Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Fotobok for Mac-brukere?

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-09, 18:32   #1
Tuddelu
I farta ...

Tuddelu sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fotobok for Mac-brukere?

Jeg er Mac-bruker. Jeg har lyst til å lage fotobok, men det funker ikke verken hos Japan Photo eller El-kjøp. Kan noen tipse meg om leverandrører som funker greit når man er Mac-bruker? Fortrinnsvis noen som har leverer bøker til en OK pris og der det ikke er altfor komplisert å sy sammen bildene (gjerne med litt tekst) til en fin bok.....

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 18:34   #2
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fotobok for Mac-brukere?

Prøvd hjå nfoto ?

Eg veit ikkje, men dei har i alle fall hatt greie priser. Foto knudsen og Eurofoto ligger vel hakket over i pris.

Gammel 12-02-09, 18:49   #3
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På iPhoto kan man lage bok. Iallefall har jeg en knapp som heter "Fotobok". Se her:

http://www.apple.com/no/ilife/iphoto...-products.html

Gammel 12-02-09, 19:10   #4
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Jeg sendte faktisk en mail til Japan Photo om dette for et par dager siden. Her er svaret jeg fikk:

Sitat:

programvaren for Mac er under utvikling. Vi har fått beskjed om at det kommer i midten av Mars, men jeg kan ikke garantere det da det har vært forsinkelser før.

Vurderer nesten å vente, siden Japan Photos fotobøker får så gode skussmål. Men de tar jo selv høyde for ytterligere forsinkelser, så det kan nok ta litt tid.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 19:30   #5
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har lagd fotobøker i iphoto på min Mac i flere år. Det er kjempeenkelt, og bøkene blir veldig fine. Men det er nok litt dyrere enn hos f.eks Eurofoto og FotoKnudsen.

Gammel 12-03-09, 09:56   #6
Tuddelu
I farta ...

Tuddelu sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Jeg sendte faktisk en mail til Japan Photo om dette for et par dager siden. Her er svaret jeg fikk:

Vurderer nesten å vente, siden Japan Photos fotobøker får så gode skussmål. Men de tar jo selv høyde for ytterligere forsinkelser, så det kan nok ta litt tid.

Hurra!

Nå har jeg vært inne på Japan Photo og den 3. mars ble det lagt ut programvare for å lage fotobøker med Mac også! Så nå er jeg igang!

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 10:45   #7
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så flott Tuddelu!

Gammel 12-03-09, 10:47   #8
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Vi er veldig fornøyd med iPhotoproduktene; spesielt kalenderne, de er store, god kvalitet og en får mye for pengene.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 10:53   #9
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tuddelu, her.

Hurra!

Nå har jeg vært inne på Japan Photo og den 3. mars ble det lagt ut programvare for å lage fotobøker med Mac også! Så nå er jeg igang!

Jaggu! Så flott da. Jeg tok høyde for forsinkelser, og har i stedet bestilt papirkopier som jeg limer inn i album. Har kommet til januar 2008 nå... Meld gjerne tilbake om kvaliteten på bøkene til Japan Photo - foreløpig har jeg bare bestilt papirkopier frem til august 2008.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:03.