Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Vaske superundertøy

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-03-09, 12:05   #1
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vaske superundertøy

Ikke ull. (Dette er type nordheim superundertøy for barn).

Hva slags vaskemiddel? Tøymykner?

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 12:06   #2
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaske superundertøy

Jeg vasker det på 40 grader, sammen med annet 40-graders-greier. Går helt fint det, jeg har gjort det i åresvis.
Jeg bruker bare Neutral vaskepulver, og ytterst sjelden/aldri tøymykner.

Gammel 30-03-09, 12:07   #3
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men mister det egenskapene sine av tøymykner slik som ull og mikrofiber? Min 40-gradersvask har nemlig tøymykner per default.

Gammel 30-03-09, 12:23   #4
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det vet jeg ikke. Jeg bruker det som sagt ikke.

Må du bruke tøymykner, da?

Gammel 30-03-09, 12:53   #5
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Men mister det egenskapene sine av tøymykner slik som ull og mikrofiber? Min 40-gradersvask har nemlig tøymykner per default.

Har fått beskjed om å ikke bruke tøymykner på superundertøy.

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 14:31   #6
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Har fått beskjed om å ikke bruke tøymykner på superundertøy.

Hm ok. Da får det gå sammen med ulltøyet tenker jeg. Jeg liker egentlig tøymykner på andre klær, synes det blir så stivt ellers. Og så sier jo reklamen at det beskytter tøyet, men det er jo mulig det er bare humbug.

Gammel 30-03-09, 16:03   #7
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg vasker superundertøy på 40 eller 60 grader avhengig av hvordan det ser ut/lukter.
Jeg synes generelt at kunstfiberklær blir veldig statisk når man ikke bruker tøymykner. Jeg bruker ikke veldig ofte skyllemiddel, men på syntetiskeklær gjør jeg alltid det.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 21:38   #8
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg vasker superundertøy på vanlig 40 gradersvask med halv dose tøymykner så det ikke skal bli så statisk.
Mitt har blitt vasket slik i et par år og er like godt enda.

Gammel 06-04-09, 17:58   #9
Nesle
Passiv

Standard

Vasker det på 40 grader med vanlig vaskepulver

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:56.