|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Å handle hos svensk Ikea? (Toll/varehotell)Jeg vurderer å hente kjøkken fra svensk Ikea. Så da lurer jeg på om det er noen som vet om jeg må betale toll på kjøkkenet da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
med tunga på styret
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å handle hos svensk Ikea? (Toll/ varehotell.)Det er en litt omstendig prosess, men du gjør følgende: kjøper kjøkkenet på Ikea, fortoller dette på grensen og betaler norsk moms av kjøpesummen (kjøkken er tollfritt). Så sender du kopi av betalt moms til Ikea og får igjen den svenske momsen. SÅ sender du søknad til norsk toll og ber om å få redusert verdigrunnlaget for betalt norsk moms da du har fått igjen den svenske. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
![]() Sv: Å handle hos svensk Ikea? (Toll/ varehotell.)dinside.no skriver dette i en artikkel som er 3 år gammel:
Regner de ikke norsk moms på det svenske beløpet eks svensk mva? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
med tunga på styret
![]() Sv: Å handle hos svensk Ikea? (Toll/ varehotell.)
Nei, norsk moms beregnes ut fra hva du har betalt for varen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() Sv: Å handle hos svensk Ikea? (Toll/varehotell)Du har nå ikke så mange min over til Happaranda.
![]() |
#6 |
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
![]() Sv: Å handle hos svensk Ikea? (Toll/varehotell)Ja, men vi skal ha to kjøkken... Både til hovedleiligheten og kjellerleiligheten. Så da må vi kjøre varebil. Fra Tromsø er det 62 mil, så det ville ta noen timer. Jeg vet at noen har bestilt kjøkken levert en eller annen plass i nærheta av grensa, og da ville vi spart oss en del mil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å handle hos svensk Ikea? (Toll/varehotell)Hvorfor bestiller dere ikke bare fra Norge? Hvis dere kjører selv må dere altså plukke alt fra lageret selv også. Det blir MYE, og det koster jo endel med drivstogg, overnatting+. Etter å ha sett hvor himla mye deler vi fikk når vi fikk tre kjøkken på en gang kommer jeg aldri til å hente noe kjøkken fra ikea selv... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
![]() Sv: Å handle hos svensk Ikea? (Toll/varehotell)Vi skal ha to kjøkken, som sagt. Og sånn som kursen på den svenske krona er nå, så koster kjøkken (m/ hvitevarer) ca 50.000,- for hovedleiligheten. For samme kjøkken koster det i sverige ca 36.000 norske kroner. (Uten frakt.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() Sv: Å handle hos svensk Ikea? (Toll/varehotell)
![]() |
#10 |
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Det er ikke toll på hvitevarer, kun moms.
![]() |
#11 |
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
![]() Sv: Å handle hos svensk Ikea? (Toll/varehotell)Jeg skjønte hva du mente, Mississippi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Ja!!
![]() |
|
|