Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Hook up with somebody

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-09, 16:58   #1
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Hook up with somebody

Jeg oppdaget, ved en inkurie, at Facebook oversetter to hook up with somebody med å ha sex med noen.

Opplys meg... Er dette riktig? Jeg har alltid tenkt på to hook up with som litt mer overflatisk enn som så. Mulig jeg har skrytt på meg et par partnere ekstra, da...

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 17:00   #2
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hook up with somebody

Jeg trodde dette betydde at en ble i sammen med noen?

Gammel 27-02-09, 17:03   #3
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg tror nok facebook har rett.

Gammel 27-02-09, 17:03   #4
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror det blir brukt veldig forskjelllig i forskjellige grupper/miljøer. Noen mener det som å treffes, andre mener det som å treffes for sex.
Men i utgangspunktet skal det vel bety at man finner sammen, og i hovedsak på en ikkeseksuellmåte?

Slik jeg har forstått det i hvertfall.

Gammel 27-02-09, 17:03   #5
leliane
madmanized

leliane sin avatar

leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maiden, her.

Jeg trodde dette betydde at en ble i sammen med noen?

Ja, og jeg trodde også det kunne bli brukt om vennskap?! Men jeg ser ikke bort fra at jeg kan ta fullstendig feil.

Gammel 27-02-09, 17:14   #6
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av leliane, her.

Ja, og jeg trodde også det kunne bli brukt om vennskap?! Men jeg ser ikke bort fra at jeg kan ta fullstendig feil.

Jeg har alltid oppfattet det som å ha sex.

Gammel 27-02-09, 17:17   #7
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

I de situasjonene jeg har hørt det brukt av engelskspråklige, har det betydd "ha sex". Men det er jo mulig det varierer fra sted til sted. For ordens skyld så spurte jeg faktisk hva de mente helt konkret, siden jeg var usikker på det selv.

Gammel 27-02-09, 17:17   #8
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snart må noen komme inn å støtte opp om mine uttalelser da. Jeg tar jo ikke feil.

Gammel 27-02-09, 18:26   #9
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kan helt klart betyr ulike ting. Og da jeg googlet det, sier iallfall wiki at jeg og bæret har rett.

http://en.wikipedia.org/wiki/Hook_up

Gammel 27-02-09, 18:36   #10
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det kan helt klart betyr ulike ting. Og da jeg googlet det, sier iallfall wiki at jeg og bæret har rett.

http://en.wikipedia.org/wiki/Hook_up

Og jeg! Selveste HI.

Gammel 27-02-09, 18:40   #11
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sorry, du var så langt oppe at jeg glemte deg.

Gammel 27-02-09, 19:30   #12
Lita
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg tror det blir brukt veldig forskjelllig i forskjellige grupper/miljøer. Noen mener det som å treffes, andre mener det som å treffes for sex.
Men i utgangspunktet skal det vel bety at man finner sammen, og i hovedsak på en ikkeseksuellmåte?

Slik jeg har forstått det i hvertfall.

Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 19:39   #13
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hooked up trenger ikke nødvendigvis å innbefatte sex, nei.

Gammel 27-02-09, 19:45   #14
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Nja, jeg er enig i at det ikke må inbefatte sex, men det er ikke et uttrykk jeg ville brukt om utelukkende vennskap. I en dating-situasjon, ja, om en venninne, nei. Med mindre det var for å tulle, da.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:13.