Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Glatt trapp inne

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-09, 23:05   #1
Alhelí
Fullverdig medlem

Alhelí sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Alhelí har et hav av muligheter foran seg
Standard

Glatt trapp inne

Vi har mange trappetrinn i leiligeten vår, og de er glatte. Ullstrømpebukse og glatte trappetrinn er en dårlig kombinasjon. Som en nødsløsning kjøpte jeg slike selvklebende bånd, slike ru, grove greier som jeg strengt tatt synes passer bedre for trinn hvor man går med sko. Ungene har faktisk ripet seg til blods på dem. Så nå skal båndene vekk, men må erstattes med noe. Trappenesene har en buet list (genialt, da blir det enda glattere), og jeg er usikker på hvordan trinnet ser ut under. Jeg tror listene er tilpasset trinnet, jeg tror trinnet er uregelmessig og at det dermed ikke er barebare å fjerne lista. Noen som har forslag til hvordan jeg kan gjøre trappene tryggere? Ser for meg noe filt som er mykt å gå på, men ikke av typen "løper". Altså filt i hvert trappetrinn. Har sett noe én gang i et reklameinnstikk som virket sånn halvveis, men finner jeg det igjen? Nix.
Gode råd? Gjerne med linker...

Gammel 23-02-09, 05:29   #2
Inka
New kid on the block

Inka sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Sv: Glatt trapp inne

Noen jeg var hos en gang hadde lakka trappa si med klarlakk iblandet ultrafin sand eller noe annet kornete.
Resultatet var at det ikke lenger var glatt, men heller ikke så ruflete at sokker satt fast eller at man strengt tatt kjente det.

Frøken Bollefjes november 2011
Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 09:14   #3
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

det finnes sånn gjennomsiktig tape som er beregnet for trapp sånn at de ikke blir så glatt. ikke synnes de heller .Selges på malings\belegg butikker og kanskje der eks trapper selges? xl bygg osv

Gammel 23-02-09, 13:27   #4
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg sjekket etter en løsning på samme problem her om dagen og endte opp på denne siden: http://www.ifi.no/main.jsp?content=/...ikring0408.htm

pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:40.