|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ute på tur
|
![]() Hvorfor greier ikke samfunnet å beskytte kvinner som bryter ut av voldelige forhold?Jeg abonnerer på Aftenposten og i dagens A magasin så er det en artikkel som heter "Menn som hater kvinner", dessverre er den ikke lagt ut enda så jeg får ikke linket til den.
![]() |
#2 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Hvorfor greier ikke samfunnet å beskytte kvinner som bryter ut av voldelige forhoArtikkelen viser også til en undersøkelse (norsk) som viser at hver 4. kvinne har blitt utsatt for vold i et parforhold. Hver 10. er utsatt for grov vold (f.eks kniv eller kvelertak). Hvem er disse folkene? Jeg tror ikke jeg kjenner noen som er blitt mishandlet eller blir mishandlet?
![]() |
#3 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Hvorfor greier ikke samfunnet å beskytte kvinner som bryter ut av voldelige forhoJeg har ikke lest artikkelen. Har det ikke vært snakk om noe a la fotlenker framfor voldsalarm? Noe som har vært utprøvd i Sverige eller noe sånt? :fritt fra hukommelsen: Jeg synes nå iallefall det hørtes smart ut. At alarmen går så snart potensiell overgriper befinner seg innenfor en viss radius fra den som bærer voldsalarmen. Dette er selvsagt bare et av mange nødvendige forebyggende tiltak. Det viser seg jo at folk skyter utenfor rettssalen eller på åpne plasser, og er villige til å ofre mye for å ta liv.
![]() |
#4 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor greier ikke samfunnet å beskytte kvinner som bryter ut av voldelige forho
Jeg tror det er her problemet ligger. Jo, de fleste av oss kjenner nok kvinner som lever i voldlige forhold men det er fortsatt tabu belagt, kvinner tier ofte om den volden de utsettes for og lever med det hele livet. Sist redigert av Lisa : 13-03-09 kl 16:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Vikersund
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor greier ikke samfunnet å beskytte kvinner som bryter ut av voldelige forhoJeg skulle ønske jeg hadde ett svar på hvorfor samfunnet ikke kan hjelpe oss som har levd slik, jeg har selv vært på "rømmen" fra en eks å er det vel fortsatt litt. Jeg skulle virkelig ønske att samfunnet kunne plukket oss opp og hjulpet oss, men slik er det ikke, å det skal jo å sies att flere av kvinnene inkl meg selv er flinke til å skjule hva som foregår hjemme |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|