Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Vi skal kjøpe oss nye spisestuemøbler (og sofa)!

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-04-09, 18:37   #1
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Stort smil

Vi skal kjøpe oss nye spisestuemøbler (og sofa)!

Ja, for tenk har jeg solgt den gamle! Den ble hentet i går.. og nå står vi uten bord på kjøkkenet. Hannah skjønte ingenting!

Nå skal vi ha et litt lettere bord, som kan gjøres større. Det forrige var sånn tung brunbeiset spisestue (Lyon) fra Bohus. Tok litt mye plass synes jeg.

Nå har vi sett litt på dette bordet fra Boconcept.no (Skeidar). Fikk ikke til å linke til bilde fra nett, men tok bilde av bildene i katalogen. Synes også stolene som var på bilde (de til høyre) var litt kule, men må prøve oss litt frem tenker jeg.

Bordet er i grått glass/børstet stål.

I tillegg skal vi ha oss en ny snerten sofa oppe på loftstua, som ikke tar så stor plass. Tror det blir denne.

Men. Om noen har noe lignende å tipse om, kjør på! Bordet vi ser på nå koster ca 9000 kr og stolene 1500 kr, det er rimelig maks for oss ift pris. Lengde på bordet uten tilleggsplater kan være mellom 120 - 140 sånn ca.. da får vil litt bedre plass på kjøkkenet, men kan legge i plater når vi har besøk. Vil ikke ha stoffstoler.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-09, 18:38   #2
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi skal kjøpe oss nye spisesutemøbler (og sofa)!

Har også sett på dette fra Bolia, det er 140 langt + 2 tilleggsplater..

Gammel 03-04-09, 19:07   #3
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har de stolene i skinn, men et annet bord.
Stolene er kjempegode å sitte i!

Gammel 03-04-09, 19:27   #4
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har samme type stoff som sofaen i vår sofa og på stoffet på spisestuestolene, og det er utrolig praktisk, holdbart og klassisk. Sofaen har jeg hatt med meg fra før vi ble sammen, så den begynner vel å bli noe sånt som 10 år gammel, eneste møbelet jeg har hatt som jeg ikke har hatt veldig lyst til å bytte ut. Mye man kan freshe opp brunt med i tilbehør.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-09, 19:56   #5
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

Vi har de stolene i skinn, men et annet bord.
Stolene er kjempegode å sitte i!

Stolen ser veldig gode ut.
Nå har jeg ikke sett bordet selv enda, mannen som var innom Skeidar idag. Så vi får ta en runde. Men er litt overrasket over at han synes det der var kult.

Gammel 03-04-09, 20:01   #6
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Fine møbler du har funnet, guniss! Likte godt den spisestuen.
Vi er lei arvemøbler som knirker og ikke henger sammen, så vi skal også ha ny spisestue etter hvert.

Gammel 04-04-09, 08:46   #7
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har lignende sofa, men jeg lurer på om vår heter Bari... (Bohus.) Vi har en bredere sjeselong (?). Den er flott om jentene trenger kos, da benker vi oss i hjørnet på sofaen, og så er det plass til oss alle tre der. Jeg tror den koster ca det samme som den du viser, men vi fant den på restetorget på butikken her. Den stod der pga noen løse tråder under sofaen, og kostet oss 2500,- .

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 16:01   #8
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Sv: Vi skal kjøpe oss nye spisestuemøbler (og sofa)!

Vi feiga litt ut.
Den spisestua fra Boconcept ville ha kostet oss over 20 000 kr med 6 stoler.. Nå ble det eik, bord med to tilleggsplater og 8 stoler til 8500 kr. Så da seiret fornuften. Så får vi heller kjøpe oss noe mer fancy når barna blir større.

Sånn ca som dette ser spisestua ut. Men det ble den brune sofaen over da.

Gammel 04-04-09, 18:38   #9
Left
Passiv

Standard

Fint! Artig med noe nytt også

Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 20:48   #10
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Kjempefin spisestue!

Holder med dere i å kjøpe i tre jeg. Det virker kanskje litt mykere, og så ser jeg for meg at stål kan bråke litt med tallerkener og bestikk?
Og med den prisen kan dere jo bytte ut igjen om noen år, noe som sikkert ikke er så usannsynlig.
Gleder meg til å se!

Gammel 04-04-09, 21:13   #11
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syntes dere fant en fin løsning jeg, selv om det ikke ble det fancy'e dere helst ville ha!

Gratulerer!

Gammel 04-04-09, 23:37   #12
elen
Nybegynner

Medlem siden: May 2007
elen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Den var råfin =) Hvor kjøpte dere den?? Var det på salg eller?

elen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-09, 07:52   #13
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av elen, her.

Den var råfin =) Hvor kjøpte dere den?? Var det på salg eller?

Den vi kjøpte var hakket mindre, bordet var 120 cm langt. Og med fire stoler kostet det 4000 ! Så vi kjøpte til 4 stoler + to klaffer. Men de har også det som er avbildet, bord med 6 stoler til ca 6-7000 mener jeg, på Møbelringen. Om du ser på Møbelringen sine hjemmesider finner du det sikkert under "grupper" (spisestue).

Gammel 05-04-09, 08:13   #14
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Grattis med nye spisestuemøbler. (og sofa) - Jeg kan love deg at du har kommet til å HATE det andre bordet i stål og glass. Ja, med mindre du synes det er artigst av alt å vaske bort fingermerker da. Både stål og glass er jo verstinger, vil jeg si..

Gammel 05-04-09, 08:29   #15
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Grattis med nye spisestuemøbler. (og sofa) - Jeg kan love deg at du har kommet til å HATE det andre bordet i stål og glass. Ja, med mindre du synes det er artigst av alt å vaske bort fingermerker da. Både stål og glass er jo verstinger, vil jeg si..

Tja, men kult var det.

Gammel 05-04-09, 08:36   #16
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Så flott spisestue dere valgte! Vi har også spisestue i eik og er veldig fornøyde, selv om det kanskje kan se ut som at ekorna flytter inn hvert øyeblikk.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-09, 08:39   #17
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Det er vel mest stolene jeg synes er litt småkjedelige. Men vi får se - hvis bordet duger så kan vi jo kjøpe noen spreke stoler etter hvert.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:23.