Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Vårdress til barnehagestarter i mai?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-04-09, 12:06   #1
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Vårdress til barnehagestarter i mai?

Trenger vi det? Han er foreløpig en åler, men jeg tenker det må bli varmt med en dress likevel?

Dere med barnehagestartere på forsommeren, hva slags tøy har dere planlagt?

Junior begynte i februar så da sa det seg selv hva slags utstyr han måtte ha.

Gammel 06-04-09, 12:31   #2
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vårdress til barnehagestarter i mai?

Det må da bli noe i slangeskinn?
Sorry, kunne ikke dy meg.

Men jeg tror jeg i så tilfelle ville ha gått for en troll classic og bare tatt ut ulldressen. Den ulldressen er fantastisk for barn i denne alderen på kjølige kvelder, til bilkjøring etc.
Du kan være heldig å få de på tilbud nå. Kjøper du den litt romslig så har du dress til neste vinter. Den er grei å snurpe inn i livet og kunne ha en liten oppbrett på ermer og beina, så det gjør ikke noe å kjøpe den litt stor.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-09, 12:38   #3
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har en overtrekksbukse som ikke er vanntett, og en dress uten for som ikke er vanntett. Vi tenker å supplere med ull inni og/eller regnbukse utenpå ved behov.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-09, 12:38   #4
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

I mai og utover tror jeg aldri de har brukt utedress, men regntøy hvis det regner, og evnt litt varmt tøy under hvis temperaturen er lav. Er været tørt og varmt, har de vanlige klær ute.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-09, 12:43   #5
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Stemmer for Schnuppas forslag. Hassel bruker Troll-dress i str 86 nå, og han er ca 75 cm lang. Det er mye å gå på i størrelsen, men han virker ikke hemmet av den i det hele tatt.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-09, 14:06   #6
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Schnuppa, her.

Det må da bli noe i slangeskinn?
Sorry, kunne ikke dy meg.

Ja, han hadde blitt fin da.

Trolldress altså... Hadde ikke planlagt å bruke så masse penger da. Får vel følge med på bruktmarkedet, kanskje det dukker opp noe. Ellers har han støvler og regntøy etter Junior, så det tror jeg er dekket.

Gammel 06-04-09, 14:15   #7
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker ikke at du trenger dress i mai. S startet i april, med en brukt vårdress som han brukte kanskje 2 uker.
Men vi hadde et sett fra H&M den første våren/sommeren; overtrekksbukse og en jakke. Det var ganske greit, han kunne bruke jakka alene eller begge deler etter behov. Billig og lettvint, barnehagen likte den buksa.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-09, 14:30   #8
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Ja, han hadde blitt fin da.

Trolldress altså... Hadde ikke planlagt å bruke så masse penger da. Får vel følge med på bruktmarkedet, kanskje det dukker opp noe. Ellers har han støvler og regntøy etter Junior, så det tror jeg er dekket.

Nei, nei, nei, det er klart du ikke trenger å bruke masse penger på en dyr dress i mai, regntøy holder sikkert og evnt hvis du vil ha en tynn vårdress, kjøp en brukt eller en billig.
Her f.eks, der du kan ta av fôret:

http://www.xxl.no/shopping/showitem.aspx?id=80841

eller her:
http://www.sparkjop.no/Sparkjop/Prod...SparBase).aspx

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-09, 15:49   #9
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Standard

Jeg hev meg rundt og står nå i kø på en trolldress på bruktmarkedet. Jeg har ikke så veldig trua på at åleren min er så veldig over bakken om 6 uker så han må jo ha noe han kan sitte i sandkassen i uten å bli våt og kald.

Kanskje jeg bare skal levere han med bæresele?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:45.