|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Slutter man å være glad i noen?Jeg har en teori om at hvis man først har blitt glad i en person, så slutter man ikke å være det. Uavhengig av hvordan forhold man har til vedkommende og uavhengig av hvor utrolig mye dustete den personen kan gjøre i ettertid.
![]() |
#2 |
TittelTøs
|
![]() Sv: Slutter man å være glad i noen?Første tanken som slo meg da jeg leste innlegget ditt, var "Jamen! Jeg har jo sluttet å være glad i "alle" eks-typene mine!"??
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Slutter man å være glad i noen?For tre år siden kunne jeg vært enig med deg, men desverre kan jeg ikke det nå lenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Slutter man å være glad i noen?Jeg er på god vei enig med deg, Bæret, men ser også at det skjer faktisk at jeg slutter være glad i noen. Spesielt om de har vært stygge eller har såret meg over evne. Da velger jeg liksom å ikke være glad i dem lengre og til slutt er jeg det ikke heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Slutter man å være glad i noen?Jeg mener jeg slutter å være glad i mange av eksene mine, ikke bare slutter å like dem. Men jeg kan fortsatt være glad i den personen de engang var, men det er jo en person som ikke eksisterer lenger. Så da vil jeg heller si at jeg er glad i minnet om en person.
![]() |
#8 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Slutter man å være glad i noen?(Her skulle jeg linket til 2. innlegget...det ble jo helt malplassert etter at flere sier at de faktisk slutter å være glad i folk...)
![]() |
#9 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Slutter man å være glad i noen?Å slutte å være glad i noen tror jeg kanskje ikke har har blitt, men at jeg bryr meg mindre om noen; helt klart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Alltid motsatt
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Slutter man å være glad i noen?Nei, jeg tror ikke man kan slutte å være glad i noen. Det kan forresten være litt frustrerende; kjenne at jeg bryr meg om noen jeg helst skulle gitt en god-dag i
![]() |
#11 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Slutter man å være glad i noen?
Det er kanskje sånn jeg også har det. Eller, jeg vet ikke. Jeg kan ikke ta det inn over meg hvor ille det har gått, men når jeg treffer ham, gjør det vondt å se. Jeg synes synd på ham. Når andre sier at han er bare slem, tenker jeg at de vet ikke alt. Så jeg er kanskje fortsatt glad i ham, på en måte.
![]() |
#13 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Slutter man å være glad i noen?Jeg tror følelsene til tider kan overskygges av mislike-tanker, men jeg tror heller ikke at man helt kan legge bort glad-i-følelsene. For meg tar det lang tid å bli ordentlig glad i en person, men da varer det til gjengjeld livet ut.
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Slutter man å være glad i noen?Vanskelig. Det er noe med gamle minner som jeg ikke vil skal bli ødelagt av nytt gruff. Glad i-følelsen blir kanskje erstattet av en slags tristhet over at man ikke klarer å være glad i noen lenger. Og da er man jo på en måte fortsatt glad i mennesket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Leser
|
![]() Sv: Slutter man å være glad i noen?Jeg har sluttet å være glad i noen. Nå kan man selvfølgelig diskutere om jeg noensinne hadde vært glad i vedkommende, eller bare hvem jeg trodde vedkommende var. Kanskje kan man si at jeg har forandret meg slik at den personen jeg var, som var glad i noen andre, ikke eksisterer lengre.
![]() |
#16 |
Guardian of the galaxy
|
Når du skriver det på den måten så leser jeg egentlig at du er fylt opp av følelser i forhold til denne tingen. Sikkert negativt lade følelser, siden vi snakker om å slutte å være glad i.
Ja? Du tror det altså?
![]() |
#19 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() |
#20 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Slutter man å være glad i noen?Så ja - det er mange jeg ikke lenger er glad i. Kommer selvsagt aldri til å skje med deg da Kirsebær.
![]() |
|
|