|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
villende
|
![]() Er det greit at man slår hvis det er første gangen?Jeg reagerer ganske kraftig på Kristin Spitznogels utspill om at man burde kunne tilgi ett slag. Mye fordi jeg mener at det er lettere å tilgi flere ganger hvis man har tilgitt en gang, og jeg innbiller meg at mange kvinner (og menn) har blitt fanget av partnere som mishandler fordi de sier til seg selv at det ikke kommer til å skje igjen når han sier at det ikke kommer til å skje igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
villende
|
![]() Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?Og her er linken: http://www.side2.no/sexogsamliv/article2567985.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Off the map.
|
![]() Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?Synes det er vanskelig å generalisere. Men det jeg uansett synes - andre gangen skal aldri tilgis. Da har det i hvertfall helt sikkert blitt et mønster.
![]() |
#4 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?Huff. Håper virkelig ikke noen tar dette til seg.
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?Nei! |
![]() |
![]() |
#7 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?Det hun sier har jeg forlengst konkludert med selv. At én gang KAN være et engangstilfelle forutsatt at personen tar sin egen lærepenge.
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?Jeg er enig med deg. Jeg kan ikke tenke meg det er mange som kun slår en gang og aldri mer og med tanke på hvor mange kvinner som er fanget i voldelige forhold synes jeg dette er et teit utspill. Vold pleier vel snarere å eskalere mer og mer i et forhold hvor det først har skjedd.
![]() |
#9 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?Jeg mener at det aldri er greit å slå. Miss N. sier mye klokt, men jeg vet jammen ikke hva jeg hadde gjort om jeg hadde opplevd noe slikt. I teorien ville jeg gått, men det er ikke sikkert jeg hadde klart det.
![]() |
#10 |
villende
|
![]() Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?Jeg syns hun overhodet ikke er spesifikk nok. Hadde hun sagt at en ørefik som umiddelbart ble unnskyldt er noe man burde vurdere å tilgi hvis det aldri har skjedd før så skulle jeg ikke sagt noe på det. Men det er noe helt annet å slå. Mener jeg. Da tenker jeg knyttneve. Og det skal man ikke godta. Uansett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Passiv
|
![]() Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?Jeg syns forøvrig ikke at det er greit at damer slår heller. Selv om konsekvensene er helt andre rent fysisk (som regel, ihvertfall) så forsvarer ikke det at damer skal kunne følge den impulsen. |
![]() |
![]() |
#13 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?Jeg har slått mannen min en gang. Heldigvis forlot han meg ikke pga det.
![]() |
#14 |
Off the map.
|
![]() Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?
dette er jeg igrunnen enig i. Folk som gjør det en gang i ren affekt vil vel helst velge ørefikvarianten. Folk som bokser ned folk er vel folk som er mer vant til å sloss.
![]() |
#15 |
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Veldig enig med deg, kjenner jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?Slag(flathånd, knyttneve) tolerer jeg ikke og har gått fra en som slo meg en gang, noe jeg er glad for da han i ettertid har slått flere av sine kjærester desverre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?Jeg synes det er en komplisert sak og jeg irriterer meg noe voldsomt over at hun får så enorm plass i media. Hun er ingen god representant for faggruppen sin (og det sier nok mest om media og mindre om henne, for å være rettferdig). |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Passiv
|
![]() Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?Jet er stygt redd for at om noen lar seg klapse til én gang så er det lettere å ty til samme virkemiddel igjen. Terskelen for å gi en øreifik kan fort senkes. |
![]() |
![]() |
#19 |
Absolut ateist
|
Nehei, det er min personlige grensesetting.
![]() |
|
|