt fantastisk. På engelsk, selvsagt.

Gammel 07-02-09, 21:39   #7
Noba
🎈

Noba sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Boktyven, uten tvil. Den er helt fantastisk. På engelsk, selvsagt.

Boktyven ligger godt an. Den jeg har er på norsk, men den duger forhåpentligvis den også.

Gammel 07-02-09, 21:40   #8
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En av de bedre bøker jeg har lest.

Gammel 07-02-09, 21:54   #9
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stemte også på Boktyven. Jeg holder på med den selv og liker den veldig godt.

Gammel 07-02-09, 22:03   #10
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes Modellen var nedtur, Halvbroren fantastisk og Boktyven veldig god. De andre har jeg ikke lest, men har Irvings bok i hylla, når jeg tenker meg om.

Gammel 07-02-09, 22:22   #11
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Boktyven er virkelig en nydelig bok.

Gammel 07-02-09, 22:56   #12
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Halvbroren. Den var flott.

Gammel 07-02-09, 22:58   #13
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Halvbroren eller John Irving.

Gammel 07-02-09, 23:11   #14
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Øya.

Har startet på Boktyven og synes den var en merkelig bok. Mulig det bare er begynnelsen.
Halvbroren har jeg også bare begynt på.

De andre har jeg ikke lest.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 10:39   #15
Bærekraftig
Gro

Bærekraftig sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Boktyven. Det er en flott bok!

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 10:49   #16
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Halvbroren eller John Irving.

Sier som Interference. Irvings bok er litt strevsom i midten, men bra. Halvbroren var fantastisk.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 13:45   #17
Noba
🎈

Noba sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Sier som Interference. Irvings bok er litt strevsom i midten, men bra. Halvbroren var fantastisk.

Tror jeg har lest alt av Irving (utenom Sirkus, den har jeg begynt på 3 ganger og aldri klart å fullføre), men Til jeg finner deg har blitt stående i hylla siden jeg kjøpte den da den kom ut. Mulig det er noe med at den er så tjukk som gjør at den virker en smule uoverkommelig.

Gammel 08-02-09, 13:56   #18
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Noba, her.

Tror jeg har lest alt av Irving (utenom Sirkus, den har jeg begynt på 3 ganger og aldri klart å fullføre), men Til jeg finner deg har blitt stående i hylla siden jeg kjøpte den da den kom ut. Mulig det er noe med at den er så tjukk som gjør at den virker en smule uoverkommelig.

Det er litt slitsomt at den er så tykk, det gjør den vanskelig å lese på sengen. Men jeg ble underholdt av den, så jeg kan ikke annet enn å anbefale den allikevel. Morsomt å lese om turene deres til Oslo, Helsinki og København, blant annet. Og ganske rart å lese om livet på disse sære skolene i New England.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 14:00   #19
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Obelix: Boktyven starter litt merkelig. Men det vedvarer ikke.

Gammel 08-02-09, 14:31   #20
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg anbefaler Øya og avbefaler Halvbroren.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:52.