|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Klarer jeg å installere en oppvaskmaskin selv?Vår gamle har gått i stykke og mannen er på reise og han kommer mer eller mindre ikke tilbake. (Det høres mer dramatisk ut enn det er, men vi skal flytte til USA og han flytter før oss andre). |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Klarer jeg å innstallere en oppvaskmaskin selv?Hvis du er over gjennomsnittet handy så fikser du det så lett som bare det. |
![]() |
![]() |
#3 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Klarer jeg å innstallere en oppvaskmaskin selv?Rørleggermannen min mener at du vil klare det. Husk å skru av vannet med stoppekrana når du kobler av vannet på kjøkkenbenken. Du kan jo ringe meg hvis du trenger veiledning, eller sende pm.
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Klarer jeg å innstallere en oppvaskmaskin selv?Hvis du er fullstendig talentløs så klarer du det da også. |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: Klarer jeg å innstallere en oppvaskmaskin selv?
Takk, det skal jeg gjøre om det trengs!
Stoppkranen er stengt av for den gamle oppvaskmaskinen er fjernet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Klarer jeg å innstallere en oppvaskmaskin selv?det klarer du fint |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Klarer jeg å innstallere en oppvaskmaskin selv?Du klarer det sikkert - men oppstår det vannlekkasje dekkes det ikke av forsikringa hvis maskinen ikke er installert av rørlegger.
![]() |
#9 |
Ekvilist
|
I følge informasjon i denne tråden, så er det visst ikke nødvendigvis slik.
![]() |
#10 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Klarer jeg å innstallere en oppvaskmaskin selv?Jeg er nok under gjennomsnittlig handy, og har installert oppvaskmaskin selv, med slik klemme (et slags metallbånd som strammes utenpå gummislanga og røret, så det blir tett).
![]() |
#11 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Klarer jeg å innstallere en oppvaskmaskin selv?Jeg kan legge til at jeg først ringte en rørlegger, som skulle ha 1000 kr for en forhåndsbefaring.
![]() |
#15 |
|
![]() Sv: Klarer jeg å innstallere en oppvaskmaskin selv?Det har gått bra foreløpig, det er ikke vanskelig (mer enn det der jeg skal skru den fast og styre, men det får vente. Bare et spørsmål til Irma-mannen (eller andre som vet). Tidligere stod det også en Miele-maskin her. Nå er avløpsrøret som skal inn i avløpsrøret under vasken en anelse for stort føles det som. De er jo myke så jeg får inn det som er i maskinen i det andre, men jeg ser at det ikke blir helt tett, jeg har tatt bilde, men nå finner jeg ikke kabelen (leter videre). Det blir en liten bøy/runding på avløpsrøret som hører til maskinen. :god på å forklare: |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
Her er det i hvert fall umulig å få slangen fra oppvaskmaskinen utenpå slangen som går inn under oppvaskbenken (begge er myke, men sistnevnte har større diam). |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Klarer jeg å innstallere en oppvaskmaskin selv?Slangen som går inn under oppvaskbenken?? Hvis du skal feste avløpsslangen i en annen slange bør du vel bruke en skjøte-dings i plast som du stikker inn i begge slangene, og fester dem med slange-klemmer? Men, jeg tror ikke jeg skal uttale meg noe mer, uten å se bilder først. Jeg er tross alt ikke rørlegger.
![]() |
#19 |
|
Det høres logisk ut! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Sv: Klarer jeg å innstallere en oppvaskmaskin selv?:nope: finner ikke noen. Den ble kanskje med oppvaskmaskinen når de som leverte den nye tok med seg den gamle. Da må jeg skaffe meg en slik altså. Noen som har forslag på butikk rundt Alnabru som har det? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|