Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Sykkelhenger - Blir den brukt?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-04-09, 14:08   #1
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sykkelhenger - Blir den brukt?

Jeg har lyst på sykkelhenger. Vi kommer i hovedsak til å bruke den i helgene/feriene. Eller, JEG kommer til å bruke den. Mannen tror ikke den kommer til å bli brukt.

Dere halvtrente og utrente med sykkelhenger: ER det OK å sykle med?

Vi bor sånn til at vi kan ha mange fine sykkelturer med henger + at jeg kjøper henger som lett kan legges sammen og medbringes histen og pisten.

Storebror er 16 kg og lillebror er 12 kg - henholdsvis 4 og 1 år gamle.

Gammel 01-04-09, 14:11   #2
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykkelhenger - Blir den brukt?

Vi er utrente og nærmer oss halvtrente. Vi kjøpte sykkelhenger for 3 år siden og har brukt den kjempemye i sommerhalvåret (ikke så mye i fjor siden vi da hadde nyfødt). I fjor kjøpte vi dobbelhenger og vi gleder oss til sommeren.

(Vi har enkel Croozer og nå også dobbel Croozer.)

Gammel 01-04-09, 14:12   #3
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sykler ikke med hengeren, men nå er jeg ganske utrent, men ser hvordan mannen sliter når han har de to største i hengeren noen ganger. Særlig om det er mye oppover eller motvind. Vi har brukt vår henger lite, men har vært helt avhengig av den noen ganger siden vi har tre barn og bare to voksne som sykler, eller når mannen skulle hente alle tre i barnehagen alene. Jeg synes det er greiere å ha ungene i setet, så nå når ungene er 2, 5 og 6 så kommer den ikke til å bli brukt sommer tipper jeg siden de to største har begynt å sykle selv.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-09, 14:16   #4
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den blir brukt om man har lyst til å bruke den, og ikke bare kjøper fordi det er kjekt å ha, tror jeg. Har brukt vår ganske mye, men ikke noe særlig på vinteren denne sesongen.

Sykling med henger er noe uvant i starten. Ikke bare fordi det er litt mer slitsomt å sykle med henger, men fordi man må ha en litt annen gire- og tråkke-taktikk. Øh, det var kanskje litt rotete, men det går på at det er tyngre og tregere å starte å sykle, og det samme når man skal bremse. Og man må sykle på lettere gir enn man tror når det går oppover. Syns jeg.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-09, 14:26   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi brukte den mye til og fra barnehagen, det var på flat sykkelsti hele veien. Utover det har vi bruk den som vanlig vogn, fordi den kan stappes ganske full med saker. Oppoverbakker kan være ganske tungt, men på flatmark er det forbausende lett.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-09, 14:52   #6
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Jeg eier ikke kondis og mener treningssentre er en perversjon, men sykkelhengeren brukes jevnlig. Puddingene var nesten ett og nesten to i fjorårets sykkelsesong, og det gikk forbausende greit selv i oppoverbakker.

Det er mindre skummelt enn jeg hadde forventet også, sånn trafikkmessig, midt i Oslo.

Har en sånn billigsak fra Biltema, og den er helt fin til bybruk i hvert fall.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-09, 15:06   #7
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har brukt vår masse. Mannen bruker den til og fra barnehagen - jeg gjør det ikke fordi jeg uansett må ta bussen fra banen og til barnehagen. Vi har også brukt den mye på tur, og til å sykle hjem varer og sånt fra butikken. Nå hører det med til historien at vi ikke har bil, og at mannen ikke har månedskort til kollektivtrafikk.

Gammel 01-04-09, 15:10   #8
Inka
New kid on the block

Inka sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Vi er forhenværende godt trente, men per i dag er han halvtrent og jeg utrent. Vi bruker vår sykkelhenger ganske mye. Har hatt den tre sesonger nå.
Det fine med tosetershenger er at både ungen og ungens sykkel går inni der, så man kan starte litt lengre avgårde enn om ungen skal sykle selv hele veien.

Frøken Bollefjes november 2011
Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-09, 15:11   #9
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har brukt vår mye, men jeg skal innrømme at det er mannen som har dratt den mest.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:42.