|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Vanilje og bourbonvaniljeHva er forskjellen? Jeg googler men finner ikke noe svar. Vaniljestang smaker så utrolig mye mer, og bourbonvanilje får man kjøpt til en helt overkommeligpris i glass som inneholder en spiseskje eller noe sånt. Så må den være av lavere kvalitet på en eller annen måte, konkluderer jeg. Noen som vet _sannheten_? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Vanlije og bourbonvaniljeJeg tror bourbonvanilje er pollinert med hjelp. Eller nei, alle er visst det nå. Men bourbonvanilje er den vanligste planten. Iflg. Wikipedia:
![]() |
#3 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Vanlije og bourbonvaniljeBourbon vanilla is named for the islands now known as Reunion and the Comoros, but in the early 19th century were called the Bourbon Islands. The Bourbon vanilla plant stock originally came from Mexico. Bourbon vanilla and Mexican vanilla are basically the same.
![]() |
#4 |
Har ingen tittel
![]() Sv: Vanlije og bourbonvaniljeMen hva med prisforskjellen - og smaksforskjellen (i forhold til vaniljestang)? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Vanlije og bourbonvaniljeDu får da vaniljestang av bourbonvanilje. Det er det samme.
![]() |
#6 |
Har ingen tittel
![]() Sv: Vanlije og bourbonvanilje
Aha! Det var slikt jeg lurte på, altså. Hvordan vet du dette? Er det sånt alle vet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Vanlije og bourbonvanilje
godt spørsmål, egentlig. Er vel ikke sånn alle vet, er litt opptatt av mat i huset vårt. I tillegg syns jeg smaken av vanilin er så gresselig, at jeg har sett litt ekstra på produkter med ekte vanilje.
![]() |
|
|