Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Shopoholikerbøkene

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-02-09, 23:09   #1
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Shopoholikerbøkene

av Sophie Kinsella, bør dei lesast i rekkefølge?. Kva er evnt rekkefølga på dei?. Ser at dei berre har to av dei på biblioteket her oppe.

Gammel 15-02-09, 23:17   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shopoholiker bøkene

Jeg har lest noen av dem. De bør leses i riktig rekkefølge.

Bare en liten advarsel: jeg er en person som lett blir stressa. De bøkene gjør det ikke bedre. Så mange idiotiske shoppinggreier og manglende vilje på tilbakebetaling gjorde meg søvnløs. Så teit er det ikke lov til å være (men jeg skjønner jo fra "Luksusfellen" at de folka finnes).

Gammel 15-02-09, 23:35   #3
tutta
Passiv

Standard

Shopoholic-bøkene!!! Gled deg!!!

Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 23:52   #4
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Herlighet som eg lo av dei bøkene.

Gammel 16-02-09, 00:28   #5
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes de er gørrkjedelige. Prøvde å lese den første, ga opp. Kjøpte en av de senere for noen uker siden i desperasjon (måtte ha lesestoff, lite å velge mellom), og kjemper og kjemper men er i ferd med å gi opp av kjedsomhet.

Gammel 16-02-09, 00:48   #6
Millivilli
Aktiv

Millivilli sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Millivilli er litt kul
Standard

De bør leses i rekkefølge, og rekkefølgen er:
En shopoholikers hemmelige drømmeverden
En shopoholikers uimotståelige nye verden
En shopoholiker treffer blink
En shopoholiker finner en søster
En shopoholiker med baby

Millivilli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 03:56   #7
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Min erfaring er at de helst ikke bør leses i det hele tatt.

Sist redigert av Siri : 16-02-09 kl 12:51.
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 07:25   #8
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Bør leses i rekkefølge ja.

Gammel 16-02-09, 08:31   #9
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Uff, jeg syntes den jeg delvis leste var skikkelig flau. Ble som å lide seg gjennom tre episoder Kongen av Queens - grøss! Jeg blir skikkelig flau av den serien og sitter bare og vrir meg i sofaen om jeg må se på. Passer særdeles dårlig at mannen finner den genial.

Gammel 16-02-09, 08:40   #10
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg likte bøkene veldig, og nå kommer det snart film

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 08:49   #11
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shopoholikerbøkene

Tusen takk for alle svar. Blir enda meir spennede å lesa dei/den no.

Gammel 16-02-09, 09:12   #12
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes de var nokså underholdende, og til å være typisk chic-lit, så er de faktisk nokså velskrevet. (I forhold til de fleste andre bøker i den kategorien).

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 09:27   #13
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Bare en liten advarsel: jeg er en person som lett blir stressa. De bøkene gjør det ikke bedre. Så mange idiotiske shoppinggreier og manglende vilje på tilbakebetaling gjorde meg søvnløs. Så teit er det ikke lov til å være (men jeg skjønner jo fra "Luksusfellen" at de folka finnes).

Akkurat sånn opplevde jeg det også.

Den første boken var i tillegg litt morsom. Derfor leste jeg den andre, og så gadd jeg ikke mer.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 09:37   #14
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg har lest noen av dem. De bør leses i riktig rekkefølge.

Hm, de lovar ikkje godt. Eg er veldig økonomisk og skjønar meg ikkje (blir nesten irritert)på folk som ikkje betalar med ein gong eller ikkje har betalingsvilje....hmmm...

Men no har dei ikkje første boka her på biblioteket og eg tenkte ikkje å kjøpe nokon bok no så tar gjerne imot andre tips. Skal ha ei lettlest "feel good" bok. Likte godt Marian Keyes.

Gammel 16-02-09, 10:01   #15
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zip, her.

Hm, de lovar ikkje godt. Eg er veldig økonomisk og skjønar meg ikkje (blir nesten irritert)på folk som ikkje betalar med ein gong eller ikkje har betalingsvilje....hmmm...

Jeg er også en sånn person, men likte bøkene likevel. Lettlest og grei underholdning som krever lite tankevirksomhet. Perfekt for en som tenker for mye til vanlig.

Gammel 16-02-09, 10:46   #16
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Jeg er også en sånn person, men likte bøkene likevel. Lettlest og grei underholdning som krever lite tankevirksomhet. Perfekt for en som tenker for mye til vanlig.

Høres bra ut.
Skal absolutt prøve dei ut ja.

Gammel 16-02-09, 12:35   #17
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millivilli, her.

De bør leses i rekkefølge, og rekkefølgen er:
En shopoholikers hemmelige drømmeverden
En shopoholikers uimotståelige nye verden
En shopoholiker treffer blink
En shopoholiker finner en søster
En shopoholiker med baby

Kommer ikke bill.mrk. Hushjelp, før den med babyen?

Jeg har lest de første og jeg må si at de er veldig formelpreget. Helt identisk oppbygd. Den føste var underholdene, men så ble det litt kjedelig. Jeg har ikke lest de siste, men kommer kanskje til å lese et par til på stranden eller noe til sommeren.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 13:56   #18
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Siri, her.

Min erfaring er at de helst ikke bør leses i det hele tatt.

Jeg synes de er kjedelige - har riktignok lest bare to av dem.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 14:02   #19
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Kommer ikke bill.mrk. Hushjelp, før den med babyen?
.

Trur ikkje den handler om samme dama som i shopoholiker bøkene?

Gammel 16-02-09, 14:05   #20
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Standard

Dei hadde kun ein av dei (finner en søster) inne på biblioteket så eg droppa det no.
Bestilte reservasjon på Bill.mrk hushjelp søkes også lånte eg ei Marian Keyes bok.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:17.