|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
flisespikker
|
![]() LuciakjortelUngene skal visst ha med seg Lucia-"kjole" i barnehagen på mandag (jeg vet ikke hvorfor de skal ha dem med to dager før Luciadagen, det er kanskje for at de som glemmer det skal få en sjanse til). Jeg har et litt gammelt hvitt laken og en symaskin, så det burde gå an å få til noe, hvis jeg altså greier å tre i symaskinen riktig.
![]() |
#2 |
Juba Juba
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: LuciakjortelDet letteste er vel kanskje å lage sånn båthals (er det det det heter?), bare klipp en lang åpning på tvers, og sy sikk sakk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
flisespikker
|
![]() Sv: Luciakjortel
Ja, i fjor hadde Lillegutt bunadsskjorte og hvit longs, men i år tror jeg de skal gå i prosesjon utendørs, i alle fall er det det han selv har formidlet, og dermed trenger han noe han kan ha over andre klær. Takk for tipset om båthals, det hørtes ut som det var lettere å få pent, ja.
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: LuciakjortelDe pleier å ha billige luciakjoler på Hennes&Mauritz. (Tips til alle som ikke kan sy). |
![]() |
![]() |
#5 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ække så fint til gutter det, vel???
![]() |
#7 |
kamerat
|
![]() Sv: LuciakjortelHvis du trenger stoff, kan du få litt gardin av oss!
![]() |
#8 |
Fornøyd
|
Jeg har heller ikke funnet noe. Her ser det ut til at det blir hvite strømpebukser med podens egen hvitskjorte til (selv om det egentlig hørtes rimelig lett ut å sy en selv av et laken... ).
![]() |
#9 |
-
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kan jo hende det fins en hvit skjorte i skapet som går utenpå jakken hans. Det var jo også et tips som er verdt å sjekke.
Og de var vel med ferdige hull til hode og armer også? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
kamerat
|
I hvert fall hvis man ikke har et altfor dogmatisk forhold til hvor disse hullene skal være.
![]() |
#11 |
kamerat
|
De har faktisk en guttemodell også, med vanlige skjortesnipper i stedet for feminin rundkrage. Den har Huldra fått. Tinetoff syr ikke luciadrakter. :bombe:
![]() |
#12 |
godt brukt
|
![]() Sv: LuciakjortelDer sier dere noe! Mannens skjorter blir alt for lange til lillemor.. Men kanskje en av t-shirtene er bedre ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: LuciakjortelJeg er heldig nok til at barnehagen har Luciadrakter |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Kjøpte til Oliver i fjor på H&M
![]() |
#16 |
Superaktiv
Hvor: Skien
![]() ![]() |
![]() Sv: LuciakjortelJeg sydde drakt til Mathias ifjor, og det var fryktelig enkelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
flisespikker
|
Da ikke medregnet tid til å finne ut hvordan man trer i symaskinen, regner jeg med.
![]() |
#19 |
Superaktiv
Hvor: Skien
![]() ![]() |
Nope, medregnet tid for å tre i tråd: 34 minutter! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Glamorøs
|
![]() Sv: LuciakjortelI vår barnehage får de bare beskjed om å være kledd i hvitt, og de færreste har kjøpte drakter. Som regel er det pappas skjorter, laken, hvit genser og strømpis osv. Tror jeg hadde blitt litt stressa hvis vi fikk beskjed om at de måtte ha kjortel/kjole.
![]() |
|
|