Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Vrangbord

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-04-09, 20:23   #1
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vrangbord

Jeg driver å skal strikke denne. Jeg vet hvordan jeg skal strikke rette og vrange masker, men jeg får liksom ikke helt den der borden til å funke helt. Jeg passer på at rette er over rette og vrange er over vrange. Hva gjør jeg galt??
Eks: jeg starter med rette masker og ender med vrange. Da starter jeg med vrange igjen og tar rette på neste, men det virker som om det blir annenhver. Er det noe jeg bør snu på eller hva er det jeg skal gjøre?

Hilsen ei strikke novise.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-09, 20:29   #2
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vrangbord

Kan du sende link til oppskriften?

Gammel 13-04-09, 20:30   #3
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Strikker du rundt eller frem og tilbake? Hvis du strikker frem og tilbake, husk at rett blir vrangt på vrangen, og omvendt.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-09, 21:01   #4
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

På rundpinne, rett over rett og vrang over vrang.
Frem og tilbakestrikk, blir det samme. Strikk rett over de rette maskene og vrangt over de vrange. Altså slutter du med to vrang og snur så er disse vrange maskene rette på andre siden (der du skal begynne å strikke videre) og da begynner du med rett.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-09, 21:09   #5
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Macky, her.

Eks: jeg starter med rette masker og ender med vrange. Da starter jeg med vrange igjen og tar rette på neste, men det virker som om det blir annenhver. Er det noe jeg bør snu på eller hva er det jeg skal gjøre?

Hilsen ei strikke novise.

Du gjør omvendt av det du skal for at det skal bli riktig. Når du starter med rette og ender med vrange må du gjøre det samme når du begynner på ny runde eller snur.

Gammel 13-04-09, 21:17   #6
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Buksen skal jo strikkes rundt og rundt, sant?
Fra oppskriften:

BUKSE:
Buksen strikkes rundt på rundp ovenfra og nedover.
Legg opp 114-120-120 (126-132) m på rundp 3,5 med 2 tråder Fabel. Strikk vrbord = 3 r / 3 vr i 8-9-9 (10-10) cm.

Du skal da egentlig ikke merke hvor du går over fra en omgang til den neste. Det skal bare være kontinuerlig 3 rette etterfulgt av 3 vrange, og du skal ikke tenke noe mer på hvor du begynte eller hvor du sluttet før du kommer til neste punkt i oppskriften (etter 8/9/10cm)

Du begynner i runden med 3 rette, og når du kommer helt rundt og tilbake til der hvor trådstumpen er vil du automatisk komme til 3 vrange. Hvis du har riktig antall masker.
Så er det bare å fortsette videre, med 3 rette. Du skal alltid strikke rette der det er rette og vrange der det er vrange.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-09, 21:27   #7
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Kan du sende link til oppskriften?

''

http://www.garnstudio.com/lang/no/vi..._id=19&lang=no

Gammel 13-04-09, 21:30   #8
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Standard

Takk for svar, det ser ut for at jeg har gjort feil ja, men nå skal jeg prøve det en gang til (er veldig lei av å rekke opp, men sta nok til å prøve å ikke gi meg ). En utfordring for ei som kun har strikket rillestrikk før ja...

Gammel 13-04-09, 21:33   #9
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Ikke gi opp! Tenk så stolt du blir når du har fått den ferdig, og barnet ditt løper rundt i den.

Har strikka ullbukse til jenta mi sjøl, det er fortsatt stas når hun tar den på (hver eneste dag!)

Gammel 13-04-09, 21:48   #10
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Når jeg klarer å strikke slik, så klarer du det.

Gammel 14-04-09, 20:30   #11
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Standard

Takk jenter! Nå er jeg i full gang, ser veldig bra ut, nå gjenstår det bare å få til resten

Gammel 14-04-09, 21:06   #12
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Så bra at du fikk til.
Jeg digget fargene i garnet, er det de fargene du bruker? I så fall hvor fikk du tak i det? (de selger ikke drops garn her jeg bor)

Gammel 14-04-09, 22:19   #13
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Standard

Jeg bruker akkurat den fargen ja (ikke helt bevisst da jeg ikke så på fargekoden da jeg kjøpte garnet, men tok det jeg syntes var finest). Det er drops garn i fabel superwash. Jeg får kjøpt drops garn i den lokale garnbutikken. Lurer på om du ikke får kjøpt det på nett på garnstudio.com ??

Gammel 14-04-09, 22:25   #14
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Macky, her.

Jeg bruker akkurat den fargen ja (ikke helt bevisst da jeg ikke så på fargekoden da jeg kjøpte garnet, men tok det jeg syntes var finest). Det er drops garn i fabel superwash. Jeg får kjøpt drops garn i den lokale garnbutikken. Lurer på om du ikke får kjøpt det på nett på garnstudio.com ??

Takk,takk. Skal sjekke det ut.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:42.