Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Litt husmorlykke

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-04-09, 18:32   #1
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Tommel opp

Litt husmorlykke

Vi har greid å slite ut to tørkestativer her i det siste , og jeg kan nå melde at jeg har funnet den fullkomne lykke for en tøybleiemamma som ikke vil belaste miljøet med tørketrommel:

På mitt nye stativ fra Ikea henger det nå:
3 store håndklær
1 t-skjorte str. XL
2 store brettebleier
1 voksensokk
2 babystrømpiser
1 par babysokker
3 smekker
2 PUL-trekk
6 lommebleier
21(!) kluter
3 kjøkkenhåndklær
3 bodyer
2 heldrakter
1 genser
1 vest
2 bukser
11 innlegg til lommebleie
og 4 formsydde bleier som tørker flatt!

Hele stasen tar ikke mer plass enn det gamle stativet jeg hadde, og det kosta under halvparten av det jeg egentlig hadde tenkt å kjøpe.

Det var dagens reklame - vi har enkle gleder her for tiden.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-09, 18:37   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt husmorlykke

Oy, det ser ut som noe jeg kan trenge - også IKEA, da!

Gammel 09-04-09, 18:48   #3
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ser praktisk ut til småplagg, men hvordan får du plass til en stor t-skjorte på den uten og brette den i flere lag?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-09, 19:32   #4
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Den der har jeg også. Genial!

Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-09, 19:54   #5
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Ser praktisk ut til småplagg, men hvordan får du plass til en stor t-skjorte på den uten og brette den i flere lag?

Passet akkurat i bredden til stativet, så det var ingen sak.

Gammel 09-04-09, 20:13   #6
Corbeille
...med jordbær...

Corbeille sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Corbeille er litt kul
Standard

Jeg har hatt en slik, men jeg har gitt den bort. Jeg syntes ikke den var så genial. Jeg fikk ikke tørket håndklær uten å brette de eller krølle de sammen. I tillegg er den tung.

Corbeille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-09, 20:34   #7
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Standard

Den er nok først og fremst praktisk for oss som har snørrogførti bittesmå plagg å tørke. Jeg har fortsatt de to halvdøde tørkestativene her til voksenklær, de holder nok litt til når de ikke er i daglig bruk. Bukser til voksen, f.eks., tror jeg ikke er noe særlig på dette stativet.

Gammel 09-04-09, 22:02   #8
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sikkert genialt til småplagg ja. Personlig liker jeg best "vingestativene"

Gammel 10-04-09, 23:34   #9
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Du er vel i permisjon siden du har tid til å henge alle de plaggene pent opp et for ett på stativet ? Jeg på den andre side er en evig fan av tørketrommel og vi bruker i tillegg engangsbleier så jeg skårer nok ganske så dårlig på miljøvennlighet i forhold til dere.

Jeg har et annet slags stativ som er tre lag over hverandre, det bruker jeg til ulltøy og ting som skal tørke flatt ( gensere stort sett), mye mer fornøy med det stativet for det tar kortere tid å rydde bort, enn den typen du viser til ovenfor...

Gammel 10-04-09, 23:37   #10
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hatt et sånt stativ i over 10 år og synes fremdeles det er genialt. Men hos meg går sengetøy og håndduker i trommelen.

Ikke noe problem med bukser og t-skjorter dog.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-09, 00:29   #11
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er et PUL-trekk?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-09, 08:15   #12
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har samme stativet, solid og godt men tar mye plass i rommet selv om det er plass til mye tøy på det. Så for å spare litt plass kjøpte jeg denne, også fra ikea. Den er fin til små kluter og barnetøy, samt teskjorter og andre lette plagg fra oss voksne. Håndduker og tunge bukser blir for tunge.

pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-09, 08:15   #13
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Hva er et PUL-trekk?

Vanntett og pustende trekk til å ha utenpå tøybleiene.

Gammel 11-04-09, 09:12   #14
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Standard

Jeg hadde tid til å henge opp klær før jeg var i permisjon også. Mer, faktisk.

Opprinnelig lagt inn av pulverheksa, her.

Jeg har samme stativet, solid og godt men tar mye plass i rommet selv om det er plass til mye tøy på det. Så for å spare litt plass kjøpte jeg denne, også fra ikea. Den er fin til små kluter og barnetøy, samt teskjorter og andre lette plagg fra oss voksne. Håndduker og tunge bukser blir for tunge.

Det var dette vi egentlig skulle ha, men det fikk ikke plass i bilen.

Gammel 11-04-09, 09:20   #15
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Jeg hadde tid til å henge opp klær før jeg var i permisjon også. Mer, faktisk.

Det var dette vi egentlig skulle ha, men det fikk ikke plass i bilen.

Jeg fikk det inn i min lille konebil med plass til vesla i baksetet. (Kan legge ned halve baksetet). Men jeg var svett der ute på parkeringsplassen en liten stund ja.

Gammel 11-04-09, 09:26   #16
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Standard

Vi er nødt til å ha småtten bak passasjersetet (lang mann), så da fikk vi ikke lagt ned hos oss.

Hadde en samboer med sånt tørkestativ en gang, og det var det mest praktiske han bidro med til husholdningen.

Gammel 11-04-09, 16:52   #17
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Du er vel i permisjon siden du har tid til å henge alle de plaggene pent opp et for ett på stativet ? Jeg på den andre side er en evig fan av tørketrommel og vi bruker i tillegg engangsbleier så jeg skårer nok ganske så dårlig på miljøvennlighet i forhold til dere.

Kommentar: Jeg er også i permisjon, og henger opp klærne pent ett for ett, men ikke fordi jeg har så vanvittig mye tid til overs, og heller ikke fordi jeg liker det, men fordi jeg MÅ og fordi jeg ikke har tørketrommel, og heller ikke har plass til tørketrommel...

Gammel 15-04-09, 17:17   #18
Isprinsessen
Vinter

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Den så genial ut til småting som bleier og barnetøy. Det er sikkert praktisk med en slik og en for store klær/hånduker etc.

Vi har ikke tørketrommel så takk for tipset!

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:54.