Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Iset

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-09, 19:06   #1
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Iset

Jeg kommer til å være forelsket i deg resten av mitt liv.

Er i ekstase etter å ha fortært en deilig fersk laks med sesamfrø og honning. Skal løpe ned på kiwi og kjøpe en hel haug laks så jeg kan ha dette hver dag denne uka.

Takk!

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 19:12   #2
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Iset

Her er en oppskrift på laks med sesamfrø, honning og rødløk. Kan hende den også vil falle i smak? (Hvis ikke det er den Iset har brukt da.)

http://www.foreldreportalen.no/forum...&postcount=314

Gammel 13-02-09, 21:33   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den er inspirert av Irma ja. Jeg hadde en lignende oppskrift jeg hadde helt latt gå i glemmeboken, men ble minnet på den da jeg så noe lignende i Irma sin kokebok, og falt helt pladask for den kombinasjonen. Helt fantastisk! Jeg har servert det i selskaper mange ganger og alle blir helt henfalne. Jeg pleier å servere denne salaten til:

1 salathode
1 agurk
1 eple
1 beger lettrømme
Litt sitronsaft, salt og sukker

Hakk grønnsakene og riv salaten i biter. Bland rømme, sitronsaft, salt og sukker og hell det over salaten. Bland godt.

Den salaten er det ALDRI rester igjen av, alle skryter hemningsløst.

Gammel 13-02-09, 21:34   #4
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tammen, her.

Er i ekstase etter å ha fortært en deilig fersk laks med sesamfrø og honning. Skal løpe ned på kiwi og kjøpe en hel haug laks så jeg kan ha dette hver dag denne uka.

Takk!

Oppskrift?

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 21:35   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan se på Irma sin, den er helt lik bortsett fra at jeg også pleier å legge purre og vanlig løk (og rødløk) i formen. Så har jeg gjerne litt persille over. Men så lenge du bruker laksefilet, honning og sesamfrø er du garantert suksess. :slafse:

Gammel 13-02-09, 21:36   #6
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Har boka til Irma, da leser jeg i den.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 21:38   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg også, bruker den hele tiden.

Gammel 13-02-09, 21:45   #8
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den dressingen Iset, minner meg om en som farmor brukte å lage. Sinnsvakt god. Hvis jeg husker riktig var dette ingrediensene:

Rømme
Skummet kulturmelk eller kefir
Worchestershiresaus (eller hvordan pokkern det skrives)
Eddik
Flytende sukkererstatning (farfar hadde sukkersyke)

Og dett var dett tror jeg. Den oppskriften må jeg prøve igjen.

Gammel 13-02-09, 21:48   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Sånn Worchesterhshireshoreshirosaus har jeg ikke prøvd, men det må jeg kjøpe for det brukes jo i ALT, ser det ut til. Eddik er godt å ha i slike salater ja, så det kan jeg prøve å ha i neste gang. Sukker/søtningsstoff er et MUST! Og jeg synes det er ubeskrivelig godt med eple, og gjerne også ananas i salaten. Det blir så friskt. Broren min liker ikke frukt i mat og slikt, og rynket på nesa da jeg sa at det var eple oppi, men da han smakte den sa han at det var uunnværlig i salaten, og ble helt hekta.

Gammel 13-02-09, 21:57   #10
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi skal ha dette til middag på søndag - og nå gleder jeg meg virkelig!

Gammel 13-02-09, 22:03   #11
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Sånn Worchesterhshireshoreshirosaus har jeg ikke prøvd, men det må jeg kjøpe for det brukes jo i ALT, ser det ut til. Eddik er godt å ha i slike salater ja, så det kan jeg prøve å ha i neste gang. Sukker/søtningsstoff er et MUST! Og jeg synes det er ubeskrivelig godt med eple, og gjerne også ananas i salaten. Det blir så friskt. Broren min liker ikke frukt i mat og slikt, og rynket på nesa da jeg sa at det var eple oppi, men da han smakte den sa han at det var uunnværlig i salaten, og ble helt hekta.

Woshcterschawaawawawablablabla saus smaker høgg.
Jeg har dog ikke smakt det i mat. Kun rent eller i bloody mary. *grøsser*

Gammel 13-02-09, 22:18   #12
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Woshcterschawaawawawablablabla saus smaker høgg.
Jeg har dog ikke smakt det i mat. Kun rent eller i bloody mary. *grøsser*

Det er nyyydelig i marinader.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 22:21   #13
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Apropos salatdressinger: Noen spiseskjeer flytende akasiehonning, nok sitronsaft til at det blir flytende og spe det ut med olje. Smak til med pepper og bittebittelitt salt. Det er så enkel dressing at man ikke tenker at det blir godt, men det gjør det altså, helt supert i salater med litt tyngre grønnsaker som asparges og nøtter og slikt.

Gammel 14-02-09, 11:35   #14
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er visst forelsket i Irma også jeg da.

Iset, den salaten hørtes god ut. Nam!
Jeg spiste kun wokkede grønnsaker til i går. Godt det og!

Worshtahta saus brukes jo i alt. Alene er det pju.

Ride si sapis ...
Gammel 14-02-09, 11:41   #15
Sundae
Bør lage seg en tittel selv

Sundae sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Takk!

Og nå ble jeg forelsket i deg, Tammen, ettersom jeg gjennom denne tråden fant Irmas kokebok.....gosh, hvilken gullgruve! Irma, nå skal jeg kose meg med å lese tråden din...og laksen blir nok middagen her i morgen!

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 14:52   #16
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Irma: Kan man kjøpe kokeboken din? (Jeg vet jo at den er i tråd her altså).

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 15:14   #17
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sundae, her.

Og nå ble jeg forelsket i deg, Tammen, ettersom jeg gjennom denne tråden fant Irmas kokebok.....gosh, hvilken gullgruve! Irma, nå skal jeg kose meg med å lese tråden din...og laksen blir nok middagen her i morgen!

Men altså, Irmas kokebok er fantastisk! Det var møte med den som gjorde at jeg først ble hekta på FP.

Ride si sapis ...
Gammel 14-02-09, 21:02   #18
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Irma: Kan man kjøpe kokeboken din? (Jeg vet jo at den er i tråd her altså).

Mnjaei. Jeg har et par igjen tror jeg, men det er en del som har meldt seg i tråden. Uten at jeg har gjort noe med saken. Ved interesse kan jeg selge noen feileksemplarer jeg fikk i forbindelse med trykkingen rimelig. Tar det i Irmas kokebok om litt.

Men altså, Irmas kokebok er fantastisk! Det var møte med den som gjorde at jeg først ble hekta på FP.

Så hyggelig!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:14.