|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bedreviter
|
![]() Har jeg lov til å scanne fra avis og gjøre tilgjengelig på nett?Jeg er arrangør for et arrangement som ble omtalt i lokalavisen. Flere av deltagerne, blant annet de som ble avbildet, er fra andre deler av landet og har ikke enkel tilgang til avisen. Artikkelen ble aldri publisert på nettavisen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Har jeg lov til å scanne fra avis og gjøre tilgjengelig på nett?Det kan du gjøre, så lenge du opplyser kilde, mener jeg. Hvordan det er i forhold til den der kopiavgiftsgreia vet jeg ikke.
Sist redigert av Tallulah : 13-03-09 kl 22:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har jeg lov til å scanne fra avis og gjøre tilgjengelig på nett?Jeg har vært i samme situasjon og sende lokaleavisen en e-post, forklarte situasjonen og bad om å få artikkelen per e-post som pdf. Journalisten publiserte den istedenfor på nettsiden til avisen, og jeg kunne da lenke direkte til artikkelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Har jeg lov til å scanne fra avis og gjøre tilgjengelig på nett?
Selvsagt er det det jeg skal gjøre. Kanskje jeg har flaks og hun publiserer på nett, noe som klart ville vært å foretrekke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Glad
|
Ja så veldig vanskelig var det jo ikke, siden vi har møttes et par ganger. Men jeg husket ikke irl-navnet ditt så dermed måtte jeg konferere med loftsboeren din.
![]() |
#10 |
Bedreviter
|
Ja, jeg fikk tillatelse til å bruke min scannede jgp og tilbud om pdf fra avisen, hvis jeg ønsket det. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|