Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bilstol på fly

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-09, 17:12   #1
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Bilstol på fly

Jeg og storesøster skal ut på reise, og jeg skal ta med TWE stolen hennes.

Men hvordan skal jeg pakke den til flyreisen?

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 19:57   #2
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilstol på fly

Du pakker den vel i plastpose på flyplassen? Eller er det en spesiell stol?

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 20:40   #3
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Du pakker den vel i plastpose på flyplassen? Eller er det en spesiell stol?

Flyselskapene advarer mot dette.
Står ingenting om at de hadde poser til det, står bare at de anbefalte hard emballasje.
Har aldri flydd med barn før, så jeg aner ikke.

Gammel 19-03-09, 21:56   #4
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Å, gjorde de det, ja.
Jeg har flydd mye med barn, men har ikke trengt å ha med bilstol. Men ser jo at "alle" andre pakker i plastposer de får på flyplassen.

Ikke så lett å pakke en bilstol i noe hardt. Kan ikke tenke meg hva det skulle være.

Gammel 19-03-09, 21:56   #5
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Vi har sendt TWE'en vår medd fly fra Flesland og Torp mange ganger. Av og til har vi pakket den i plastpose (som koster kr 20) men ellers har han bare gått uten pose som spesialbagasje. Det har gått bra hver gang.

Gammel 19-03-09, 22:02   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men bilstoler tåler jo ikke harde slag? Hvordan tør dere å sende bilstolene med fly da?

Kofferten min ser jo helt herpa ut til tider når jeg får den tilbake, og hvordan kan man da vite hva bilstolen eventuelt har vært utsatt for.

Gammel 19-03-09, 22:07   #7
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Men bilstoler tåler jo ikke harde slag? Hvordan tør dere å sende bilstolene med fly da?

Kofferten min ser jo helt herpa ut til tider når jeg får den tilbake, og hvordan kan man da vite hva bilstolen eventuelt har vært utsatt for.

Har som sagt ikke tenkt så mye på det da det aldri har vært aktuelt. Men hva er alternativet?

Gammel 19-03-09, 22:09   #8
Hondacrv

Hondacrv sin avatar

Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Ja hva er alternativet? Det kan jo være de behandler dem pent, "de legger dem forsiktig øverst" sa hun i innsjekkingen. Og vår stol er i hvert fall inntakt.

Gammel 19-03-09, 22:12   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har pleid å leie sete når vi kommer frem. Da sammen med bil. For å være ærlig har vi jo ingen garanti for at det er helt "u-kræsjet" heller.

Hvis vi skal et sted hvor vi kjenner noen, så låner vi et sete som vi vet er pent brukt.

Jeg bare synes at bagasje får så veldig røff behandling på fly, og hvis man er i selv bare en liten kræsj med bilen skal setene byttes. Derfor føler jeg ikke for å sende fra meg setet til ungene på fly.

Gammel 20-03-09, 19:30   #10
Hondacrv

Hondacrv sin avatar

Standard

Jeg syntes ikke det heller hørtes så trygt ut, Tjorven.
Vi for vår del har ingen bekjente vi kan låne av når vi reiser med fly hjem til våre foreldre, men hvor kan man leie?

Gammel 20-03-09, 20:12   #11
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

I Tromsø kan men leie hos Reflex-butikken. Mulig de har den ordningen i andre byer også.

Gammel 20-03-09, 21:19   #12
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Er vel ikke så mange reflex butikker i Polen.
Jeg og har bare sett at folk har pakket i plast. Kan jo ikke drasse på en stor papp eske heller?

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-09, 21:23   #13
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Men et sete som eventuelt, muligens, kanskje har fått en støyt under flytransporten er vel bedre enn ingen sete i taxien i Polen? Det er ikke mulig å bestille taxi med sete i Polen da? De har kanskje biler med integrert sete, om ikke annet?

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-09, 21:46   #14
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Standard

Jeg fant ut at jeg surrer den inn i bobleplast, og legger den i sånn pose de har på flyplassen. Så får jeg bare håpe på det beste.

Vi skal to lange turer som er 1 time hver vei, og da ønsker jeg ikke at hun skal sitte på bare pute. Ikke slik som de kjører i polen. På de dagene skal vi leie bil som er vår hele dagen, så da er det greit at hun får sitte ordentlig.
Vi skal også noen taxiturer til sentrum, men da får pute være alternativet. Det er da snakk om 4km fra hotellet. Ikke er hun tung nok til pute heller egentlig, med sine 12kg, men jeg kan ikke bære på setet hennes rundt i sentrum akkurat.

Gammel 20-03-09, 23:13   #15
Noras mamma
Aktiv

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Stavanger
Noras mamma er litt kul
Standard

Når vi har flydd fra til Oslo så har vi tatt med bilstolen ombord i flyet. Enten har flypersonalet lagt den i en oppbevaringsboks el så har Nora sittet i bilstolen når det har vært ledig sete ved siden av oss.

Gammel 20-03-09, 23:22   #16
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Noras mamma, her.

Når vi har flydd fra til Oslo så har vi tatt med bilstolen ombord i flyet. Enten har flypersonalet lagt den i en oppbevaringsboks el så har Nora sittet i bilstolen når det har vært ledig sete ved siden av oss.

Det er greit å ha babysete. Denne stolen er nok litt for stor til å tas med inn, selv om det hadde vært det enkleste.

Gammel 20-03-09, 23:27   #17
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Polen? Der er det jo knapt setebelter ...

:kom fra Warsawa med livet i behold - så vidt:

Gammel 20-03-09, 23:37   #18
Noras mamma
Aktiv

Hvor: Stavanger
Noras mamma er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykketrollet, her.

Det er greit å ha babysete. Denne stolen er nok litt for stor til å tas med inn, selv om det hadde vært det enkleste.

Det er sant, glemte helt å se hvilken aldersgruppe dette gjaldt. En må nok sende bilstolen da. Jeg hadde pakket den godt inn el så hadde jeg forhørt meg med bilutleiefirma der en skal reise om de leier ut bilstoler. Får håpe du finner ut av det.

Gammel 21-03-09, 00:17   #19
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Polen? Der er det jo knapt setebelter ...

:kom fra Warsawa med livet i behold - så vidt:

Har hørt noen skrekkhistorier ja. Blant annet drita full taxisjåfør.

Opprinnelig lagt inn av Noras mamma, her.

Det er sant, glemte helt å se hvilken aldersgruppe dette gjaldt. En må nok sende bilstolen da. Jeg hadde pakket den godt inn el så hadde jeg forhørt meg med bilutleiefirma der en skal reise om de leier ut bilstoler. Får håpe du finner ut av det.

Tør ikke ta sjansen på det, og ende opp med en elendig bilstol. Forovervendt har de nok bare også.
Bilstolen er surret inn i bobleplast, så får vi bare håpe det går bra.

Gammel 21-03-09, 12:08   #20
Undrer
Nybegynner

Undrer har et hav av muligheter foran seg
Standard

Man kan jo ikke vite hvordan stolene man leier er behandlet heller....?

Undrer er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:56.