|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Trehjulsykkel til toåringNoen som har noen å anbefale? Mannen vil ikke ha med harde plastikhjul, det skal være god kvalitet så den holder lenge (og til alle barna).
|
|
|
#2 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Trehjulsykkel til toåringPoden har DBS Bikerz. Han fikk den da han var 2 år og 3 måneder, og har syklet på den siden. Den er lettere enn ganske mange andre barnesykler vi har kjent på. Ellers har jeg også hørt at Merida sine barnesykler skal være gode.
|
|
|
|
#3 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Trehjulsykkel til toåringDBS Bambo har vært en slager i familien vår. En god sykkel som holder år etter år etter år!!
Dåtten ♥ 2006, Fjåtten ♥ 2008 & Lyn fra klar himmel ♥ 2018 Some people just need a high-five. In the face. With a chair. Sist redigert av Bomull : 26-03-09 kl 16:28. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Trehjulsykkel til toåringØh, jeg leste "tohjulsykkel", jeg. Se bort i fra innlegget mitt.
|
|
|
|
#5 |
|
Tøff i frakk
Sv: Trehjulsykkel til toåringTakk for tips.
|
|
|
#6 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Trehjulsykkel til toåring
Med støttehjul, ja. Han klarte å sykle på den før trehjulsykkelen. Det er noe annet når man har trøene plassert under seg, og ikke fremme ved forhjulet.
|
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Den har vi også. Brukt til to barn, som ikke har behandlet den veldig snilt - og den er egentlig like fin enda |
|
|
|
#8 |
|
Viser tenner
|
|
|
|
#9 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Trehjulsykkel til toåringBambo.
|
|
|
#10 |
|
Viser tenner
|
Det er en sånn vi også har, ja. Ikke Bambino, er det noen sykkel som heter det?
|
|
|
#11 |
|
Protonterapeut
|
Jeg tror ikke det.
|
|
|
#12 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Mar 2008
![]() |
Sv: Trehjulsykkel til toåringDersom dere skulle ønske å ha en sykkel som gjør at han lærer seg å sykle ordentlig, og at han på sikt kan "sykle" med i deres gå-tempo på tur, anbefaler jeg på det sterkeste en løpesykkel. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Trehjulsykkel til toåringSkriveleif fra min side også ja, DBS Bambo er riktig!
|
|
|
#14 |
|
Sånn passe sane
|
Vi har også tenkt på tohjulssykkel med støttehjul til toåringen vår, rett og slett pga. dette med pedalenes plassering. Er ikke pedalene på trehjulingene veldig langt fremme? Jeg har faktisk lurt på om datteren min kommer til å rekke frem til pedalene på en slik trehjuling, nå er hun ikke spesielt liten, men likevel. Vi får vel ta henne med og prøve en sykkel tenker jeg.
|
|
|
#15 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Mar 2008
![]() |
Sv: Trehjulsykkel til toåringNår barna begynner med tohjulsykkel med støttehjul lærer de seg til helt feil teknikk. Det "henger" på støttehjulene og lærer seg ikke å finne balansen. Når de omsider kaster støttehjulene kan det være en stor utfordring å bare komme seg av og på sykkelen selv. Bare det krever masse balanse *erfart med eldstemann* Yngstemann fikk løpesykkel til toårsdagen og fikser dette allerede. Fortsatt går han mest rundt med sykkelen mellom beina, men etterhvert begynner de å sitte på setet og sparke fra. Overgang til tohjulsykkel med pedaler er dermed ikke så stor. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Trehjulsykkel til toåringMen så har jeg heller aldri vært borti noen som har hatt støttehjul på sykkelen og som ikke har klart å lære å sykle.
|
|
|
|
#17 |
|
Protonterapeut
|
Uten at jeg hverken husker eller finner igjen kilden akkurat nå; så er det visstnok noe forskning/statistikk/et eller annet som sier at barn som lærer å sykle tidlig på tohjulssykkel - oftere faller når de blir større, rett og slett fordi de aldri har lært å sykle riktig og ikke har god nok balanse.
|
|
|
#18 |
|
...
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Trehjulsykkel til toåringLillebror har også DBS Bamboo som han har arvet etter storesøster. Like fin.
Jeg har også hørt/lest dette om at det ikke anbefales å lære å sykle med støttehjul. Innlæring av teknikken blir feil og så må det læres på nytt og riktig når man slutter med støttehjul. I en ulykkessituasjon senere så vil man automatisk gjøre det man lærte først og da kan utgangen bli mer uheldig enn den burde. Husker ikke hvor jeg leste dette.
|
|
|
#19 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Den kjøpte jeg til min eldsre datter da hun var rundt 2 år.
|
|
|
#20 |
|
Tøff i frakk
Sv: Trehjulsykkel til toåringTakk for alle tips, jeg har sendt de videre til mannen så han kan vurdere hva slags sykkel det blir, men jeg tror han heller mot DBS-sykkelen nå. Løpesykkelen var også fin, kanskje det blir begge deler.
|
![]() |
|
|